Doepfer A-199 interfereert

PWM

User
Hej forumers,

Zoals de titel van het draadje zegt heb ik een Doepfer A-199 spring verb gekocht, maar deze heeft erg veel last van interferentie.
Ik heb de manual er eens op nageslagen en las dat de spring verb tank zover mogelijk van de voeding (het liefst ringkern travo) vandaan geplaatst moet worden.
In mijn test setup zit de voeding (met ringkern travo) die de A-199 van stroom voorziet in een apparte behuizing en staat deze zeker 1,5 meter verwijderd van de A-199. (De tank zelf wel 2 meter.)
Ik heb geen andere Doepfer units en zeker geen Doepfer kast. Maar mijn setup lijkt me qua interferentie van de voeding beter als die in een Doepfer kast.

Zijn er mensen met ervaring met de A-199?
Of mss met spring verb“s in het algemeen?

Ik wil al erg lang een spring verb en zou het jammer vinden als ik deze terug moet sturen.

groetje,
Maarten

ey.

Wat bedoel je met interferentie ?
Een 50 Hz brom , Rare geluidjes op de achtergrond , of jou mobiel/radio moscow er door heen ?

Bedenk dat bijna alle soorten veren galm, als je het effect vol uitdraait ,de eigenschap heeft om te gaan brommen en ruizen.
Meestal is de knop op 4 [1 tot 10] maar goed bruikbaar bij een verengalm.

Ik weet niet precies waar je de coax voor wilt gebruiken.
Maar denk je eraan dat coax kabel capasitief werkt [dus een soort van condensator parallel over signaal en scherm ?]
Jammer dus om dit soort kabel te gebruiken voor geluid overdracht.

ach ..ik denk wel ,dat je weet wat je doet :)

Ik heb je door. (Wist niet dat coax die eigenschap had.)

Heb nu de tank en de draad van de tank naar de print ingepakt met aluminium folie en de interferenti is nagenoeg weg.
Denk je dat een stuk ultra noise free kabel zin heeft? Of kan ik hem beter zo inbouwen?

Soiso goedkoper.

groet,
Maarten

mja...als je door kabel geluid jaagt , heeft altijd goede afgeschermde kabel zin.
Of dit nu simpele afgeschermde is , of die ultra low noise met koolstof scherm.

Er zijn mensen die zelfs het verschil kunnen horen tussen verschillende merken kabel van hetzelfde type .
En [ik kan hetzelf nog niet zo geloven] aan welke kant een signaal aangeboden word.
Dus aan de ene kant de geluidsbron/versterker of versterker/geluidsbron.

dat imand het merk kabel kan raden door alleen maar te luisteren, dat schijnt alleen voor te komen bij mensen die bovenmatige hoeveelheden geld naar bepaalde audiofabrikanten brengen, een soort van ziekte dus.
het leuke eraan is dat ze ook altijd fout raden.
koop maar gewone goeie afgeschemde kabel, gebruiken ze ook in studio's dus zou voor gewone mensen ook moeten werken.
8D
groeten,
jeroen

Back