Alien Robot Dance
BRiES
rm1x is geen synth.
Ik had in een andere topic de vraag gesteld wat voor apparaat ik wat mee zou zijn. Ikzelf heb daaruit enkele belangrijke dingen gedistilleerd:
draagbaarheid (rugzak) is prioriteit,
polyfonie (toch niet monofoon zoals ik eerst wilde,
goede synth engine die makkelijk te programmeren/tweaken valt (toch zeker voor eenvoudigere sounds),
goedkoop (minder dan 200 euro)
Ik kom dan uit op tweedehands xiosynth, maar daar vind ik echt weinig goede demo's van;
sh32, maar daarvan weet ik niet of de filter iets waard is,
AN200, waarvan ook zeer weinig deftige geluidendemo's te vinden zijn.
(electribe ea - maar dan echt als ik niks anders vind en echt voor weinig geld, geen polyfonie en zwakke synth engine - geen deftige envelopes en dergelijke...)
Microkorg heb ik de deur uitgedaan, vond ik niks (zowel bediening als geluid).
Micron wil ik niet omdat ik al een Ion heb en kwil geen twee nagenoeg identieke engines, kwil wel iets dat wat anders klinkt.
Wat ik (van al deze instrumenten) wil horen zijn simpele geluiden, zaagtand, pulse, wat filter erop, resonance eens open en toe, mod envelope voor een plukkige basklank. Wat distortion of andere effecten die erop zitten. Niet die fancy trancy preset demo's die ik overal op youtube vind...
Dus geen rm1x.
PC zou nog steeds sequencer+sampler blijven.
Ik had in een andere topic de vraag gesteld wat voor apparaat ik wat mee zou zijn. Ikzelf heb daaruit enkele belangrijke dingen gedistilleerd:
draagbaarheid (rugzak) is prioriteit,
polyfonie (toch niet monofoon zoals ik eerst wilde,
goede synth engine die makkelijk te programmeren/tweaken valt (toch zeker voor eenvoudigere sounds),
goedkoop (minder dan 200 euro)
Ik kom dan uit op tweedehands xiosynth, maar daar vind ik echt weinig goede demo's van;
sh32, maar daarvan weet ik niet of de filter iets waard is,
AN200, waarvan ook zeer weinig deftige geluidendemo's te vinden zijn.
(electribe ea - maar dan echt als ik niks anders vind en echt voor weinig geld, geen polyfonie en zwakke synth engine - geen deftige envelopes en dergelijke...)
Microkorg heb ik de deur uitgedaan, vond ik niks (zowel bediening als geluid).
Micron wil ik niet omdat ik al een Ion heb en kwil geen twee nagenoeg identieke engines, kwil wel iets dat wat anders klinkt.
Wat ik (van al deze instrumenten) wil horen zijn simpele geluiden, zaagtand, pulse, wat filter erop, resonance eens open en toe, mod envelope voor een plukkige basklank. Wat distortion of andere effecten die erop zitten. Niet die fancy trancy preset demo's die ik overal op youtube vind...
Dus geen rm1x.
PC zou nog steeds sequencer+sampler blijven.
echt basis dingen,,.. nee, maar 'n maat van me heeft best wel een aardig nummertje in elkaar gezet met ALLEEN een AN200.