cubase midi probleem...

bart1986

Stamgast
Ik heb sinds aantal dagen de juno-G en ik krijg het maar niet voor elkaar om in cubase tracks in midi op te nemen. Het probleem is dit:

Ik selecteer track 1 waar ik in channel 1 bijv een piano opneem,
vervolgens selecteer in track twee en channel 2 en neem daar drums/orgel/bass wat dan ook op. Vervolgens verandert track 1 in de patch die ik in track 2 heb ingesteld. Patch script heb ik inmiddels gedownload in ingesteld volgens de readme.

Wat doe ik fout?

Lijkt erop dat je ergens een Program Change in je track 2 hebt staan. Waarom gebruik je een patch scipt?? Is toch helemaal niet nodig. Je stelt in de Juno gewoon de geluiden in op de betreffende parts, en maakt een aantal midi tracks aan met de juiste Midi kanalen.

Lijkt erop dat je ergens een Program Change in je track 2 hebt staan. Waarom gebruik je een patch scipt?? Is toch helemaal niet nodig. Je stelt in de Juno gewoon de geluiden in op de betreffende parts, en maakt een aantal midi tracks aan met de juiste Midi kanalen.
dat leek me in eerste instantie de oplossing, maar dat was um dus niet. De synth neemt alles op in midikanaal 1, dus welk kanaal je in cubase ook opent, hij neemt standaart in kanaal 1 op. Kan het ermee te maken hebben dat ik in Perform mode moet opnemen als ik midi wil gebruiken? Heb het ding pas net 3 dagen en de manual is niet echt dat je zegt van joepie

Ja je moet hem in Perform mode gebruiken. Op deze manier heb je 16 verschillende "parts" met bijhorend MIDI kanaal zodat je meerdere geluiden tegelijk kunt gebruiken.

De manuals van Roland zijn naar mijn ervaring altijd erg duidelijk. Je moet er gewoon even de tijd voor nemen en alles stap voor stap doornemen.

Ja je moet hem in Perform mode gebruiken. Op deze manier heb je 16 verschillende "parts" met bijhorend MIDI kanaal zodat je meerdere geluiden tegelijk kunt gebruiken.

De manuals van Roland zijn naar mijn ervaring altijd erg duidelijk. Je moet er gewoon even de tijd voor nemen en alles stap voor stap doornemen.

Heb het voor elkaar na een hoop geprobeer, manual zegt vrij weinig voor een beginnende synth-gebruiker vind ik.

Iedereen is zo begonnen hoor.
Of een paar die hadden een broer, pa of oom die ze hielpen wellicht. (Of je moeder of zo, weet ik het.)

Er wordt ook niet verondersteld dat je na drie dagen een synth helemaal door hebt. Het is een kwestie van veel proberen (zoals je zelf al zegt ben je er door proberen achter gekomen), experimenteren en rustig de handleiding doornemen.

Goed te horen dat het gelukt is. Succes verder!

Back