mks50 en brc2000

ch9527

Ouwe rot
ik zal wel gek zijn, maar hoe stuur ik de sysex signalen om de losse parameters te programmeren uit naar mijn brc2000 vanaf de mks50?

ik heb geprobeerd te programmeren via ajuno (software die perfect de mks50 kan bedienen zonder latency), maar dat werkt niet lekker. bovendien loopt de bcr2000 steeds vast. dan stuurt ie continu signalen uit zodat mijn mks50 gaat storen.
hoe te werk te gaan. ik wil een goed werkende editor voor de mks.

zeker

maar de knoppen zijn van lage kwaliteit en dan kan het wel eens dat ze foute/corrupte data uitsturen, zoals de meeste rotary encoders ..

Ik gebruik de BCR om mn Alpha Juno-2 aan te sturen en dat gaat zonder problemen, alleen de sysex parameters programmeren was nogal een werkje maar t werkt perfect nu... Vastlopen vd BCR of rare data uitsturen heb ik nog niet gehad, misschien even de BCR resetten? gebruik je de laatste drivers/OS?

heb je die file voor me misschien?

Ik gebruik de BCR om mn Alpha Juno-2 aan te sturen en dat gaat zonder problemen, alleen de sysex parameters programmeren was nogal een werkje maar t werkt perfect nu... Vastlopen vd BCR of rare data uitsturen heb ik nog niet gehad, misschien even de BCR resetten? gebruik je de laatste drivers/OS?

als ik em in mode S-1 zet en ik sluit een midikeyboard aan. en ik sla een toets aan, zie ik dat ie midi ontvangt, maar de bcr lijkt em vast te houden.
ligt dat dan aan de bcr of aan de preset?

Geen last van MIDI loop? Daar zijn de rolands nogal gevoelig voor.

en inderdaad, apparaat stuk.
nieuw uit doos.
zou je toch niet verwachten. meestal doet er iemand zo'n "checked" sticker erop.

Hier is de preset voor alle alpha juno's. Staat wel op midi kanaal 14.

Het zou kunnen dat de BCR kapot is. Maar nog niet opgeven.

Manual hier

en inderdaad, apparaat stuk.
nieuw uit doos.
zou je toch niet verwachten. meestal doet er iemand zo'n "checked" sticker erop.

Had ik ook.
Mijn spiksplinternieuwe BCR gaf geen enkele reactie bij aansluiting op meerdere computers. Alles geprobeerd, maar kon niet worden geinstalleerd etc.

Wilde ik terug naar de winkel, en stop hem terug in zijn polyethuraan hoesje, flikkert die BCR uit mijn handen; één van die knoppen afgebroken.
Met zo'n gebroken knop heb je in zo'n winkel uiteraard opeens een slecht verhaal.
Terwijl dat er geen reet mee te maken had.

Ik dus lijmen met secondenlijm en terug naar de winkel.

Twee weken later de winkelverkoper: volgens ons er is niets mis mee :frons:
Haalt hij hem uit het hoesje, flikkert opeens die knop eraf.

Toen had ik opeens een goed verhaal; ja jezus wat doe jij nou nu wil ik een nieuwe.;)

Nee die BCR's zijn uiteraard fantastische apparaten voor een fantastische prijs.
Maar op de quality check wordt natuurlijk gewoon bezuinigd.

Quality check sticker wil ECHT niet altijd iets zeggen..helaas

Als het bij ons op t werk erg druk is, zetten ze al gauw zo'n stempel erop en 'hup' versturen die zooi! :(

heb die "tested" sticker overigens niet kunnen ontdekken.
en nu ben ik heel blij met het apparaat!
zal wel een soort van software bug zijn ofzo...

ik ben ook wel benieuwd naar die file voor juno en bcr ..... :mega: !!!

Nauweh gewoon effe downloaden, de sysex file in je bcr stoppen en draaien met die knoppen.

Als je de juno zo zet dat je een parameter kan veranderen en je draaid aan een knop, dan zie je welke parameter word veranderd (kwam ik net achter).

De bovenste rij zijn LFO, VCA en chorus. Vergeet niet op de laatste en een na draaiknop te drukken.
De druk toetsen zijn de DCO golfvormen en suboscillator
Dan komen de draaiknoppen voor DCO
Dan het filter
En de onderste rij is de envelope.

Suc6 ermee.

Ik had ook al begrepen dat ch9527 een nieuwe bcr heeft gekregen die wel werkt.

ik heb eventueel een andere file voor de bcr en juno waar de waardes van bv de golfvormen zijn gelimit. zodat je niet de heletijd door blijft draaien, maar maar 5 keuzes hebt.
iets andere opzet, maar vergelijkbaar.
die is hier te downloaden:
http://b-control.mik-music.org/
ook voor matrix1000 overigens...

ja laat ik de mijne er ook maar ingooien,
Plus layout !!!!

Als bonus ook maar de Emu Vintage Keys plus layout.

Attachments

• alpha juno1 bcr.syx
    6,4 KB · Bekeken: 82
  • BCR alpha Juno layout.txt
    747 bytes · Bekeken: 90
  • BCR EMU Vintage Keys layout.txt
    5 KB · Bekeken: 117
  • vintage keys bcr.syx
    14 KB · Bekeken: 105
Vooruit, de mijne dan ook maar, plus een jpegje van de layout...

Patat Met (of iemand anders die het weet),

Als ik een preset kies op de Juno, dan veranderd de BCR nooit mee naar de parameters van die preset (Data request op de BCR lukt niet), iemand die weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Attachments

• Juno-2.syx
    8,9 KB · Bekeken: 78
  • BCR2000 Juno 2 Template.JPG
    BCR2000 Juno 2 Template.JPG
    77,7 KB · Bekeken: 88
Back