Wat maakt protools HD zo duur?

ja kan toch passen in wat ik zeg. PT rewire naar ableton rewire naar PT

Gagarin

dus extern geluid opnemen in pt dat dan overbrengen naar live om te bewerken (effecten, ...) en terug naar pro tools voor de eindmix??

Gagarin

Over het algemeen maak ik mijn beats en werk ik het nummer grof uit in ableton.
Daarna bounce ik alle tracks in audio naar PT om verder te editen af te mixen en als er nog wat opgenomen moet worden bv vocals dan doe ik dat ook in PT.

Als ik zo die muziek hoor dan is dat aldi geluidskaartje qua kwaliteit meer dan genoeg. En past het zelfs beter dan een hele nette sound waar je weer veel meer moeite moet doen om het extra brak te laten klinken.

Gast word jij nou nooit eens moe van jezelf? Altijd maar dat negatieve zure afzeikerige beterweterige toontje? :gaap: ik iig wel.

:r

Dan lees je het toch niet?

Gast word jij nou nooit eens moe van jezelf? Altijd maar dat negatieve zure afzeikerige beterweterige toontje? :gaap: ik iig wel.

:r

Zeik zelf niet zo. Als je fuse zijn reacties niet wil zien moet je gewoon de negeer functie van het forum gebruiken.

Ik ga ook niet bij elke onrealistische positivo vragen of ie zelf niet moe wordt van al dat domme geblaat.

:Z

*gaat stoer in de Pro Tools hoek staan. :walker:8>

Maarre.. @ topicstarter Draven. Ik vraag me eigenlijk af waarom je precies een andere sequencer wilt gebruiken? Zijn er dingen die je mist in Logic?

Eigenlijk niet. Gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik het eens uitproberen.
Maat eigenlijk allemaal niet zoveel uit denk ik wat voor sequence je gebruikt...is allemaal wat hetzelfde.

En protools mix core dan? Was vroeger net zo duur als hd... En nu spot goedkoop! Het enige nadeel is dat je alleen maar pro tools 6,4 kan draaien, maar voor de rest is het nog prima te doen dacht ik. Vooral als je er een apogee rosseta op aansluit. :okdan: Wat maakt protools had beter dan mix core? Zou ik wel graag willen weten. (behalfe dat je maximaal met 44.100 kan opnemen, en het met wat oudere plug ins moet doen...)

Nee weet ik 44.100 voldoet mij ook prima.:okdan: Ik geloof ook niet dat 96.000 of 192.000 beter klinkt ofzo. Daarom haal ik juist ook ff protools mix aan. Geen limiet aan plug ins, veel ins en outs, geen latancey, noem maar op.... En tegenwoordig ook nog goedkoop. Vandaar dat ik ook benieuwed was of er ook mensen waren die de preciese verschillen tussen hd en mix weten

Een mix|24 doet ook 48 khz op 24-bit.

Een paar grote verschillen van mix en hd zijn o.a. dat de HD Accel process power een dubbele rekenkracht heeft, de mixbus is 48 bit dual precision, en HD is volledig latency compensated. (mix|24 heeft alleen latency compensated channels).

Back