CraZ
..
Ik zit hier net iets in elkaar te vouwen.. en stuit daarbij op iets heel grappigs.
Meestal begin ik een track met een basis baslijntje... wat simpele drums (ik probeer in het begin zo veel mogelijk géén kick te gebruiken.. anders kom ik vaak bij dezelfde dingen uit) en bouw van daaruit verder.
Nou heb ik bij deze track een groove uit de ATC-1 én de TB-303.. zonder elkaar leuk.. maar samen is het een echte win-win-situatie
.. maar goed. Dat geheel staat in de fijne toonsoort van As (kan soms gebeuren niet waar?).
Nou was ik niet van plan om er vannacht nog verder aan te werken richting progressive-raw-acid knaller.. dus ik zit er op den Nord Lead wat op goed geluk bij te pielen. Dat geluid op de Nord is volledig gedetuned (4 halve tonen).. waardoor het voor geen ene meter 'stemt' met de ATC en 303. Maar goed.. je moet iets.. dus ik speel wat uit den lossen pols.
Resultaat is een 'nummer' met die eerder genoemde basis in As.. met een melodielijn (het thema uit Bach's 'toccata e fuga' met wat bluesy toevoegingen.. tja.. het is een soort 'rhodes' patch, dan krijg je dat) die in een hele andere basis-toonsoort gespeeld is.
Het grappig is dat je op deze manier de patronen die je 'gewend' bent te spelen (ik althans) niet gebruikt.. omdat je eenvoudigweg 4 halve tonen getransponeerd bezig bent. Voor mij wel een hele eye-opener.. en misschien een leuke manier om uit je vastgeroestte patronen los te breken.
Erm.. het is laat.. dus misschien slaat dit verhaal helemaal nergens op.. haha.. ook mooi!
Meestal begin ik een track met een basis baslijntje... wat simpele drums (ik probeer in het begin zo veel mogelijk géén kick te gebruiken.. anders kom ik vaak bij dezelfde dingen uit) en bouw van daaruit verder.
Nou heb ik bij deze track een groove uit de ATC-1 én de TB-303.. zonder elkaar leuk.. maar samen is het een echte win-win-situatie
.. maar goed. Dat geheel staat in de fijne toonsoort van As (kan soms gebeuren niet waar?).Nou was ik niet van plan om er vannacht nog verder aan te werken richting progressive-raw-acid knaller.. dus ik zit er op den Nord Lead wat op goed geluk bij te pielen. Dat geluid op de Nord is volledig gedetuned (4 halve tonen).. waardoor het voor geen ene meter 'stemt' met de ATC en 303. Maar goed.. je moet iets.. dus ik speel wat uit den lossen pols.
Resultaat is een 'nummer' met die eerder genoemde basis in As.. met een melodielijn (het thema uit Bach's 'toccata e fuga' met wat bluesy toevoegingen.. tja.. het is een soort 'rhodes' patch, dan krijg je dat) die in een hele andere basis-toonsoort gespeeld is.
Het grappig is dat je op deze manier de patronen die je 'gewend' bent te spelen (ik althans) niet gebruikt.. omdat je eenvoudigweg 4 halve tonen getransponeerd bezig bent. Voor mij wel een hele eye-opener.. en misschien een leuke manier om uit je vastgeroestte patronen los te breken.
Erm.. het is laat.. dus misschien slaat dit verhaal helemaal nergens op.. haha.. ook mooi!