bobaphat
Ouwe rot
Ik zit de mij de laatste tijd steeds meer te ergeren aan de crap die de laatste tijd Techno genoemd word. Als je tegenwoordig naar een techno feest gaat hoor je alleen maar 2tellen beats op 138bpm zonder enige vorm van creativiteit of vernieuwing.De muziek heeft maar een kenmerk: het is hard het pompt en het gaat door. Hoe kan het nou dat de stroming die in de begin jaren 90 zo boeiend en vernieuwend was nu verdrongen is door de leegte van de drumcodes??? Ik schaam me tegenwoordig gewoon als ik moet zeggen dat ik Techno draai omdat ik dan helemaal moet uitleggen dat de muziek die ik moet draaien niet zo is dan de muziek die nu Techno genoemd wordt.
Ik bedoel in 1993 hadden we:
Icon: Rythme is Rythem
At Les: Carl Craig
Black Dog
B12
Future Past/Balil
Nu hebben we
Drumcodes
Joell Mull
etc
Het kenmerk van de techno in de begin jaren 90 (ook eind 80 al) is juist dat het zich continu vernieuwd, terwijl de techno van nu totaal niet vernieuwend is en gebaseerd is op (de naam zegt het al) Codes. En dat juist nu de mogelijkheden oneindig zijn na de digitale revolutie.
Ik bedoel in 1993 hadden we:
Icon: Rythme is Rythem
At Les: Carl Craig
Black Dog
B12
Future Past/Balil
Nu hebben we
Drumcodes
Joell Mull
etc
Het kenmerk van de techno in de begin jaren 90 (ook eind 80 al) is juist dat het zich continu vernieuwd, terwijl de techno van nu totaal niet vernieuwend is en gebaseerd is op (de naam zegt het al) Codes. En dat juist nu de mogelijkheden oneindig zijn na de digitale revolutie.

moest je behoorlijk aan het tweaken slaan om een vette bassline te krijgen. Dus was je gemotiveerd om op zoek te gaan naar die maffe geluiden. Nu staan die als preset op de nieuwste virtueel analoge bakken. Hele volksstammen zullen dus niet verder gaan dan dat. Kijk maar naar de cliche geluiden in de meeste trance-producties.
Maar als je dan die een of twee plaatjes hebt gevonden...