hleuw .... ik ben bezig met mn setup bij elkaar te sparen maar ik heb nu genoeg geld om iets tekopen maarr.. ik weet ik welke eerst .. dus hier is mijn vraag zal ik eerst de emx of de R3 kopen?
Nogal een verschil tussen die twee! De EMX is meer een pattern based machine en de R3 een volwaardige polysynth. Wil je'm in combinatie met een sequencerprogramma gebruiken?
ik denk dat je toch eerst eens moet kijken naar wat je al hebt en wat je ermee wil doen. Denk dat anderen dat ook eerst zouden zeggen. Maar vermoed dat je iets in de trend van electrohouse/rock/... maakt ("Hadouken!")?
maar ik heb nog niks, en ik wil graag beetje maken zoals enter shikari, gwoon vette deuntjes en mischien nog alleen wat maken. maar ik koop ze zowiezo allebij maar ik kan beter eerst 1 kopen en goed op leren zegmaar en daaarna de andere kopen =] dus welke eerst XD
Als je nog geen sequencer en geluidskaart heb kun je misschien beter met de MX beginnen.
Heb je meteen drums en een 5 voudige monosynth.
Aan de andere kant ... heb dit wel, ben je misschien beter af met toetsen.
Kun je ook meteen met de vocoder aan de slag.
Ik zou ze zelf allebei niet kopen maar dat terzijde.
Ik denk dat het voor jou leuker is om eerst de EMX te kopen want daarin kan je meteen aan de slag. Lekker op de bank met dat ding op je schoot.
Eerst ff een beat bouwen en daarna idd lekker met de synth-parts kloten.
Als je verder nog niets hebt zou ik idd ook met de EMX starten, dan kun je tenminste meteen aan de slag en volledige tracks bouwen. Daarvandaan kun je dan kijken wat je het meeste mist (vette drums? Samples? Synthsounds?) en daarop je volgende aankoop afstemmen en zo langzaam uitbouwen.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.