Ik heb onlangs van een goede vriend zijn TR-606 gekregen die 10 jaar lang bij hem in de kelder had gelegen. Zag er niet uit en batterijen (die er nog in zaten) hadden zwaar gelekt , maar gelukkig niet naar de electronica en alles lijkt verder goed te werken . Op 1 vreemd dingetje na.
Voor alle instrumenten die ik programmeer klinkt het instrument 4 plaatsen verder (uitgaande van de indeling op de instrument selector) ook mee.
Dus
acc >> acc+ ht
bd >> bd + cy
sd >> sd + oh
lt >> lt + ch
Als ik een geprogrameerd instrument wis wis ik ook zijn partner mee. Dus een 1 op 1 link .
Heb het hele board onder en boven al op het oog afgezocht naar kortsluitingen en in ieder geval de instrument selector schakelaar doorgemeten op iets vreemds maar die lijkt in in orde.
Voor mijn gevoel en ook omdat als ik bd programmeer en dan naar cy switch ik daar de net bij bd geprogrammeerde ledjes zie , zit het ergens aan de data input kant en niet aan de output/sound trigger kant
Nu ben ik geen electronicus maar gewoon een hobbyist die een beetje snapt hoe sommige dingen werken, maar kom er niet uit.
Iemand nog een tip waar ik zou kunnen kijken/meten (zo ja wat)
De schemas vond ik hier
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-606/schematics/index.html
Greetzzz,
GlennV
Voor alle instrumenten die ik programmeer klinkt het instrument 4 plaatsen verder (uitgaande van de indeling op de instrument selector) ook mee.
Dus
acc >> acc+ ht
bd >> bd + cy
sd >> sd + oh
lt >> lt + ch
Als ik een geprogrameerd instrument wis wis ik ook zijn partner mee. Dus een 1 op 1 link .
Heb het hele board onder en boven al op het oog afgezocht naar kortsluitingen en in ieder geval de instrument selector schakelaar doorgemeten op iets vreemds maar die lijkt in in orde.
Voor mijn gevoel en ook omdat als ik bd programmeer en dan naar cy switch ik daar de net bij bd geprogrammeerde ledjes zie , zit het ergens aan de data input kant en niet aan de output/sound trigger kant
Nu ben ik geen electronicus maar gewoon een hobbyist die een beetje snapt hoe sommige dingen werken, maar kom er niet uit.
Iemand nog een tip waar ik zou kunnen kijken/meten (zo ja wat)
De schemas vond ik hier
http://machines.hyperreal.org/manufacturers/Roland/TR-606/schematics/index.html
Greetzzz,
GlennV