TR-808 klinkt slecht

Je kan eerst zelf proberen wat Boemtjak schreef. Dus 808 open maken en dan die noise trimmer even proberen. Dat kan iedereen. Das gewoon een verstel schroefje. De huidige stand markeer je en dan heel langzaam drraaien terwijl de 808 speelt. Er zitten nog een paar van die trimmers maar daar kan je beter afblijven. En dan nog een keuze kunnen maken wat je het beste vindt klinken. Dat vond ik zelf heel lastig bij het tunen van de cowbell.

Hey sander zit er ook 1 in voor de decay van de bassdrum?
zoiets las ik ergens.

Ik zou hem maar gelijk naar Boemtsjak brengen dat afstellen is best een secuur werkje en als je dat nooit gedaan hebt heb je best kans dat je het allemaal niet beter maakt.

Ik zou hem maar gelijk naar Boemtsjak brengen dat afstellen is best een secuur werkje en als je dat nooit gedaan hebt heb je best kans dat je het allemaal niet beter maakt.

Ach ja, zoals ik al zei, eerst een simpele markering aanbrengen en dan gewoon rustig en met hele kleine stapjes bewegen. Zie niet in waarom je dit niet zelf zou kunnen. Je moet gewoon van de andere trimmers afblijven.

Sommige mensen zijn best onhandig....alles wat ik heb proberen te fixen heb ik tot nu toe gesloopt :)

Sommige mensen zijn best onhandig....alles wat ik heb proberen te fixen heb ik tot nu toe gesloopt :)

Ja ok, maar ij dit geval hoef je alleen te weten welke schroefjes je van de behuizing los moet halen en dan het juiste afstel dingetje zoeken. Niet solderen of dingen vervangen.

Als je echt goed kijkt (en vergelijkt) zijn de bruine 808ts echt wel bruin hoor,heel donker maar bruin dus,de verf is ook anders,een beetje hagelslag like,ook satin finisch,niet mooi zwart mat als de zwarte dus.

het verschil is dat de bruine meer ruisen tox de zwarte.

maar het grote verschil is dat de bruine imo beter klinken,alle klanken zijn idd wat gruiserig,organisch klinken zeg maar bij de zwarte klink alles vrij strak.

vooral de hihats ,cymbal ,clap en snare is compleet anders op de bruine.

een zwarte is nogal vrij makkelijk te samplen daardoor maar een bruine helaas niet. (ik heb in totaal 1 bruine en 3 zwarte 808ts gehad)

de bruine hebben ook een heel lange decay op de kick,bij de zwarte is dat niet het geval.

als je op de eerste hiphop plaaten zon lange diepe kick hoort ,wel dan is dat zeker een bruine,de zwarte hoor jet meest op electro van mid en late 80ties.

de bruine zijn echt een aanrader,er komen er zelden op ebay,verleden jaar heb ik er maar 2 gezien 1 in usa en de andere in duitsland.

Ik vind het wel vreemd want die van mij is ook bruin en ik hoor echt totaal geen ruis :confused: Aan de andere kant is dat maar goed ook natuurlijk.

Gisteren even zitten spelen samen met de 303 (toch weer laat geworden helaas). Het syncen gaat nu probleemloos; zoals reeds getipt bleek dat inderdaad met de pre-scaling te maken te hebben.

Het is echt een heerlijke drumbak waar ik nog lang plezier van hoop te hebben. 2 dingen schieten me te binnen die ik wat minder vind, maar dat is nu eenmaal het ontwerp.

1- de cowbell had van mij gedeeld mogen worden met een andere sound via een schakelaar (gebruiken zal ik hem niet veel).

2-de dubbele accent structuur van de 909 mis ik er wel een beetje op

Ik vind het wel vreemd want die van mij is ook bruin en ik hoor echt totaal geen ruis :confused: Aan de andere kant is dat maar goed ook natuurlijk.

op de mix out wel hoor vergeleken met de zwarte,de mijne toch ,en een ander lid waar ik men 303 aan verkocht hebt bevestigde het mij ook.

Ja ok, maar ij dit geval hoef je alleen te weten welke schroefjes je van de behuizing los moet halen en dan het juiste afstel dingetje zoeken. Niet solderen of dingen vervangen.

Zelfs iets los draaien zou bij mij al mis gaan,de 808 moet je op zijn kop leggen om erbij te kunnen ,nee ik begin ook nergens meer aan ik ga van het weekend ff bij de doc langs om een oranje kapje te plaatsen, en de decay iets korter geloof ik.

A wiseguy Dus jij hebt een Bruine TR808,
kan je daar geen foto van maken met de zon erop ofzo,
zodat we het kunne zien, ik heb er echt nog nooit 1 in het bruin gezien :confused:

Die bruine, hebben toch een witte startstop eerste reeks?

de oranje start/stop zijn de laatste reeks

nou ik geloofde je eerst niet, maar ik heb de mijne even in het licht gehouden. en inderdaad een klein beetje een bruinige gloed. in tegenstelling tot de zwarte-meer-richting-antraciet gekleurde exemplaren.

ik vind mijn 808 altijd zo ruig klinken, ruis op de toms, lompe kickdrum. dikke snare, en ook de cowbell is wat logger. een andere 808 die ik ken klinkt veel lichter en typisch 808 zoals iedereen hem kent...

Back