Het grote Rebirth topic.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
Hoi.
Ik heb sinds een uurtje rebirth op mijn pc staan en ik moet zeggen dat het een super programma is.
Ik heb de eerste 40-45minuten lopen klooie maar kwam er al gauw achter dat het maken van patterns toch makkelijk is en er ook veel goede patterns vanaf komen.

Ik vind de TR-808 de beste Qua emulatie en de TB-303 is ook goed maar mist wel heel veel van de echte 303.

Het is een top programma in mijn ogen en ik hoop dat julie daar ook zo over denken.

Kom op mensen: deel hier je patters en natuurlijk ook je mening.
Dit topic is er om gediscusieerd te worden!

Laatst gewijzigd:
Bestaat er ook een (gemodde) versie van rebirth voor osx 10 of hoger? :(

Goedemorgen freddiemercury, onder welke steen heb jij gelegen :P

omdat RB 10 jaar bestaat mag jij alles gratis downloaden, mods, songs, demo's alles alles alles. Het is idd nog steeds een vet programma, maar ik denk dat de meeste mensen de afgelopen 10 jaar hebben gespaard voor een hardware rebirth setup of iets anders

toch wens ik je veel plezier ermee !!

mac mods weet ik niet, maar zijn er zeker ook

Dat er een versie voor mac is osx 9 of hoger dat is het enigste dat ik weet.
Osx 10 word ook ondersteund maar niet gemod volgens mij

ReBirth draait zelfs nog op een pentium 100 en die heb je al voor 10 euro ;)

Rebirth, tja die eerste hardware emulator van de 808+909+2x303
Blijft een leuk proggie, Ik vond vooral die SEm-mod erg vet
Ik zag dat er nu ook een mod was van de SIDstation. :okdan:
Tja, mijn echte Rolandjes bevallen mij toch beter.

Goedemorgen freddiemercury, onder welke steen heb jij gelegen :P

omdat RB 10 jaar bestaat mag jij alles gratis downloaden, mods, songs, demo's alles alles alles. Het is idd nog steeds een vet programma, maar ik denk dat de meeste mensen de afgelopen 10 jaar hebben gespaard voor een hardware rebirth setup of iets anders

toch wens ik je veel plezier ermee !!

mac mods weet ik niet, maar zijn er zeker ook

Ik ben pas 17 dus het geld voor 2 tb-303 1 tr-808 en een tr-909 heb ik niet:D

Rebirth, tja die eerste hardware emulator van de 808+909+2x303
Software emulator bedoel je. Hij is idd de beste emulator die ik ken

Toen hij uit kwam, iets meer dan 10 jaar geleden dacht ik, was dat het enige dat ik had, qua vintage dan. Ik heb er aardig mee liggen freaken. Het mist wel de hands-on van de echte, althans ik mis dat. Software freaks zullen daar niet van wakker liggen.

Het is opzich wel een stoer hoopje software:P
Nu maar hopen dat ik met Konninginnen dag een tb-303 of tr-808/909 tegen kom of zo.

ow.. vandaar... Toen ik voor het eerst Rebirth probeerde maakte ik nog house met Roland JV-1080, Roland U-220 en Cubase Score. Ik had nog nooit van een 303 of 909 gehoord dus vond het een supervette nieuwe uitvinding, die rare kastjes 8o)

Ik maak tegen woordig muziek met Reason Rebirth en Fruityloops en een Yamaha psr-530 en als Midikeyboard de Yamaha psr-300.

`93 kan toch nooit??
Volgens mij werden vanaf 96-97 pc`s pas een beetje krachtig.
Althans krachtig genoeg voor midi en usb:P
Niet dat rebirth nou zo zwaar is of zo.
Maar op een oude pc uit 93 zoals jij zegt kan dat natuurlijk niet:D

Wat ook leuk is om Rebirth met bijv SEQ-303 te syncen via een virtuele midi poort. (Hubi's MIDI LoopBack device gebruikte ik hier vroeger voor).

Seq-303 is een ideale step sequencer waarmee je dan bijv weer je geluidskaart synthesizer of andere synthesizer mee aanstuurd.

Ik heb echt geen idee wat je bedoelt maar dat kan ook aan mijn (wat mindere) kennis van muziek liggen.
Dat van die step sequencer snap ik nog maar dat triggeren daar heb ik zo mijn ????????????????? bij.

Laatst gewijzigd:
Dat er een versie voor mac is osx 9 of hoger dat is het enigste dat ik weet.
Osx 10 word ook ondersteund maar niet gemod volgens mij

Ik heb Rebirth gedownload maar krijg em niet geinstalleerd onder OSx10. Alleen osx 9 denk ik :frons:

Zo "groot" is dit topic wel niet maar moet toch even kwijt dat ik net de inmiddels gratis Rebirth geinstalleerd heb (downloaden en installen was wel een klusje) en het blijft echt een vet prg met hoog hobby gehalte en dik geluid :mega: !!!!!!
Heb even wat gemaakt:

Attachments

• rebirth_test_2008.mp3
    2,6 MB · Bekeken: 105
Ik heb Rebirth gedownload maar krijg em niet geinstalleerd onder OSx10. Alleen osx 9 denk ik :frons:

Onder OS X draaien lukt alleen als je OS 9 ook geinstalleerd hebt staan.

Maar tegenwoordig heb je al een G3 (draait hij uitstekend op) voor gratis!!, kijk maar eens op http://www.tweedehandsmac.nl

Zo "groot" is dit topic wel niet maar moet toch even kwijt dat ik net de inmiddels gratis Rebirth geinstalleerd heb (downloaden en installen was wel een klusje) en het blijft echt een vet prg met hoog hobby gehalte en dik geluid :mega: !!!!!!
Heb even wat gemaakt:

Ik heb vroeger veel met rebirth gewerkt (versie 1 en 2 zelfs gekocht destijds) en deze mp3 klinkt EXACT zoals ik me herinner.

Het is leuk dat het gratis is maar kwa sound wordt dit spul totaal overklast door de D16 en audiorealism plugins. Maar 10 jaar geleden was rebirth zijn tijd zeker vooruit (kwa functionaliteit dan want het was natuurlijk een emu van oude Roland bakken).

Ik zou er persoonlijk op dit moment niet echt meer mee willen werken.

En wat betreft de opmerking van Freddie Mercury over ïk ben 17 en heb geen/weinig geld". Tja, ik kocht destijds ook gewoon spullen, get of your ass and find a job....... Waar een wil is is een weg! Als je de hele zomervakantie werkt heb je echt wel een berg centjes bij elkaar hoor.

d16 en audiorealism plugins, kun je een linkje geven?

Back