Yamaha AN200 geluiden

rm1x is geen synth.

Ik had in een andere topic de vraag gesteld wat voor apparaat ik wat mee zou zijn. Ikzelf heb daaruit enkele belangrijke dingen gedistilleerd:

draagbaarheid (rugzak) is prioriteit,
polyfonie (toch niet monofoon zoals ik eerst wilde,
goede synth engine die makkelijk te programmeren/tweaken valt (toch zeker voor eenvoudigere sounds),
goedkoop (minder dan 200 euro)

Ik kom dan uit op tweedehands xiosynth, maar daar vind ik echt weinig goede demo's van;
sh32, maar daarvan weet ik niet of de filter iets waard is,
AN200, waarvan ook zeer weinig deftige geluidendemo's te vinden zijn.
(electribe ea - maar dan echt als ik niks anders vind en echt voor weinig geld, geen polyfonie en zwakke synth engine - geen deftige envelopes en dergelijke...)

Microkorg heb ik de deur uitgedaan, vond ik niks (zowel bediening als geluid).
Micron wil ik niet omdat ik al een Ion heb en kwil geen twee nagenoeg identieke engines, kwil wel iets dat wat anders klinkt.

Wat ik (van al deze instrumenten) wil horen zijn simpele geluiden, zaagtand, pulse, wat filter erop, resonance eens open en toe, mod envelope voor een plukkige basklank. Wat distortion of andere effecten die erop zitten. Niet die fancy trancy preset demo's die ik overal op youtube vind...

Dus geen rm1x.
PC zou nog steeds sequencer+sampler blijven.

roland alpha juno ????
of de rackversie
http://www.vintagesynth.com/index2.html

Heeft voor zover ik zie weinig draaiknoppen om omt even wat live mee te gaan prutsen (vooral filter wss). En is te groot.

Nog steeds niemand die wat geluiden kan maken met die AN200, ik vraag het vriendelijk, en ik zou het zeer op prijs stellen...

iets zoals deze demo's (trouwens van mijn hand): http://www.youtube.com/watch?v=UNaRAqnum7I
en
http://www.youtube.com/watch?v=pv6BtcEtEA8

Niemand wat authentieke AN200 geluiden. Basis golfvormen, filter karakter, distortion en wat zooi? Niet die trancy preset sounds van op youtube.

De verkoper laat trouwens niks meer van zich horen, bummer...

:erm: echt basis dingen,,.. nee, maar 'n maat van me heeft best wel een aardig nummertje in elkaar gezet met ALLEEN een AN200.

Heb er wat uitgeknipt voor de indruk.

:erm: echt basis dingen,,.. nee, maar 'n maat van me heeft best wel een aardig nummertje in elkaar gezet met ALLEEN een AN200.

Heb er wat uitgeknipt voor de indruk.

Thx, dr zitten al wat meer electro-techno bassen in. Minder trancy. Klinkt overigens wel goed. Ik vind de sound echt wel redelijk vuil. Dat is ook wat ik wil. Zeker op het einde wordt het meer wat ik ermee wil doen en klinkt hij echt wel capabel... vet (vetter dan omt even wat ik al gehoord heb op youtube van de AN200)

Thuis maak ik muziek met veel knippen plakken, maar ik wil echt graag een live-act uitbouwen, en ik denk dat ik, zeker int begin, mijn stijl een beetje zam moeten aanpassen om het live te kunnen doen. Als ik alles al klaarzet in de pc dan is er ook niks live meer aan. Daarom zou ik dus graag een kleine module hebben met een deftige klank waar ik wat bassen kan laten doorkomen, zodat er live wat aan de filters kan gedraaid worden en zo... Ik heb een roland mc303 die ik mss wat drums kan laten doen, de basis 808 klanken vallen mee. Sampling en sequencing zou ik aan pc overlaten. Mss dat ik andere geluiden uit de mc303 gebruik, maar dan moet ik de drums weer uit de pc laten komen...
Alleszins alleen pc dat vind ik niet live, zelfs al hanger er controllers aan. En ik vertrouw pc's niet zo hard...

Als er nog mensen zijn die wat basis dingen willen opnemen voor me. Zo lang hoeft het niet te zijn allemaal, gewon wat golfvormen, filter karakter, wat distortion... Niets fancy... Filter envelope funky bass enz...

'k Kan je uit ervaring vertellen dat de AN behoooooorlijk ver (kan) gaan qua noise en 'vuiligheid' en dat ie voor live-gebruik ERG makkelijk/fijn is.

Da's de bedoeling. Mijn Ion is iets te log om mee te zeulen in rugzak samen de laptop (geen wagen/rijbewijs). Daarom dat ik dus een kleine synth zoek om portable-live mee te kunnen die toch deftig geluid produceert en nog een beetje handig te editen valt...

Maar waar blijven nu die gebruikers met die geluiden... er moet toch iémand zijn die zo'n bak staan heeft. Of is hij zo bagger dat niemand hem wil...

Bovendien heb ik voorlopig 150,- voor een AN200. Is mss wat aan de lage kant. Ik zie wel.

:erm: ik kan es vragen of die maat van me z'n AN een keer wil afstaan, zodat ik ik wat snippets ken posten.

..maar 'k beloof niks.

