Amp?

justd

Stamgast
Wat is dan een goeie versterker
:erm:

Dit kun je ook proberen; wordt je ook sterker van:

fitness_start_big.jpg

hahahaha, gezien verschillende reacties heeft synthforum idd humor ja !

hahahaha

wat een vraag ook ... :eureka:

:mega:

ik vind het persoonlijk niet zo'n gekke vraag.
als er bovenaan in het subforum een uitgebreide 'pin' is over 'wat voor monitoren?'

natuurlijk moet je bij dit soort vragen uitgaan van een gemiddelde.
dus goed en niet te duur..tenzij je graag iets over hele dure of slechte wil zeggen.
vaker lees ik hier dat versterkers er toe doen qua kleuring en dynamiek,
maar eenduidige meningen heb ik nog niet gehoord.

ik heb dynaudio bm5's en een versterker die opraakt

hey funsters! should it out!

aha, dus je zoekt een versterker voor bij dynaudio bm5's.
Kijk, daar kunnen mensen tenminste iets mee.

aha, dus je zoekt een versterker voor bij dynaudio bm5's.
Kijk, daar kunnen mensen tenminste iets mee.

Maar je doet er vervolgens niets mee :D

Justd> ik zou naar een muziekwinkel gaan en verschillende versterkers uitproberen. Het zou mooie zijn als je erin slaagt een selectie te maken uit het aanbod en die vervolgens mee naar huis krijgt om thuis te proberen. Maar ik weet niet of dat laatste iets haalbaars in. (ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar ik hoor van vrienden wel eens dat ze regelmatig dingen mee naar huis krijgen om te proberen.)

ik vind het persoonlijk niet zo'n gekke vraag.
als er bovenaan in het subforum een uitgebreide 'pin' is over 'wat voor monitoren?'

natuurlijk moet je bij dit soort vragen uitgaan van een gemiddelde.
dus goed en niet te duur..tenzij je graag iets over hele dure of slechte wil zeggen.
vaker lees ik hier dat versterkers er toe doen qua kleuring en dynamiek,
maar eenduidige meningen heb ik nog niet gehoord.

ik heb dynaudio bm5's en een versterker die opraakt

hey funsters! should it out!

Dit raakt natuurlijk kant noch wal. De titel van het topic en de beginpost zijn van een heel andere orde. Hoe wil je op zo'n manier serieus genomen worden? Kom je ook de slijter binnen en roep je 'WIJN!' in de verwachting precies te krijgen wat je wilt?

En veronderstellen dat per definitie aangenomen moet worden dat het goed en goedkoop moet zijn is ook niet terecht. Goed en goedkoop zijn zo subjectief als wat.

Kleuring en dynamiek, alswel een algeheel oordeel over een versterker is ook subjectief. Ik heb een PA-versterker (redelijk goed en heel goedkoop, want was gratis) aan mijn zelfbouw monitoren hangen en ik vind het prima. Anderen hebben HiFi-versterkers aan hun monitoren hangen en vinden dat helemaal goed. Weer anderen vinden beide opties helemaal niets en willen een versterker dedicated voor hun studiomonitoren.

Ook moet je wat betreft techniek (vermogen) de keuze voor een versterker aanpassen aan de monitoren die je al hebt. Hier staat genoeg over op dit forum (komt er op neer dat het geleverde maximale vermogen om en nabij gelijk moet zijn aan het nominale maximale vermogen van je monitoren, hoewel de meningen hierover verschillen).

Je zal dus eerst even voor jezelf wat dingen moeten uitsluiten die jij en je monitoren niet willen. Daar distilleer je waarschijnlijk een aantal mogelijkheden of zelfs opties uit. Als je daarmee aankomt en je vraagt gebruikerservaringen, dan zal je zien hoeveel zinvolle respons je krijgt.

Hey just, ik hoor goede dingen over quad versterkers. Je hebt ze in mono en stereo versies. Ze worden niet meer gemaakt, maar zijn 2e hands voor fijne prijzen te vinden. groeten Hein

Hey just, ik hoor goede dingen over quad versterkers. Je hebt ze in mono en stereo versies. Ze worden niet meer gemaakt, maar zijn 2e hands voor fijne prijzen te vinden. groeten Hein
ja man..
ik heb een 303 (ouwe van Nico) maar die ruist als de nete:(

misschien had ik voor de faint-hearted de vraag wat meer open moeten houden ..zo van 'wat zijn u ervaringen met u versterker in combinatie met u monitoren'?
aangezien muziek en schoonheid idd een subjectieve belevenis zijn wilde ik er geen rekensom met al te veel exacte van maken..
(en er zit flexa latex op de muren)

heej, ik heb een samson servo 170 i.c.m. PMC's DB1s'en.

Ik ben hier zeer tevreden mee, maar ik heb begrepen dat mijn speakers nog beter zouden klinken met bryston of flying mole powerpacks.....

Het ligt er allemaal aan hoeveel geld je kan uitgeven!

ja die samson's zijn goed betaalbaar..
en leven ze ook lang?

Zoek je een versterker voor op het podium of voor in de studio. Dat maakt nogal verschil.

Voor in de studio gebruik ik een behringer A500.
Voor op het podium een Motion Sound vanwege de Leslie.

Over beide ben ik dik tevreden.

Zoek je een versterker voor op het podium of voor in de studio. Dat maakt nogal verschil.

Voor in de studio gebruik ik een behringer A500.
Voor op het podium een Motion Sound vanwege de Leslie.

Over beide ben ik dik tevreden.
studio

waarvoor?

idd en wiljet clean / crunch of demolished

ik denk datk wel weet watje ongeveer voor muziek bedoelt
en asje iets met een ampie wil [tubes bv ]
een hughes en kettner tubeman 3 line met tubes bv 150 eu asje mazzel hebt
ik gebruik nu zelf een jx3p van jackson ,..2 lines ...erg bruut overdrive door shred knobs

of bedoel je versterkers voor in een ,...live iets / soundsytem

lab gruppen / crest audio ,..
erg duur
enige specs watje wil ?
:geslaagd::geslaagd::geslaagd:

Back