Monomachine van Elektron

llanfeust

Stamgast
Voor wie deze synth kent, vinden jullie hem waar voor zijn geld? Ik heb hem eens uitgetest onlangs en vond het nogal crappy aanvoelen. Maar ik weet wat de mogelijkheden zijn dus blijft hij zeker interesseren. Mensen hier met ervaring met de monomachine? Thx for feedback :okdan:

Ik heb er een gehad voor een paar jaar, de SFX6.
De enigste reden waarom ik hem heb weg gedaan was omdat die niet echt
lekker klonk in samenwerking met mijn oude Roland'jes.
Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Het vetste van de MM is absoluut de sequencer :{
Tot mijn spijt is dit de meest inovatieve en gebruiksvriendelijke seq
die ik tot op heden ben tegengekomen,

Hou er rekening mee dat je alles zelf moet doen met de MM en
dat je niet kan rekenen op een hoop presets.
er zitten wel wat voorgebouwde kits in na de factory-reset maar
dat is niet veel soeps.

Als je een MM hebt kan je het beste gewoon Empty-reset doen.

geen instant gratification, maar een monsterlijk vette bak voor mensen met doorzettingsvermogen

Ik ben degene die de MnM van RSB heeft overgenomen en ik heb er nog steeds geen spijt van, het apperaat laat me iedere keer als ik em uitzet achter met iets wat ik van te voren totaal niet in gedachten had maar toch erg lekker klinkt. Soms zul je een beejte je best moeten doen om er een bepaald geluid uit te krijgen maar via de zeer makkelijke interface is dat ook geen lijdensweg.

Ik ben iemand die voor de MnM alleen maar met software werkte en in alles valt het mij mee. Ik had van te ovren eigenlijk hetzelfde als jij nu hebt, blijven die potmeters wel heel, draai ik ze niet binnen 10 minuten eraf. Na avonden van pielen kan ik zeggen, nee ze vallen er niet zomaar uit.

Ben je op zoek naar een digitale synth met ballen, kopen dan de MnM :okdan:

jep, fantastische bak. wel met een karakteristiek geluid waar je moet van houden. synthese en sequencer zijn integraal met elkaar verweven met ontzettend veel diepgaande mogelijkheden. hij vraagt wel toewijding om goede sounds te creëren, dus voer voor de avontuurlijke synthesist.

De monomachine vind ik 1 van de meest inspirerende synths die ik tot nu toe heb gehad. Ik krijg er met gemak allerlei leuke elektronische bliepjes, piepjes maar ook dikke bassen uit. 't Is een digitale synth, en dat is ook waar de MM het best scoort, analoog-achtige klanken zijn wel te maken, maar liggen wat minder voor de hand. Hier heb ik een trackje staan (al wat ouder en ook al eens gepost) dat voor 100% monomachine is (drums dus ook):
http://aryse.com/max/me_and_my_machine.mp3

Ik bedacht me net, wat voor muziek maak je? Als het ook maar enigzins op electro lijkt, KOPEN! :P

Wel een gaaf ding die Monomachine. Ik zou er eigenlijk best een willen hebben, jammer dat ze toch behoorlijk aan de prijs zijn.

Ach ja, al het moois is duur :) Maar zo af en toe een (tweedehands) synthje kopen van 300-500 euro vind ik gewoon leuk. Van hogere bedragen word ik altijd een beetje nerveus :D En zeker bij zoiets als die Monomachine waarvan ik niet weet of 'ie wel echt iets toe zou voegen aan mijn setup. Al lijkt het me wel een geweldig ding om mee 'op de bank' te pielen.

Ok bedankt voor de meningen hier alvast en zal straks je track eens beluisteren Hazes, merci. Ik weet dat veel lektro artiesten hem nu gebruiken en sommige zelfs live. Het is wel een synth waar ik veel tijd wil in steken omdat hij me ergens aanspreekt. Vraag me niet waarom ^_^.

Bedankt he Hazes!
Nu krijg ik meteen weer spijt van mn verkoop ;{

Mja, ik ook spijt van mijn SidStation verkoop... zoooo'n spijt!! spijt spijt spijt.. maar ja, roeien met de riemen die je hebt.. niet bij stil staan, verder gaan.. go go !

Ik vind zelf de sidmachine van de MnM helemaal niet zo tof.... de FM machines daar in tegen :luv:

Back