De mooiste synth

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Andromeda:

a6bighq7.jpg

@JohnyBusca...inderdaad..ik bedoelde de Fairlight...(australisch en naar een draagvleugelboot vernoemd)

@mono: nee ziekenhuis instrumenten zien er over het algemeen rommelig uit, met allerlei kabels er aan...
Soort van als een modulaire synth eigenlijk.. ;)

Eigenlijk kom je bij synth niet zoveel "design" tegen omdat het vooral funtioneel moet zijn.
Daar kan bij komen dat het ontwerp dusdanig is dat het bedieningsgemak beter is.

Welke ik bij deze wil noemen als absoluut anti-design is de Yamaha DX-7, hoewel een E-mu Proteus/1 ook een goede kandidaat is voor de anti-design prijs.

Tja..het probleem is mischien dat er wel over is NAgedacht maar dat er beter VOORgedacht had kunnen worden.

Kijk over design is een EMS Synthi een heel goed ontwerp.
Het is duidelijk en overzichtelijk.
De patchmatrix zorgt er voor dat er geen kabels in de weg zitten.
En de gekleurde knoppen is ook goed over nagedacht.

Bij Wiard is hier ook teminste over nagedacht.
Je heb gewoon altijd boven een rij knoppen en onder een patchpanel.
Dan heb je nooit gezeur dat je met de handen door spagheti moet om bij een knop te komen.

Toch vind ik een Fairlight nog steeds een mooi design omdat ie van een afstand herkenbaar is, ook de Emulator 2 had deze eigenschap.
De meeste synths zijn in iedere kleur leverbaar als het maar zwart is, waardoor de meeste synths min of meer "anoniem" op een podium aanwezig staan te zijn.
Terwijl gitaristen wel de keuze hebben uit verschillende kleuren cq. "special paint" ontwerpen.

Kijk over design is een EMS Synthi een heel goed ontwerp.
Het is duidelijk en overzichtelijk.
De patchmatrix zorgt er voor dat er geen kabels in de weg zitten.
En de gekleurde knoppen is ook goed over nagedacht.

Bij Wiard is hier ook teminste over nagedacht.
Je heb gewoon altijd boven een rij knoppen en onder een patchpanel.
Dan heb je nooit gezeur dat je met de handen door spagheti moet om bij een knop te komen.
Net als bij m'n Cwejman S1. Gister dacht ik nog: lekker ding toch.

Prophet 5

Prophet 5

Ik blijf dit de sexiest synth vinden, maar die UBER Serge is ook erg gaaf.

Attachments

• Prophet5.jpg
    Prophet5.jpg
    71,6 KB · Bekeken: 95
Ja een moog modular bv :D
Ook zo een inspiratieloos ontwerp waar niet over nagedacht is.

Wat een onzin. Dat ding werd gebouwd om geluiden mee te maken niet om naar te kijken.
Bovendien had oom Bob niks om mee te vergelijken. Ik vind dit dus wel degelijk mooie synths, al helemaal als je het vergelijkt met die Wiard kermis.(en vele andere)

Maar wat doet het er eigenlijk toe hoe ze er uitzien. Het belangrijkste is wat er uitkomt. En dan kom ik dus toch weer bij die ouwe synths (Korg MS serie en PS serie, MOOG modular en mini en ga zo maar door)

groet,
Maarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back