Aansluitschema apparatuur

Antiderivative

Nieuwkomer
Ben een beetje verward op het moment over de volgende situatie:

Ik wil een rack synth aansluiten op een eenvoudige keyboard controller en het hele pakketje gebruiken op een laptop in bijv. programma a la Cubase/Acid Pro. Daarnaast wil ik graag alleen de keyboard controller kunnen gebruiken in een softsynth omgeving a la Reason. De vraag is hoe dit aan te sluiten.

Rack Synth (Midi in, Out, Thru)
Keyboard Controller (USB, Midi out)

Nu kwam ik op de website van m-audio het volgende plaatje tegen:

keystation_61es.gif

Is dit dan nu het enige wat ik nodig heb? Midi-controller dus niet? Ik lees allemaal moeilijke verhalen over in/out/thru connecties....

Ik wil daarnaast ook nog een eenvoudig mixertje aansluiten om voornamelijk het geluid van de synth op een versterker te regelen in plaats van het direct door te pompen, maar dat zijn gewoon audio connecties.

hehe, een ding tegelijk.. :P

De synth kun je met een gewone midi kabel aansluiten van je midi-keyboard (out) naar je module (in). je moet dan idd nog wel je synth aansluiten op een geluidskaart/mixer/versterker.

Maar om het volume van de synth te regelen heb je niet per se een mixer of versterker nodig. soms kan het op de synth zelf, en anders kun je het altijd nog via je opnamesoftware oid...

Dat begrijp ik. Het gaat meer om de situatie die ik schetste met betrekking tot recording en dergelijke. Moet ik het dan zo zien dat die keyboard controller een ingebouwde midi-interface heeft in die USB? Dat kan ik namelijk nergens vinden.

Dat begrijp ik. Het gaat meer om de situatie die ik schetste met betrekking tot recording en dergelijke. Moet ik het dan zo zien dat die keyboard controller een ingebouwde midi-interface heeft in die USB? Dat kan ik namelijk nergens vinden.

Als het goed is dan moet de M-audio zowel midi als USB hebben , Midi out dacht
ik een USB voor naar de Computer.

Ik heb de keystation 88es, daarbij heb je (bij u waarschijnlijk net hetzelfde) een midi-out aan (plus pedaaltjes etc).
De midi-out gebruik je dus om modules etc aan te sturen en de USB voor op de pc (midi controle).
Nu heeft mijn controller wel sneltoetsen in zijn klavier verwerkt; als ik eerst op de "advanced" druk op de controller, dan kan ik sneltoetsen gebruiken die voorgeprogrm zijn in mijn controller. Een shift of ctrl als het ware. Deze sneltoetsen staat zeker en vast in je handleiding.
Dus uw controller kan net ietsjes meer dan enkel de midi van je klavier doorsturen...
Wil je de geluidjes op je pc waarnemen, dan zul je nog een draadje van je synth naar je pc moeten leggen.
Tip: als je met softsynths gaat werken, vergeet je geluidskaart niet....

ik hoop dat je iets aan deze boterham hebt...

grtz,

Back