Het grote Rebirth topic.

Ik heb vroeger veel met rebirth gewerkt (versie 1 en 2 zelfs gekocht destijds) en deze mp3 klinkt EXACT zoals ik me herinner.

Het is leuk dat het gratis is maar kwa sound wordt dit spul totaal overklast door de D16 en audiorealism plugins. Maar 10 jaar geleden was rebirth zijn tijd zeker vooruit (kwa functionaliteit dan want het was natuurlijk een emu van oude Roland bakken).

Ik zou er persoonlijk op dit moment niet echt meer mee willen werken.

En wat betreft de opmerking van Freddie Mercury over ïk ben 17 en heb geen/weinig geld". Tja, ik kocht destijds ook gewoon spullen, get of your ass and find a job....... Waar een wil is is een weg! Als je de hele zomervakantie werkt heb je echt wel een berg centjes bij elkaar hoor.

Voor echte sounds heb ik een TR909 en een x0xb0x maar toch vind ik rebirth nog erg leuk en goed klinken. Die audiorealism klinkt idd behoorlijk echt, maar dat scherpe blikrandje aan de overstuurde 303's in rebirth vind ik in dit geval best vet :)

Op m'n 17e werkte ik ook een vakantiemaand hard om daarna een mixer met midsweep te kunnen kopen, maar dat lijkt mij normaal.

Ik ben pas 17 dus het geld voor 2 tb-303 1 tr-808 en een tr-909 heb ik niet:D

Ik was 17 toen rebirth1 (nog zonder de 909) 11 jaar geleden uitkwam. Ik had toen de demo met een crack(ooh bad). Aangezien ik van Fasttracker2 in MS-DOS kwam, ging er voor mij toen een wereld van acid en (toen reeds) retro techno. Ah... those were the days... hoeveel craptrackjes ik wel niet met rebirth gemaakt heb in die tijd.

Zo "groot" is dit topic wel niet maar moet toch even kwijt dat ik net de inmiddels gratis Rebirth geinstalleerd heb (downloaden en installen was wel een klusje) en het blijft echt een vet prg met hoog hobby gehalte en dik geluid :mega: !!!!!!
Heb even wat gemaakt:

hehe ik heb toch het idee dat dit geen softsynhs zijn. het klinkt mij te echt. denk dat niel een klein boefje is :yamaha:

Dik ok die rebirth. Jammer dat die lui van PH er geen mooie VST
van maken. IK zou het meteen kopen.. dat rewiren is niks voor mij.

Lijkt me niet, want het ding was ontworpen voor computers die een stuk langzamer waren als vandaag de dag. Meer processing-power beschikbaar betekent vrijwel altijd een betere emulatie - nonlineariteiten in de filters en zo.

De TRs waren sample-based, dus dat levert sowieso al in op realisme vergeleken met modeling.

Rebirth, wie is er niet groot mee geworden... (eind jaren negentig dan :P )

Ik ben nooit gestopt met rebirth sinds ie uitkwam,.
Ik had toen een pentium 0 tostibah laptop en daar staat ie nog steeds op,..
Ouwe brikkie doet t nog steeds.
Heb r vroeger flink wat livesets mee gedraaid (als aanvulling) en heel af en toe neem ik m nu zelfs weer mee voor de fun,..
Het ding is trouwens heel goed hands on te besturen via je toetsenbord,.. zo'n beetje iedere toets heeft wel een functie!!!! ben ze nu een beetje vergeten sinds de komst van controllers,.maar vroeger kon ik ze dromen!
Dus ik zeg,.. leer je shortcuts!!!

Hier de key-commands vanaf 221 in de manual,...

`93 kan toch nooit??
Volgens mij werden vanaf 96-97 pc`s pas een beetje krachtig.
Althans krachtig genoeg voor midi en usb:P
Niet dat rebirth nou zo zwaar is of zo.
Maar op een oude pc uit 93 zoals jij zegt kan dat natuurlijk niet:D

Reason is uit 97 en dat draaide ik toen op 1 van de eerste toshibah sattelites
met de allereerste pentium,.. en die was toen al zeker een paar jaar oud,.. ik draaide win95,.. geen idee of t ook op win 3.1 zou draaien! maar op machines vanaf 95 kon je zeker rebirth draaien!

Laatst gewijzigd:
Ik zou het eigenlijk weer eens moeten downloaden, ik heb me daar vroeger een hoop tijd mee verdaan zeg. Lekker twee 303's tegen elkaar intunen en dan eentje nog eens door dat filter gooien. :luv:

het is een prima programma, werkt als een trein.
alleen kon iker nooit zoveel mee, past gewoon niet in de soorten muziek die ik maak.
maar van alle dingen die ik op dit gebied ben tegengekomen, een prima stuk software.

( de mijne heb ik voor 2,- bij de speelgoedwinkel gekocht, dus de prijs was ook wel ok.)
:mega:

Back