Synth Hulp - harde bass

aah, cool.

minimonsta is ook wel een dikke VST, is die te vergelijken met die minimogue??
weet jij dat toevallig??

Als je Boys Noize achtige geluiden wilt maken is de keuze van distortion volgens mij belangrijker dan de keuze van synth. Het is bijvoorbeeld een wereld van verschil of je bijvoorbeeld een proco rat of een big muff op je synthje aansluit. Wat ook erg bepalend is voor de sound is amp moddeling. (goed te horen in dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=7eoqPcYJDi0) Dit is geen vereiste voor dit soort sounds maar wordt wel vaak gebruikt om het geluid wat dikker te maken. Gitaar effecten (line 6 pod/ vox tonelab bijvoorbeeld) werken vaak erg goed om dit effect te bereiken. Die Boys Noize geluiden (de meeste dan) kan je met gemak namaken met een microkorg en een pod 2, ben je voor minder als 500 euro klaar. :okdan:

ik heb ergens gelezen dat de Pro One de 'light' versie is van de Prophet 5 ... dus dan kan de Prophet 5 in principe ook dezelfde sounds maken als de Pro One + een heleboel andere sounds...

klopt dit?

wat zijn dan wel de grote verschillen tussen de pro one en de prophet 5, buiten de meerstemmigheid enzo. Hoofdzakelijk op vlak van klank. Kan je de prophet zien als een uitgebreidere pro one? Mocht je kunnen kiezen tussen de twee, kocht je dan de prophet of de pro one?

Gagarin

Volgens mij gebruikt boys noize ook alleen een computer. Althans aan hun sound te horen wel. Zoveel diepte en druk zit er niet in die bassen.

Volgensmij heeft dat niks te maken met de software maar volgensmij met de producer zelf..

Volgensmij heeft dat niks te maken met de software maar volgensmij met de producer zelf..

Ja, bovendien betwijfel ik jouw commentaar ook maar wat. Mede omdat je Boys Noize voorstelt als meerdere personen en niet slechts eentje zoals in DE realiteit. Daardoor ga ik ervan uit dat je niet veel pap hebt gegeten van Boys Noize. Ik ook niet, maar ik zeg dan ook weer geen overhaaste dingen die enkel berusten op vermoedens.

Gagarin

Ik ging er eigenlijk ook van uit dat ze alleen maar plugins gebruikten als ze echt zo veel analoge synth`s gebruikten dan neem ik aan dat je het laag er niet af filtert.

Waarom niet, als hij dat nu wil. En blijkbaar is hij niet de enige die dat wil, half Europa is in de ban van de electrohouse en hij is toch één van de iconen van het moment.

Gagarin

ps: in deze post kan je een uitspraak met een korreltje zout nemen, rarara welke?

Ik ken geen Boys Noize en weer niet wat electrohouse is maar als ik dat sampeltje luister wat Yoozer poste kan je dat volgens mij met zoveel synths. Zo dik klonk het overigens niet. Misschien kan je een oude en nieuwe synth kopen, bijv een Roland SH-101 en een Alesis ION. De 101 is dik zat en over die andere heb ik ook wel goede dingen gehoord.

Laatst gewijzigd:
Misschien mag je jezelf een gelukkig man noemen, Sander, als je heel de Boys Noize-en electrohousehype gemist hebt.

Gagarin

+
wat zijn dan wel de grote verschillen tussen de pro one en de prophet 5, buiten de meerstemmigheid enzo. Hoofdzakelijk op vlak van klank. Kan je de prophet zien als een uitgebreidere pro one? Mocht je kunnen kiezen tussen de twee, kocht je dan de prophet of de pro one?

Laatst gewijzigd:
Back