Wat maakt protools HD zo duur?

Lijkt me niet meer dan logisch zelfs, iets digitaals extracten naar een digitaal bestand en dan fase verdraaid afspelen en dan niet perfect nullen zou wel heel twijfelachtig zijn. Dan zou de fabrikant er her en der 1-en en 0-en bijverzinnen ofzo?

Dit zou dan dus ook gebeuren aangezien er "verschil" zou zitten tussen diverse programma's. Als dit verschil hoorbaar is dan gaat de fabrikant er inderdaad eentjes en nulletjes bij verzinnen...

klopt , een cubase setje met een aldi kaartje werkt ook , het is maar net
wat je eisen zijn :)

En wat zouden de eisen zijn van iemand die nog maar net begonnen is?

Het is allemaal wel leuk dat je zo enthousiast en met veel smilies ons wilt vertellen hoe goed die HD allemaal wel niet is. Maar je wekt een beetje de indruk dat als je dat niet hebt je maar een prutserig amateurtje zou zijn.

En wat zouden de eisen zijn van iemand die nog maar net begonnen is?

Het is allemaal wel leuk dat je zo enthousiast en met veel smilies ons wilt vertellen hoe goed die HD allemaal wel niet is. Maar je wekt een beetje de indruk dat als je dat niet hebt je maar een prutserig amateurtje zou zijn.

Dan heb je een verkeerde indruk vanmij :D

:) :D :) :D

Wat is er met eisen stellen?

Als jij genoegen neemt met applicatie "X" en een soundblaster kaart..... (incl. midi via gameport :D) prima toch, niemand zal je tegenhouden, en je zal daarmee fantastiche resultaten kunnen behalen.

Dat neemt niet weg, mocht je gebruik willen gaan maken van hoogwaardigere hardware, dat je eindresultaat er alleen maar beter kan worden, en dat je tevens ook sneller en acurater kan werken. ;)

Met hoogwaardige hardware en applicatie "X" kom je er ook wel hoor. Als je skills maar goed genoeg zijn. ;)

Stomme vraag waarschijnlijk ik werk nu met een m-audio profire light bridge in combinatie met een digitale mixer DDX3216 en neem ales op in sonar homestudio.
Nou weet ik dat ik op de m-audio profire light bridge oook Protools m-powered zou kunnen draaien en sonar zou kunnen vervangen.
Wat voro voordelen heeft dit of niet?

Dit oa omdat Ik namelijk het idee heb dat sonar in combi met profire en de fire wirekaart zo nu en dan een probleem heeft: spontaan afsluiten en eruit klappen.
Ik heb het zelfs op een andere PC moeten instaleren daar zijn de problemen minder maar ook daar klapt het er soms uit.

Na de hele thread gelezen te hebben vroeg ik me nog steeds iets af, waarmee jullie mij vast kunnen helpen;

Wat moet er aangeschaft worden om Pro Tools HD te kunnen bezitten?

een HD1, HD2 of HD3 DSP card pakket neem ik aan en daarnaast? een interface zoals een Digidesign 96 I/O ? moet je daarnaast nog meer hebben of is het dan klaar?

Alvast bedankt voor het beantwoorden :) :mega:

Na de hele thread gelezen te hebben vroeg ik me nog steeds iets af, waarmee jullie mij vast kunnen helpen;

Wat moet er aangeschaft worden om Pro Tools HD te kunnen bezitten?

een HD1, HD2 of HD3 DSP card pakket neem ik aan en daarnaast? een interface zoals een Digidesign 96 I/O ? moet je daarnaast nog meer hebben of is het dan klaar?

Alvast bedankt voor het beantwoorden :) :mega:

Yep, daarmee kan je direct aan de slag.

en naar wat moet je kijken om een hd1, hd2 of hd3 (of hoger) setup te kopen? wanneer koop je dus best hd1/2/3?

Gagarin met dank en nachtlamp

Ik heb onlangs wat protools fimpljes gekeken en puur de software matige facetten van het programma lijken mij erg toegankelijk.
De egine ziet er erg overzichtelijk uit. en heb begrepen dat protools tav audio recording wel redelijk goed te doorgronden valt en zelfs wat makkelijk te noemen is.

Nu is mijn vraag wanneer je een behoorlijke kwalitatieve setup hebt (audio-interface/converter)/ FX randapparatuur. Is er dan ook een protools software programma wat een aansluiting vind, zonder de complete hrdware van digidesign, maar gewoon puur en enkel en alleen de manier van sequencen met protools software?

Nee, voor zover ik weet (is mss niet echt betrouwbaar als je mijn posts in dit topic ziet, of juist wel omdat ik er in geinteresseerd blijk te zijn en mij heb zitten informeren.)
Je kan wel eens kijken naar de M-powered versies, dat is dan pro tools over een m-audio interface, gaat wel niet met alle m-audio²-interfaces. Of je zoekt een sequencer dat er wat op lijkt.

Gagarin

Back