drumtracks in RS7000

jero505

Ingeburgerd
Ik wil hierbij even mijn complimenten geven aan Techno voor zijn tracks. Je durft in ieder geval te laten horen wat je al hebt, ook al ben je (net als ik) nog niet zo lang bezig met de RS7000.
Ik worstel zelf op dit moment met de drumtracks, aangezien ik mijn drumpartijen realtime wil inspelen. Als ik dit doe heb ik op track 1 gelijk al alles staan ; dus bas, snare, hi-hats etc. Eigenlijk wil ik dus de bas op 1, de snare op 2, etc. etc. Hoe kan ik het dan voor elkaar krijgen wanneer ik een drumpartij realtime ingespeeld heb, om dit vervolgens over meerdere 'kanalen' te verdelen? Het blijft moeilijk voor een leek met hierin een gebrekkige kennis, maar ik hoop van ganse harte dat mijn vraag enigizns duidelijk overkomt!!! Wie zou mij kunnen helpen hiermee?

als je in de manual gaat lezen kom je een job genaamd "split drum track" of e.d. tegen..die doet precies wat je wilt

Olaf

ow dat wist ik ook nog niet , die pagina was ik nog niet eens ...
nou in iedergeval staat in die andere thread waar je ditzelfde vraagje stelde een antwoord van mij hierover !
hoe je t ook met cubase zou kunnen doen, de job functie in de RS is natuurlijk wel stukken sneller lijkt me !?!

Op de één of andere manier had ik per ongeluk twee keer dezelfde vraag gepost. Ik kon het helaas niet meer verwijderen.
Allebei trouwens bedankt voor jullie informatie. Ik kan er mooi weer mee vooruit :D

Back