De AN200 of DX200 zou ik niet teveel in een rugzak rondzeulen, volgens mij heb je de knoppen dan gauw kapot...
Omdat je het over een rugzak synth hebt, noem ik dit maar even.
Of je moet er al zelf een kap/schuim voor maken, maar dan is het al een stuk minder -rugzak do-able-

Ahzo. Handig om te weten.

Ik neem de bus naar een (fictief) optreden en neem mee: laptop, oxygen (shit, rugzak zit al vol). Dus zowiezo nog koffertje/caseje om de rest van de rommel in te mikken. Als ik mn mc303 nog wil meekrijgen ook, dan zeker! Maar alleszins beter te doen dan mn Ion van 8 kilo in een case te steken en mee te zeulen op het openbaar vervoer...

En dan heb ik nog gn mixer om de boel samen richting PA te sturen... mss dj mixer op de kop tikken, die dingen zijn niet groot, en hebben leuke kill-eq... geen idee, nog niet voer nagedacht eigenlijk...

Zo ben ik ook meteen weer wat euros armer.

Ach, eerst een liveset uitbouwen, en dan nog zien of ik ergens binnengeraak. Ik ben zelf niet van het uitgaanstype, ik sta liever op het podium. Wel een probleem in een nieuwe stad waar niemand je kent en ons kent ons om ergens aan een optreden te geraken...

Rugzak synth is rekbaar begrip :)
Ik moet trouwens eerst aan een AN200 geraken... laagste prijs is momenteel 175 euro, geen idee of dat ding die prijs waard is? Ik denk het wel...

Mss ben ik veeleisend, maar het is net omdat ik aan zulke 'demos' niets heb dat ik hier vraag of er mss mensen eenvoudige sounds uit hun AN200 kunnen laten horen, zodat ik het karakter van de filter kan horen, de klankleur die het toestel heeft, ...

Toch bedankt, maar die demo (en alle andere op Youtube) bekeek ik al 10 keer voordat ik hier dit topic opende.

wij gebruiken ook een AN200 en DX200, zalige machinetjes als je het mij vraagt en de combi is zijn geld zeker waard.

Ik heb zelf enkele goede geluidsdemo's gevonden van de plg150 an kaart die in de AN200 zit.

Ik post hier de links, dan is iemand anders er ook mss eens wat mee...

http://www.easysounds.de/PLGAN_PowerGenerator.mp3
http://www.easysounds.de/PLGAN_SuperSynth.mp3
http://www.easysounds.de/PLGAN_AnalogClassics.mp3
http://www.easysounds.de/PLGAN_AnalogPlus.mp3

en hier nog een youtube filmpje van de plg150 an kaart:
http://www.youtube.com/watch?v=LjQ0aE0-BcY

Ik moet zeggen dat ik best wel onder de indruk ben. De uitspraak die ik ergens in een review las dat de AN200 een straffe synth is in groovebox-vermomming lijkt te kloppen...

Qua knoppen e.d. is de AN (en DX ook) een stuk degelijker dan bijvoorbeeld de KORG EA-1/ER-1!
Voorzichtigheid is altijd geboden, maar echt hopeloze knoppen zijn het gelukkig niet (vind ik dan)

Op basis van kritieken hier op het forum, en de zelf gevonden samples heb ik een AN200 aangeschaft als meeneem-synth.

Ik ben onder de indruk van het toestel.

Vooral de effecten vind ik zeer goed. De chorus is zalig warm, en de overdrive-amp is ook zeer analoog klinkend. Ik moet zelfs zeggen dat ik de effecten beter vind dat die van mn Alesis Ion!
Voor bepaalde dingen moét je gewoon die editor gebruiken (osc-pitch), maar als je een paar verschillende lege init-bestanden opslaat is dat probleem ook meteen opgelost. Pitchbend range moet je ook via de editor doen. Voor de rest is alles via het frontpaneel te doen, en eigenlijk nog best heel makkelijk. Echt menutjes zijn er niet eens.

De klank vind ik persoonlijk veeeeeeeeeeel beter dan de microkorg bv, en de AN200 is kleiner dan mn oxygen en lichter dan mn laptop. Zeer draagbaar dus.

In tegenstelling tot de mc303 is het midi-kanaal te kiezen, dus makkelijk te daisy-chainen met andere midi-apparaten.

De drumgeluiden die erin zitten zijn brak en kak. Maar daar kocht ik hem niet voor. De synth is volgens mij echt wel underrated, en de front-panel controls maken het editen zeer makkelijk en straight-forward.

Binnenkort maak ik enkele Youtube-filmpjes met hoge-kwaliteit geluidsopname en zal ze hier dan linken, dan heeft iemand anders er mss nog wat aan.

Op basis van kritieken hier op het forum, en de zelf gevonden samples heb ik een AN200 aangeschaft als meeneem-synth.

:okdan: Gefeliciteerd & veeel plezier met 't bakkie!

Ik ben onder de indruk van het toestel.
..

:D Zei 't toch?!

De drumgeluiden die erin zitten zijn brak en kak. Maar daar kocht ik hem niet voor.

Ik herneem, de drumgeluiden zijn brak en kak, maar als ik ze door de amp-sectie haal worden ze zeer bruikbaar voor industrial-achtige zaken. Die overdrive effecten zijn verdorie echt wel goed. Jammer dat je moet kiezen tussen chorus/flanger/phaser/delay/overdrive.

:D Zei 't toch?!

Ik dacht er daarnet aan, van, die kerel had verdorie gelijk!

I'm sorry, I did not know...

Back