arp avatar probleem

EDP

elke dag pannekoeken
YO! helpen jullie me is ff.

ik heb duis een arp avatar al een hele tijd nog nooit echt gebruikt omdat ik geen midi to cv converter had. van de week er eentje gekregen. geweldig ding werkt prima op de ms20 maar heeft er twee dus ook een kanaal voor de arp.

ik zet de arp aan en geluid maakt ie geluid zonder dat cv gate kabels zijn aangesloten het lijkt er op of ie automatisch gegate wordt zodra ik hem aanzet. verder werkt dat ding prima. toen ik hem kreeg heb ik hem ff getest via een sh101 en toen deed ie het wel goed.

heb gister avond er een blik naar geworpen vooral naar de cv gate aansluitingen maar kan niks raars ontdekken eigenlijk

iemand een idee?

Origineel geplaatst door mono-poly
staat de polariteit wel goed?

heeft niks met polariteit te maken omdat hij het ook doet als er dus geen kabels in zitten

Origineel geplaatst door marcuuu
Heb je al google gedaan met online manual arp :) enzo.

ja ik heb trouwens zelf ook manual en schematics

Origineel geplaatst door zoe
ik weet niet zeker als die er op zit maar staat de random aan of de SH
]

nee alles staat naar beneden(althans filter vco mix enzo stan uiteraard wel open.

Hij wordt getriggerd door de LFO, en dat kan je niet uitzetten volgens mij, doet ie bij mij ook namelijk, ik gebruik zelf de MC-202 als sequencer, werkt relaxed.

Origineel geplaatst door Wappie909
Hij wordt getriggerd door de LFO, en dat kan je niet uitzetten volgens mij, doet ie bij mij ook namelijk, ik gebruik zelf de MC-202 als sequencer, werkt relaxed.

sorry maar dat vindt ik een vreemd verhaal. lijkt me dat ie wel gewoon geen geluid moet geven als je hem niet triggerd.(als ie dat wel doet hadden ze die hele gate input weg kunnen laten lijkt me)
daarbij heeft ie dat ook gedaan.

Zit er op die Avatar niet iets als een VCA-gain slider, net zoals op de Odyssey? Zo ja, helemaal op 0 zetten.

Succes! :)

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Zou Sander even vragen, die had er 1 mee naar de Synthforummeeting.

:D Was er nog een, dan?:duivels:

@Wappie: Je kan rechts onderaan kiezen uit string/gate of lfo repeat, als dat niet werkt, ff laten nakijken...

Wat Cozko zegt kan ik me wel in vinden, dit hebben Bass Molecules en ik ook gehad toen we voor het eerst de Avatar aansloten, kan me alleen niet meer herrinneren of we toen de cv/gate al hadden aangesloten..

Wat mij het meest waarschijnlijk lijkt is dat er ergens iets fout zit in de kring tussen het interconnection board en board 'a' en board 'c'.. Kijk goed of de stekkertjes die de boards verbinden niet toevallig omgedraaid aangesloten aangesloten zitten, dat gebeurt nog wel eens, vooral als ze net schoongemaakt zijn, voor een verkoop bijvoorbeeld :)

Suc6!

Een Avatar = trouwens prachtig als je 'm openmaakt... Handgemaakte prints, met dat soldeer wat erop gegoten is, en die ouderwetse stekerverbindingen, KUNST is het...:)

Back