Nederlandse Fabrikanten Synth Hardware

Talsma

Ouwe rot
Beste mensen,

Ik kijk scheef of google verkeerd maar ik ben opzoek naar bedrijven die harware ontwikkelen voor synths en dergelijke. Dit omdat ik binnenkort een stageplaats moet gaan zoeken(HTS Elektrotechniek) en het me leuk lijkt om dat in dit vakgebeid te doen.

Hebben jullie enig idee??

Alsvast bedankt!

Volgens mij is er ooit 1 nederlands product geweest in de hardware synthesizer wereld. Wel een hele vette !
Ben effe de naam kwijt.
Alleen nog software wat de klok slaat tegenwoordig.

Qua synths kan ik me niet iets voor de geest halen. Wat mss wel vet is, is Stage Accompany. Dat zit in Hoorn..

Trouwens, Syntecno komt uit Nederland als ik het goed heb, de maken van de Teebee. Maar of dat verder een actief bedrijf is weet ik niet. Ze hebben wel een site.
http://www.xs4all.nl/~syntecno/

ik ben nog steeds commercieel aktief met het ontwikkelen en verkopen van oa synthesizer hardware.
er zijn er wel meer, het zijn alleen geen fabrikanten, daarvoor is de markt te klein.
kleine bedrijfjes dus.

garoeten,
jeroen

bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik was er al een beetje bang voor,

Ik ga nog even kijken of er wat in de omringende buurlanden te vinden is, in de buurt van de grens.

Maar bedankt voor de moeite!

:okdan:

Nog een vraagje 8o)

Ontwikkelaars in combinatie met software, dus controllers etc. Zijn die er misschien wel??

Ik zou niet weten hoe je dat soort bedrijven moet omschrijven in de gouden gids :S

Of fabrikanten van mixers, monitors .. als het maar in de buurt komt van deze wereld ...

Iemand nog een idee?? Alvast bedankt!

Zijn kleinere bedrijven direct té klein dan? In Duitsland is er trouwens al snel veel meer keus: Virus, Access, Doepfer - en meer. Ik weet alleen niet hoeveel daar te doen is. Buitenland heeft niet duur te zijn trouwens: hartstikke veel beurzen beschikbaar! Vanuit Nederland (check beursopener), maar ook vanuit het buitenland (voor Duitsland bijvoorbeeld DAAD - of is dit te academisch?). Maar daar kan je school je natuurlijk veel meer over vertellen.

Zijn kleinere bedrijven direct té klein dan?

ThX voor je snelle antwoord,

Niet meteen te klein, het punt is dat het wel om ontwikkeling gaat. In Duitsland is idd veel te doen, wellicht dat ik het daar moet zoeken. Alleen is mijn duits zeer slecht, maar daar is wat aan te doen.

Maar als ik het goed begrijp zijn er dus wel kleinere bedrijven in Nederland?

ThX voor je snelle antwoord,
Toeval, heet dat. :D
Niet meteen te klein, het punt is dat het wel om ontwikkeling gaat. In Duitsland is idd veel te doen, wellicht dat ik het daar moet zoeken. Alleen is mijn duits zeer slecht, maar daar is wat aan te doen.
Ik weet verder niks van al die bedrijven, alleen van in het buitenland studeren, dus wat betreft dat Duits: daar zou ik niet te bang voor zijn. De hele technische terminologie is internationaal, Duits voor het dagelijks leven leer je hartstikke snel (uiteindelijk maken die naamvallen bijna niks uit, het gaat alleen om een basiswoordenschat) en Duitsers praten (over het algemeen) goed Engels. Frankrijk, Spanje, Italië, Japan: dat zou lastiger zijn (minder kennis van Engels, moeilijkere taal om op te pikken). Maar Duitsland moet lukken.

Fruity loops is Belgisch.

Qua synths kan ik me niet iets voor de geest halen. Wat mss wel vet is, is Stage Accompany. Dat zit in Hoorn..

Trouwens, Syntecno komt uit Nederland als ik het goed heb, de maken van de Teebee. Maar of dat verder een actief bedrijf is weet ik niet. Ze hebben wel een site.
http://www.xs4all.nl/~syntecno/

Syntecno was niet echt een bedrijf maar 1 persoon die die dingen inelkaar zette, verder is ie er lang geleden al mee gestopt en repareert/upgrade afentoe nog eens een teebee

Misschien kun je eens checken bij D&R, maakte onder andere leuke mengpanelen

Back