Cubase MIDI-plugins

bikkel

Everything is on the One
Ik heb wat zitten spelen met die MIDI transformatie plug-in die in Cubase zit, en ik kreeg er eigenlijk wel wat leuke effecten uit. Met name (random) aanpassen van de note length gaf me wat leuke nieuwe ideeën.

Maar het probleem is dat ik het niet kan aansturen, bijvoorbeeld met een BCR-2000 live de note length tweaken, dat soort dingen.

Zijn er MIDI-plugins die wel te controleren en te automatiseren zijn?

Ik heb Cubase SX 2, is dat in latere versies veranderd?

Wat ik nu doe is Arpache -> MIDI transformer, waarbij de transformer random de note length aanpast.

Ik wil die note length niet random hebben, maar ik wil de waarde van de note length controllen. Hoe zou dat dan moeten?

Zit in Cubase 2 geen generic remote? Hiermee kun je je midi controller toewijzen aan een heleboel parameters binnen cubase. Als jij de Arpache hebt gebruikt zou je die moeten kunnen toewijzen. Kijk eens onder het devices menu -> setup (En kijk in de manual over de generic remote)

Zit in Cubase 2 geen generic remote? Hiermee kun je je midi controller toewijzen aan een heleboel parameters binnen cubase. Als jij de Arpache hebt gebruikt zou je die moeten kunnen toewijzen. Kijk eens onder het devices menu -> setup (En kijk in de manual over de generic remote)

Generic remote zit er in, en Arpache kon ik wel aansturen, maar ik vond de note length niet fijn genoeg instelbaar (en kan de note length dan überhaupt wel de gate time overschrijden?).

Het leukste is natuurlijk om van een korte plucky note lengths over te gaan in overlappende notes waardoor je glides krijgt :)

Mijn uiteindelijke doel is om Cubase meer en meer als een MIDI clock plus arpeggiator plus tapedeck te gebruiken, met de mogelijkheid om af en toe een softsynthje te gebruiken.

Gewoon wat accoorden en melodielijnen er in en dan verder met externe controllers en de mixer een track live in elkaar draaien.

Ik blijf het visuele van Cubase toch wel erg fijn vinden ten opzichte van hardware sequencers.

Geen idee? Ik was altijd in de overtuiging dat Ableton qua MIDI niet zo heel erg boeiend was? Maar Ableton is wel wat meer loop based, wat natuurlijk wel iets organischer is dan Cubase met zijn strakke blokstructuur.

Gratis demo te downloaden, kan nooit kwaad.

Wel zonde van de Midex8....

Back