House Vst !!

Je moet een Akai S5000 hebben:

coolfunction.jpg
:D :D :D

Dat is een CS1x dacht ik Smackos.

Naja, voor jou blijkt toch maar keer op keer dat topics als deze een mooi podium zijn om te vertellen hoe goed jij wel niet bezig bent he.

:Z

Doe 'ns ff normaal man. Waar staat dat hij zichzelf geweldig vind? De laatste tijd is het gewoon zo dat er veel mensen met 0 kennis niet eens meer de moeite nemen om dingen zelf uit te zoeken, want alles moet snel en gelijk supergoed zijn/klinken.

Ik denk serieus dat er een beginners onderdeel moet komen waarin alle beginners treads en tips/links in staan zodat mensen niet keer op keer dezelfde vragen stellen waar veel mensen, zoals Batteraaf, zich behoorlijk aan ergeren. Mensen zijn toch al snel geneigd niet serieus voor een "lui iemand" het wiel opnieuw hapklaar uit te gaan vinden, getuige de posts in deze tread.

Ik denk serieus dat er een beginners onderdeel moet komen waarin alle beginners treads en tips/links in staan

Superidee!!! :okdan:

Ik vind het idee van Niel ook een strak plan.
Alleen krijg je de beginners ook zo ver dat ze daar eerst gaan kijken?

Ik vind het idee van Niel ook een strak plan.
Alleen krijg je de beginners ook zo ver dat ze daar eerst gaan kijken?

Bovenaan de frontpage zetten ?
Of iets doen afhankelijk van het aantal totaal posts wat iemand heeft.
Zodat alle gevorderden er geen zicht op hebben maar alle verse leden (waaronder dus heel veel van die beginners) duidelijk zien waar ze moeten beginnen, incl. uitleg over dat ze vooral niet met alle onbenullige vragen moeten aankomen, met voorbeelden erbij zoals deze tread.
Of iets wat *belangrijk* in de bevestigingsmail staat als ze gaan registreren, met links erbij binnen dat beginnersonderdeel in SF.
Dan maar wat meer moeite doen om op SF te komen, beter dan dat we straks nog meer overspoeld worden door "luie danceproducers".
De echte serieuze mensen worden toch wel lid, dus daar zal het geen probleem voor zijn.

Of iets doen afhankelijk van het aantal totaal posts wat iemand heeft.

Dan moet je als nieuweling maar alle nieuwkomers een "welkom" sturen en je aantal posts gaan zo de lucht in. Of eendert wat gaan posten. Leuk voor de kwaliteit...

Lijkt hier binnenkort nog op een klassesysteem

:bekdicht:

Er moet in ieder geval wel iets gebeuren, want dit is geen pretje meer op deze manier...

Voorbeeldje: als ik gebruikers ervaringen van een bepaald stukje software of iets dergelijks willen lezen op SF en ik gebruik de zoek machine; dan moet ik tig "hoe krijg ik" topics gaan doorspitten om te vinden waar ik naar op zoek ben.

Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich hieraan stoort.

Dan moet je als nieuweling maar alle nieuwkomers een "welkom" sturen en je aantal posts gaan zo de lucht in. Of eendert wat gaan posten. Leuk voor de kwaliteit...

Lijkt hier binnenkort nog op een klassesysteem

:bekdicht:

Ik dacht eerder aan minimaal een paar honderd posts oid.

Een klassesysteem met gelijke rechten voor iedereeen is toch niks mis mee?
Op die manier blijft het leuk en leerzaam voor iedereen. Mensen leren vaak pas iets als ze er zelf echt moeite voor moeten gaan doen ipv een hapklare brok krijgen, ik spreek uit eigen ervaring en ik denk meer met mij.

Ander alternatief is dat de moderators meer werk krijgen door strenger op te treden en alle "hoe krijg ik een vet geluid ala Zany uit m'n vsti?" topics direct te verwijderen of waarschuwingen te geven. Voor de moderators is dat moeilijker om te bepalen wat wel en niet weg kan of gewaarschuwd moet worden.
Dat is een stuk minder wenselijk. Voorkomen is beter dan genezen.

Sowieso, los van wel of niet een klassesysteem, is een beginnersdeel zeker geen slecht idee.
Dan kunnen moderators wel makkelijker optreden door eventueel dingen te verplaatsen naar een stuk van het forum waar de gevorderden er geen last van hebben.
Je zou dan bijvoorbeeld in de zoekfunctie extra kunnen aanvinken dat alle resultaten welke in het beginnersdeel staan niet worden meegenomen, mocht je daar behoefte aan hebben.

Beginnersdeel lijkt me zeker niet slecht, maar ik zou het niet van het aantal posts af laten hangen. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die heus wel weten waar het over gaat als ze lid van het forum worden, of in elk geval genoeg verstand hebben om gewoon op de juiste plek een normale vraag te stellen. En ik denk dat de 'HEE GASTEN IK HEB WELEENS EEN TERRORSTEP CD GEHOORD EN DAT WIL IK OOK GAAN MAKEN VETTE SHIT WAT MOET IK DOWNLOADEN'-idioten ook niet echt tegen te houden zijn eerlijk gezegd. Dat lijkt bij het internet te horen, net als spam en andere ongein.

Ik vind de manier waarop er op een thread als deze wordt gereageerd ook niet heel netjes. Mensen vallen hier over elkaar heen door een newbie er op te wijzen dat talent het belangrijkste is om een goede productie neer te zetten. Of er wordt te pas en te onpas geroepen dat het niet netjes is om warez te gebruiken. Sorry mensen, maar dat zijn echt gewoon afgezaagde cliche's waar niemand iets mee opschiet. Net zo goed forumvervuiling IMHO.

Ik vind de manier waarop er op een thread als deze wordt gereageerd ook niet heel netjes. Mensen vallen hier over elkaar heen door een newbie er op te wijzen dat talent het belangrijkste is om een goede productie neer te zetten. Of er wordt te pas en te onpas geroepen dat het niet netjes is om warez te gebruiken. Sorry mensen, maar dat zijn echt gewoon afgezaagde cliche's waar niemand iets mee opschiet. Net zo goed forumvervuiling IMHO.

Inderdaad...reageer dan niet!

Maar op zich is een beginnershoek wel een goed idee voor alle vragen die je ook binnen 10 sec via google kunt vinden.

In praktijk kan je zo een systeem toch niet waar maken volgens mij.

Een newbie is zo een abstract begrip. Daar kan je toch geen regeltjes gaan rond bouwen. Dit lijkt wel de Belgische politiek!

.

Maar op zich is een beginnershoek wel een goed idee voor alle vragen die je ook binnen 10 sec via google kunt vinden.

Maar het antwoord op de vraag: "waarom klinkt mijn VSTi niet net zo vet als in een profi productie", vind je niet binnen 10sec. via Google. ;) De ervaren mensen hier weten wel dat het antwoord op deze vraag niet bestaat, of minstens een leerproces is dat vele jaren duurt. Je blijft altijd beginners houden die dat niet door hebben en dus toch maar nietsvermoedend deze 'domme' vraag gaan stellen. Dat hoort bij een forum als dit, of je nou een beginnershoek hebt of niet, maakt weinig uit denk ik. Er zijn altijd mensen die vragen stellen voor dat ze verder hebben gekeken dan hun neus lang is.

Tja, misschien een toppic beginnen in een beginnershoek met "hoe krijg ik een vette" of "hoe maak ik een hitsong" etc. en daar gelijk vermelden hoe het in mekaar steekt ;)

Back