jwhagenbeek
Ouwe rot
?? ik ben weer eens wat oude rommel uit de kast aan t trekken. onderandere mijn oude diy 303 clone die naar het schijnt in de jaren 80 is gemaakt door de mensen die nu die gele nederlandse 303cloons maken. (ik heb het van horen en zeggen dus 90% kans dat dit niet waar is
). maar waar het mij nu om gaat is dat ik dit plexiglas bakje altijd heb aangestuurd met mijn electribes omdat andere apparaten hem vreemd genoeg niet aan kunnen sturen. nu heb ik mijn electribes verkocht en zit ik met een plexiglas bakje met wat draaiknoppen die ik niet aan de praat krijg.
DUS DE VRAAG:
wat is er nu zo anders aan het midisignaal dat een electribe uitstuurt ten opzichte van andere apparaten?
1. de electribes stuurt sysex uit ipv cc?
2. de note-on note-off commandos zijn anders?
en nu heb ik de pech dat ik ooit door een electrofreak een chipje heb laten maken die midisignalen om kan zetten in aansturingen voor relays. hiervoor heb ik ook de electribes als master gebruikt --> deze werkt dus ook niet meer
DUS VRAAG 2:
kan ik ableton soortgelijke midisignalen uit laten sturen als een electribe?
). maar waar het mij nu om gaat is dat ik dit plexiglas bakje altijd heb aangestuurd met mijn electribes omdat andere apparaten hem vreemd genoeg niet aan kunnen sturen. nu heb ik mijn electribes verkocht en zit ik met een plexiglas bakje met wat draaiknoppen die ik niet aan de praat krijg. DUS DE VRAAG:
wat is er nu zo anders aan het midisignaal dat een electribe uitstuurt ten opzichte van andere apparaten?
1. de electribes stuurt sysex uit ipv cc?
2. de note-on note-off commandos zijn anders?
en nu heb ik de pech dat ik ooit door een electrofreak een chipje heb laten maken die midisignalen om kan zetten in aansturingen voor relays. hiervoor heb ik ook de electribes als master gebruikt --> deze werkt dus ook niet meer
DUS VRAAG 2:
kan ik ableton soortgelijke midisignalen uit laten sturen als een electribe?