House Vst !!

Ryan Romero

Nieuwkomer
Dag Beeldscherm vriendjes,:doei:

Mijn Grootste Probleem tot nu is Een Goede Vst,
Je hebt echt veel goede vst's Maar volgens mijn niet wat ik wil !
Ik Weet niet of jullie een beetje bekend zijn bij : hardwell,vatogonzales,fedde le grand,funkerman etc ?

Maar als ik Algemeen Naar hun Tracks luister Hoor ik Echt Dikke Synth's Gewoon !
& Vaak Hoor ik Ook Bij 2 Totaal Verschillende Producer De Zelfde Synth !?

Dus Mijn Vraag : Weet iemand Mischien Een Goede Vst Die Zulk Geluid Creëren ?

Ik Weet Heus Wel Dat Ik Aan Wat Knoppen Moet Draaien Om Een Nice Geluidje Te maken Maar Alsnog Zulk Lekker Geluid Begint er niet uit te komen Bij Albino,vanguard,nexus ect.

Ben nu Onderanderen Aant opzoek voor minimoog Die Zou Als het goed is wel een Aardig Geluidje Kunnen Creëren !

Heeft Iemand Tips Voor Deze Vraag of Reacties??

nja dan hou ik je niet tegen Re Is Gratis :okdan:

Je moet talent hebben om goed geluid uit synths te halen.
Als je dat met wat je nu hebt al niet lukt dan lukt het met andere ook niet.

Je moet talent hebben om goed geluid uit synths te halen.
Als je dat met wat je nu hebt al niet lukt dan lukt het met andere ook niet.

:kont:

Ik Kan Best wel Van 'n Flut Geluidje 'n Flex Geluid maken,
Maar Tog Zal Het Flut Fluitje Op T 8tergrond blijven.
'N Met albino heb ik genoeg lelijke Syth's Omgetoverd,

Misschien dat die gasten allemaal dikke effecten erover heen gooien.

Ik zelf gebruik alleen echte synthesizers die ik al prima vindt klinken zonder effecten, dat zal toch ook het geval zijn bij menig vst die een vintage klassieker nabootst. Nou ja iets minder natuurlijk, maar nog wel ok lijkt me.

En laat die shift-toets met rust, Want Dit Leest Echt Heel Erg Irritant, Net Alsof Je Iedere Eerste Letter Van Ieder Woord SCHREEUWT.

Qua dikke synths, experimenteren is de sleutel. Het gaat ook niet alleen om wat er uit de synth komt, maar ook wat je daarna nog met het geluid doet (compressie, EQ, effecten als chorus/delay/reverb, etc.). Geluid dat direct uit de synth komt zonder nabewerking klinkt bijna nooit 'dik'.

En laat die shift-toets met rust

Amen :P

En verdiep je eens wat meer in de theorie, kan een stuk helpen als je snapt wat iets ogenschijnlijks simpel als cutt-off nou precies doet :)

Ik denk dat je het beste een Alesis Andromeda kan kopen. Dan heb je alle dikke geluiden in één keer! Het enige verschil is dat het geen vsti is, maar dat vind ik persoonlijk eerder een voordeel dan en nadeel.

Maar Alsnog Zulk Lekker Geluid Begint er niet uit te komen Bij Albino,vanguard,nexus ect.
:

Da's omdat het niet alleen de VST is die het werk doet, maar ook de manier waarop je het afmixt en een nabehandeling geeft met effecten, equalizers en compressors.

(ik sluit me aan bij het met rust laten van de shift-toets :P )

Hoe zit 't overigens met de rest van de apparatuur? Beetje fatsoenlijke audio-interface, monitorspeakers, etc. zijn ook aanwezig?

Denk ook dat hier het punt is dat je wel leuk VST's kan downloaden maar je weinig waardering hebt voor de mogelijkheden die ze bieden en dat je daar eens echt in gaat duiken.

Ik denk dat je het beste een Alesis Andromeda kan kopen. Dan heb je alle dikke geluiden in één keer! Het enige verschil is dat het geen vsti is, maar dat vind ik persoonlijk eerder een voordeel dan en nadeel.

Ja maar een Andromeda kan je nergens downloaden ;)

Ik verbaas me iedere keer over de vragen mbt "vette" of "dikke" geluiden...
Mooiste vraag die ik ooit kreeg over een nummer van andere producers: "waar heb je dat geluid uit gehaald?" (Dit is ooit uitgebracht op SeeSaw Records)
Een imitatie 303 van Robert uit amsterdam (voordat ie syntecno ging doen) door een gitaar effect pedaaltje gestuurd.

Dus het bewerken van een synth is belangrijker dan een vet of dik geluid..

Attachments

• Sense of Surf.mp3
    531,8 KB · Bekeken: 121
Met zonder al te veel kennis kun je uit Nexus dmv layeren, eq & effecten echt wel iets moois halen!

Zelf vind ik albino en vanguard wat schel klinken...

Dit is het inderdaad.
Je hebt geen synth nodig van duizenden Euro's, gewoon eperimenteren met distortion, comp, eq...... en je hebt het vetste geluid wat er is.
Probleem is dat het bij velen vlug vlug moet gaan, wees niet bang om enkele dagen, desnoods enkele weken te zoeken achter een goede sound.
Werk ook met layers, en wees vooral niet te vlug tevreden!

Ik heb eens een soundtrack gehoord van Soundborn, High on Life genaamd.
Die was helemaal met Nexus gemaakt, was echt een prachtig nummer.

Maar inderdaad ook erg goed gemixed.

Je krijgt het inderdaad niet voor niets...

wel vreeMd dat je dikKe software pAketten koopt zoals nexus,
alBino en VANguard, maar toTaal gEen kennis van zaken heBT.
LijKt een beETje op e
en porsche kopen zonder daT Je een rIJbewijs
beziT.

Verdiep je in produceren zou ik zeggen, een uitgebalanceerde mix, goed gebruik van compressie en effecten en dat soort dingen maakt een geluid breed. Een geluid uit bijv. Albino is pas een startpunt, daar kun je nog heel veel mee doen. Vergeet bovendien niet dat je vergelijkingsmateriaal is gemasterd en gemaximized etc, dat scheelt een flinke slok op een borrel.

wel vreeMd dat je dikKe software pAketten koopt zoals nexus,
alBino en VANguard, maar toTaal gEen kennis van zaken heBT.
LijKt een beETje op e
en porsche kopen zonder daT Je een rIJbewijs
beziT.

haha,. Maar eh..Albio en Vanguard wel,..maar Nexus is toch juist de plugin die je gebruikt als je geen zin hebt om wat over synthese te leren..?

Ik verbaas me er ook altijd over dat een simpel geluid erg dik kan klinken met de juiste effecten erop. Dus is sluit me aan bij de al gegeven tips.

Soms ben ik niet lui, maar heb ik gewoon zin om te componeren en geen zin om synths te proggen.

Dan is die nexus wel oké vind ik al snap ik wel wat je bedoeld *D

Back