RS7000 tracks

techno

Stamgast
Hoi, heb mijn RS7000 nog maar een tweetal maaden en heb al verschillende patterns gemaakt waarvan deze twee als voorbeeld, er zitten nog wel enkele foutjes in aangezien deze snel realtime opgenomen zijn in de pattern mode. Deze zou ik graag verder uitwerken alleen laat mijn inspiratie me een beetje in de steek.Verwacht uiteraard geen echte proffesionele dingen ik ben nog maar een beginner hoor. Graag enkele reacties.

voorbeeld1

voorbeeld2

Goe bezig :)

Luisteren naar bepaalde tracks helpt! En volg je gevoel !

Drums iets meer variatie misschien.

En niet vergeten u goe te amuseren ! :D

Drumtracks

Drumtracks

Ik wil hierbij even mijn complimenten geven aan Techno voor zijn tracks. Je durft in ieder geval te laten horen wat je al hebt, ook al ben je (net als ik) nog niet zo lang bezig met de RS7000.
Ik worstel zelf op dit moment met de drumtracks, aangezien ik mijn drumpartijen realtime wil inspelen. Als ik dit doe heb ik op track 1 gelijk al alles staan ; dus bas, snare, hi-hats etc. Eigenlijk wil ik dus de bas op 1, de snare op 2, etc. etc. Hoe kan ik het dan voor elkaar krijgen wanneer ik een drumpartij realtime ingespeeld heb, om dit vervolgens over meerdere 'kanalen' te verdelen? Het blijft moeilijk voor een leek met hierin een gebrekkige kennis, maar ik hoop van ganse harte dat mijn vraag enigizns duidelijk overkomt!!! Wie zou mij kunnen helpen hiermee?

hoi, ik speel nooit real time drumtracks is, ik doe gewoon alles via de GRID of eventueel STEP record mode ik selecteer de juiste noot met de SHIFT knop + de betreffende noot en die verdeel ik dan over de pattern.en zet gewoon alles op apparte tracks, ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is om een volledige drumtrack automatisch onder te verdelen op apparte tracks wanneer je dit allemaal inspeelt op één track.

Je kunt je RS7000 aan een computer koppelen via midi , dan kun je de codes (de midinoten) die je hebt ingespeeld in cubase o.i.d. laden/opnemen en dan daar via bepaalde logical functies of gewoon met de hand verplaatsen naar een ander midi kanaal en vervolgens weer terug opnemen in de RS7K , ik weet niet of dir ook direct in de RS7K kan maar in iedergeval kan t zekerweten op deze manier !

Ik doe dit zelf ook zo, als ik iets heb ingespeeld en er toch niet helemaal tevreden mee ben dat ik bijvoorbeeld net een andere sound op dat en dat plekkie had gewilt of net andere timing e.d. dan verander ik dat in cubase en neem ik het geheel weer op in een phrase in de RS7000 als de RS in sync staat (dat kost voor iemand die er niet zo bekend mee is misschien wat moeite nog?) Ik gebruik cubase erg veel nu in combi met de RS7000 en ben daar erg tevreden al over terwijl ik het beesie pas 1 week heb aangesloten.

Origineel geplaatst door Mstudio1
Je kunt je RS7000 aan een computer koppelen via midi , dan kun je de codes (de midinoten) die je hebt ingespeeld in cubase o.i.d. laden/opnemen en dan daar via bepaalde logical functies of gewoon met de hand verplaatsen naar een ander midi kanaal en vervolgens weer terug opnemen in de RS7K , .

Dus als ik het goed begrijp kun je een midi-file afspelen via Cubase en dit vervolgens opnemen in de RS7000....
Als ik bijvoorbeeld een midi-file heb van een bekend nummer van bijvoorbeeld the Prodigy; kan ik de tracks dan ook overzetten in de RS7000? Ben ik wel even benieuwd naar; toch wel geinig om even te weten.

O ja nog even dit; Wat houd de GRID-opname in? Hoe werkt dit eigenlijk?

ik kan alleen maar zeggen: RTFM!

RTFM = READ THE FUCKING MANUAL :D:D:D:D
ja je kunt in principe een midi bestand afspelen in cubase en deze met geluiden uit de RS7000 laten afspelen, maar je kan veel meer dan dat :D haha ! je kunt trouwens ook diezelfde midi file gewoon direct in de RS7000 laden hoor !

Grid mode lijkt heel veel op het uiterlijk van rebirth, fruityloops en de bekende TR909, MC303 etc. etc.
voor je heb je de 16 grijs-witte knoppen in grid mode selecteer je een geluidje of toonhoogte en je ziet (bij play) een lampje van links naar rechts lopen. als je op een toetsje drukt gaat t lampje eronder branden , dit houdt in dat er een noot op dat punt gespeeld zal worden. het lampje dat steeds van links naar rechts loopt komt langs het ingedrukte toetsje en speelt het geluidje dan af (wel basis uitgelegd of niet :erm:) maargoed dat is dus grid !!!! heel handig en bruikbaar !

Lijkt inderdaad nogal veel op STEP

ahum...op de yammies is grid en step nogal veel anders hoor..... als vuistregel: grid als je snel drums wilt programmeren, en als je lekkere acid-achtige baslijntjes wilt programmeren....

Olaf

Back