De mooiste synth

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
http://www.youtube.com/watch?v=sy8ZpeKqlRw

Jammer dat die knakker geen demonstratie gaf van zo'n AX80 als monofone leadsynth (C2 en 3 vastzetten in Chord-functie) want dan kan ie zich meten met een Pro-One, Syrinx of Moogje. En dan vol het filter op het mod-wheel.....

misschien ben ik een beetje partijdig (ik heb er 1) toch vind ik het een hele mooie synth qua design :{

content_1.gif

Zo glimmend en van een afstandje vind ik een Arp Quadra eigenlijk wel erg cool!

arp_quadra.jpg

(ik geef toe, van heel dichtbij wordt het minder: zo plat...)

misschien ben ik een beetje partijdig (ik heb er 1) toch vind ik het een hele mooie synth qua design :{

content_1.gif

Dat vind ik nou net één van de allerlelijkste. Smaken verschillen.
Het platte ontwerp van een Bit 99 vind ik ook wel mooi, eigenlijk.

Eigenlijk vind ik nog de allermooiste synths de synths die ik zelf thuis heb staan...

Korg M1
qaa2korgm1.l.jpg

lekker totaal minimaal...de klank zal me jeuken maar de looks :D....

verder sluit ik me aan bij de Prophet5, Minimoog en Nordlead brigade. Maar er gaat niks boven
CP-70.jpg

Jetsons meet piano :D

deze, alleen al om het design van de aan uit knop...

[more serious mode] Ik ben eigenlijk wel gek op witte/metal synths (solaris, blofeld, virus polar, alesis ion), wellicht omdat
Ik kan het uiterlijk heel moeilijk beoordelen zonder het geluid een rol te laten spelen

en ik min of meer verwacht dat je met een witte synth een lekker 'koud' geluid kunt maken (ik weet het slaat nergens op).

Attachments

• Klangbox_MINIMAX.jpg
    Klangbox_MINIMAX.jpg
    18 KB · Bekeken: 93
Afgezien van enkele bakken / bijzettafeltjes die al geplaatst zijn vind ik de volgende toch wel mooi:

Virus C: mooi dat zwart met rood display/LED's
virusc.jpg

De Virus Ti toetsenversie: de toetsenloze versie vind ik minder, en over die witte zwijg ik helemaal...
virus_ti_kybd_angle.jpg

De V-synth XT: maar da's mede, omdat 'k het ook qua mogelijkheden, e.d. een mooie bak vind..
V-Synth-XT-sm.jpg

Yamaha DX-1

ee5c_1.JPG

Ik vind deze dus echt iets hebben :)

Attachments

• 1_770-1.jpg
    1_770-1.jpg
    92 KB · Bekeken: 83
Maar als het groot en imposant moet, doe dan deze maar 8~

Attachments

• dddxxxx1.jpg
    dddxxxx1.jpg
    89,9 KB · Bekeken: 94
Blijf de Macbeth er wel errug geil vinden uitzien :P:okdan:

bah ome willem

Okee, hij zal niet de meeste stemmen krijgen, maar toch...het hout, het soort knoppen, het schuin aflopende bedieningspaneel....me like.

Hij klinkt ook nog eens okee, maar dat mag je in deze draad geloof ik niet zeggen :bekdicht:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back