House Vst !!

Nexus is toch z'n rompler geval voor luie producers en talent loze mensen die op fora steeds maar weer vragen hoe ze de vetste sounds krijgen??

:D

En dat vindt ik dus ook van mensen die presets en sample cd's gebruiken 8o)..
Puristen he

Dag Beeldscherm vriendjes,:doei:

Mijn Grootste Probleem tot nu is Een Goede Vst,
Je hebt echt veel goede vst's Maar volgens mijn niet wat ik wil !
Ik Weet niet of jullie een beetje bekend zijn bij : hardwell,vatogonzales,fedde le grand,funkerman etc ?

Legrand heeft alles in Logic gemaakt dus weinig vsti's
maar au's

flauw he?

Nexus is toch z'n rompler geval voor luie producers en talent loze mensen die op fora steeds maar weer vragen hoe ze de vetste sounds krijgen??

:D

ik snap niet hoe ze hier geen vette sounds uit kunnen krijgen:mega:

enfin...maar voor de topicstarter...een hit maak je niet zomaar met wat vst's komt nog veel bij kijken zoals de bovenstaande forumleden al hebben vermeld....

Waarschijnlijk moet je de synths eerst door de PizzaHut/McDonalds of BurgerKing vst heen halen om ze vetter/dikker te krijgen.

Of anders de menu optie: "Instant Clubhit" in cubase 4 gebruiken.

Hoe vaak lees ik niet de vraag : Welke synth/VST gebruikt die of die 'bekende' DJ of producer ?
Het lijkt soms alsof succesvolle producers materiaal gebruiken dat verschilt van alles wat er op de markt te vinden is en voor de gewone sterveling niet te verkrijgen is. Niet dus.
Er blijkt dus nog steeds een gigantisch misverstand te zijn over het gebruik van om het even welk materiaal dan ook. Sommigen zijn er nog steeds van overtuigd dat ze geen goeie shit kunnen maken zonder die orginele 909, 303, Minimoog en er blijft maar steeds een onterechte magische hype rond bepaalde toestellen hangen die door evenveel mensen die er niks van af weten maar steeds weer bevestigd wordt. Het maken van succesvolle muziek heeft NIKS te maken met het materiaal dat je daarvoor gebruikt. Dat misverstand wil vooral de industrie graag in stand houden.
Zij willen je doen geloven dat je met Synth 'X' of VST 'Y' eindelijk succesvol gaat zijn...hahahah...wat een onzin en veel goedgelovige zieltjes trappen hier steeds opnieuw in. Met als resultaat dat er ongemeen hoge prijzen worden gevraagd voor sommige toestellen uit overtuiging dat ze onvervangbaar zijn en er geen alternatieven voor bestaan. Nog harder HAHAHA.
Het is net als DJ spelen. Draai je beter platen omdat je Technics draaitafels hebt, of ben je een betere DJ omdat je weet welke platen je best na elkaar draait ??

Dat is met muziek maken net zo. Ik heb het al te veel herhaald. 'Slechte' sounds of synthesizers bestaan niet. Net zo min als bepaalde toestellen een beter resultaat garanderen. Met elke sound kan je een goed arrangement neer zetten. De magie zit dus niet in welke synth je gebruikt, dan wel in welke sounds en arrangementen je weet te compileren in heel geheel adhv het materiaal dat je als gereedschap gebruikt. Einsturzende Neubauten deed dat zelfs met bouwwerf materiaal...

Vette shit maak je met Parkito in een vleugelomdraai. Dat weet toch iedereen hier op het forum?

Wanneer kwam de nieuwste versie ook al weer uit?

Koop dan een piano als je wilt componeren, heb je dat ge#$% met al die knoppen en schuiven ook niet....Dat gaat alleen maar afleiden. :-)

Vette shit maak je met Parkito in een vleugelomdraai. Dat weet toch iedereen hier op het forum?

Wanneer kwam de nieuwste versie ook al weer uit?

Parkito? Was dat niet van Feathersoft ofzo?
Wel een geweldige synth, alleen zo ongelofelijk duur.

Misschien kan de topicstarter de demo eerst uit proberen.

http://www.feathersoft.de/parkito/downloads/demo

Die random-instant-hit-sound knop werkt echt fantastisch :okdan:

Je moet een Akai S5000 hebben:

coolfunction.jpg

He toch....beter 1 ts in de hand, dan 10 op de vlucht....

Maar hij zal nu wel begrijpen dat talent en creativiteit belangrijker zijn als welk VST dan ook. Ik heb geen van beide...ergo....waar is m'n jas?

L56 Out...

De nieuwe generatie "producers" en muzikanten menen volgens mij dat iets als talent en creativiteit ook te downloaden is.

Of dat talent en creativiteit samenhangt met het aantal VST's op je harde schijf. :D

@batteraaf: Ik heb bij een kennis van mij in het verleden gemerkt dat het anders zit.
Ik kijk bij de aankoop van een synth naar wat de mogelijkheden zijn om zelf geluiden te maken en/of naar het type synthese wat gebruikt wordt.
Hij vond een vst die ie gedownload had "waanzinnig en een must have" omdat er goede presets in zaten

Mijn instelling is dat de presets waanzinnig goed kunnen zijn maar als je alleen presets hebt dan kan ik er niets mee.

Piano's zijn ook saai, d'r zit maar een preset op. En toch wordt er al eeuwen geweldige muziek mee gemaakt :dubbel: Nadeel bij synths is echter dat je geluiden snel herkent, ik sleutel er dus altijd wel een beetje aan, maar de compositie staat absoluut op de eerste plaats. Maar zo wordt het wel een heel andere discussie :z

@batteraaf: Ik heb bij een kennis van mij in het verleden gemerkt dat het anders zit.
Ik kijk bij de aankoop van een synth naar wat de mogelijkheden zijn om zelf geluiden te maken en/of naar het type synthese wat gebruikt wordt.
Hij vond een vst die ie gedownload had "waanzinnig en een must have" omdat er goede presets in zaten

Mijn instelling is dat de presets waanzinnig goed kunnen zijn maar als je alleen presets hebt dan kan ik er niets mee.

True; daarom heb ik een XS7, voor de bread & butter en natuurlijke geluiden. Gewoon laden, inspelen, EQ/Compressen/processen en klaar.

Als ik echt los wil met synthese neem ik m'n C, JP of iets uit de NI Komplete synth bundel. Ik heb ook echt alleen maar dat op mijn DAW staan wat ik nodig heb én sterker nog; LEGAAL bezit. Ik erger me dan ook enorm aan topics als deze.

Ik heb mijn 2de UAD kaartje besteld bij JRR Shop en het laatste stukje warez (URS channel strip) vervangen met de Neve Classic Console Bundle MkII (:luv: 88RS).

Voor elke ( minder obscure) synthesevorm een soft/hard synthje ....
2 va synthjes ..1 fm synthje ..en If you wanna take the plunge ..1 additieve ..
Zo heb je enorme scope aan geluiden , mits je zelf wilt programeren nat.
De keuze is nat . relatief ...
@ topicstarter ..download eeens een demo van fabfilter twin , u-he zebra 2 ...als je beetje de moeite doet om te programmeren en desbetreffende vst's leert kennen zal het je op lange termijn zeker bekoren i.p.v. presetprostitutie ..

Ik denk dat het tijd wordttd dat Knoop in je zakdoek een producing special gaat doen...

Met de de yostiband als ervaringsdeskundige zeker? :D

Back