Synth Hulp - harde bass

fstfrwrd

Ingeburgerd
Hallo,

ben nog niet zo bekend in het synth wereldje, daarom heb ik wat hulp nodig wat betreft de aanschaf van een synth.

Ik zou graag een synth willen (klavier minimum 2 octaven) die 'harde' bass sounds kan maken... de Sequential Circuits PRO ONE vond ik wel een coole sound hebben, dus iets wat hierop gelijkt en wat wel 'gemakkelijk' vindbaar is, mag. Denk ook aan 'boys noize' qua sound.

Een ingebouwde Vocoder zou nice zijn, maar is absoluut geen vereiste.

alvast bedankt

Mijn ervaring met het proberen 'namaken' van de boys noize bassen...

Distortion
en tb303...

En veel proberen.

Ik heb eens een zeer gelijkend geluid gemaakt door drie keer dezelfde monosynth te nemen (software), elk apart te oversturen, en dan samen naar een group-track te sturen, en daarover nog eens een distortion te steken. Ik deed het als experiment, gebruik die klank nooit, hij klonk té exact. Bovendien ben ik zeker dan Alex zelf het ook wel zo niet doet...

Ik zou graag een synth willen (klavier minimum 2 octaven) die 'harde' bass sounds kan maken...
Yamaha DX21. 4-op FM is hardstikke rauw :).

(niet makkelijk met programmeren, dat wel).

Verder hangt de hardheid van zo'n basgeluid ook heel erg af van de rest van de mix en wat je er allemaal nog op smijt qua effecten (of niet).

kawai/teisco 100f/110f. Wordt oa door Goose gebruikt om dit soort sounds te maken. Is alleen vrij lastig aan te komen.

een pro one moet dat wel kunnen ja...

er staat een atc-x met 3 filters op het forum voor 650...

die is ook wel nice, alleen niet zo fel als de proone maar wel dikke bassen

ik heb ergens gelezen dat de Pro One de 'light' versie is van de Prophet 5 ... dus dan kan de Prophet 5 in principe ook dezelfde sounds maken als de Pro One + een heleboel andere sounds...

klopt dit?

nee dat klopt niet...

pro one is bruter...volgens mij is de pro one discreet terwijl de p5 chippies zijn...nog steeds een gave synth die p5

Korg Prophecy, 303 achtige "smack my bitch up bass" (Prodigy).

kawai/teisco 100f/110f. Wordt oa door Goose gebruikt om dit soort sounds te maken. Is alleen vrij lastig aan te komen.

en als je het graag wilt weten heb ik er shameboy ook al het podium zien mee betreden onder de handen van bobby ewing (jimmy dewit), maar een pro one lijkt me wel wat duur, toch als je zoals je zelf zegt nog niet zo bekend bent in het wereldje. Maar naar wat ik heb gehoord kan hij dat wel ja. Maar die gaat al makkelijk onder de hamer voor 800euro.
Kijk anders ook eens naar wat distortion, zeker dat je bij alex ridha wat distortion toevoegt (met een "t").

Gagarin

Oscillators: 2 VCO (Curtis CEM-3340) Filter: analog 4-pole lowpass (Curtis CEM-3320) with its own envelope generators (Curtis CEM-3310); Keyboard: 36 key keyboard; Arpeg/Seq - Sequencer: 2-track; Arpeggiator: up, down, up/down;

Om precies te zijn ;)

Zo'n pro-one lijkt me nog lastig om aan te komen? Geen idee wat ie zou kosten hoor, maar lijkt me dat je met een andere (niet vintage) synth heel wat meer 'bang for the buck' krijgt - de pro one is maar monofoon met alleen een LP filter zo lijkt het. EN zo super rauw en ranzig klinkt ie nu ook weer niet :)

Siel mono!

Doet het wat bassen betreft best goed :)

Wel een hele typische sound...

Zo'n pro-one lijkt me nog lastig om aan te komen? Geen idee wat ie zou kosten hoor, maar lijkt me dat je met een andere (niet vintage) synth heel wat meer 'bang for the buck' krijgt - de pro one is maar monofoon met alleen een LP filter zo lijkt het. EN zo super rauw en ranzig klinkt ie nu ook weer niet :)

Het is wel een hele goeie monofone synth, die sound krijg je niet zo 123 uit een nieuwere VA of iets dergelijks.

weet iemand waar ik wat kan horen van die Siel Mono?

ik heb wat demo's gehoord van die Pro One en ik ben er gewoon verliefd op.

die had ik ook gevonden, maar ik heb wat moeite met het identificeren van de siel mono...

Back