Muziek componeren: alles is al gedaan?

Wel jammer dat er ff geen nieuwe muziek stroming is waar de oudere van nu met argus oren naar luisterren. Oudere van nu zijn dan misschien ook erg verwend qua nieuwe muziekstromingen. Of het moeten die nieuwerwetse drones zijn :D
Ow ja , was ook ff de constipatie r&b vergeten.

Gelukkig dan maar ,er bestaat nog steeds die kloof van oudere en jongere muziek , dus is er toch nog een soort van vernieuwing aanwezig?

het maakt toch allemaal niet uit zollang je er maar lol aan beleeft.
zo vind je het ene nummer niks en de volgende dag luister je der na en denk je jah das eigenlijk wel fet.

net zoals dat nummer van de jeugd van tegenwoordig er zullen heel veel mensen zijn die dat sid geluidje niet kennen en denken wow das fet maarjah das ook al lang gedaan maar daarom is het niet minder fet

kort om gewoon gaan met die banaan:dj:

:okdan:

:D

enne.... misschien moet je gwn ff een tijdje stoppen. en dan weer fris beginnen en deze gedachtes ver achter je laten! maak wat jij leuk vind om te maken/ lekker vind klinken! :)

ja dat bedoel ik toch net, denk dat je het mis begrepen hebt 8~

heb nooit rekening gehouden met vernieuwing of zelf niet wat anderen vinden of zeggen van mn stukjes. Ik ben een egoisitsche producer, maak enkel voor mezelf :)

@sander02, dat artikel stond in 1 of ander muziekboekje die bij ons op school lag, weet niet meer welke het was...

maar dit was eigenlijk wel waar ik op hoopte! zo veel manieren waarop je er naar kunt kijken. Dat helpt zeker! Gewoon lekker muziek maken.

Bedankt iedereen voor jullie reacties!

als de techniek er rijp voor is ga ik een nieuw soort muziek maken.
een apparaat meet alle klanken bij je thuis en maakt vervolgens antiegeluid, en dan begint het! een uurtje luisteren naar absolute stilte, mooiste wat er is.

en als je dan in het antiegeluid een rust inlast, dan komen voor de duur ervan even alle geluiden weer terug :)

kan iets sowieso nieuw zijn, of is alles er altijd al geweest?

kan ik iets bedenken wat niet in mijn hoofd zit?

ik weet het niet,

nieuw, nu nog nieuwer

dat zijn mijn 2 centen

net zoals er maar 3 kleuren zijn,
een kennis zei dat zijn telefoon er 1,3 miljoen had :okdan:

ja dat bedoel ik toch net, denk dat je het mis begrepen hebt 8~

heb nooit rekening gehouden met vernieuwing of zelf niet wat anderen vinden of zeggen van mn stukjes. Ik ben een egoisitsche producer, maak enkel voor mezelf :)

ik had het niet tegen jou maar tegen de topicstarter! wat jij schreef vond ik gewoon heel grappig! :okdan:

ja tijdens een break bijvoorbeeld even een luid stiltemoment

hehe of bestaande nummers compleet 'negatief' maken .. alles wat rust is hard, en andersom .. alles wat majeur is mineur en andersom .. alles wat omhoog wordt gespeeld naar beneden en andersom.. ben benieuwd wat je dan krijgt.

als alles al gedaan is doen we het gewoon nog een keer maar dan anders...

nieuw: nieuwe inzichten in hoe je op een vernieuwende manier een nieuwe weg in kan slaan tijdens een algehele vernieuwing van nieuwe muzikale noviteiten

moet je wel zo innovatief kunnen denken dat je het benodigde inzicht hebt om in te zien dat je op een vernieuwende manier de oude euh nieuwe weg inslaat.

alles is al gedaan,
en het gedane is nog niet alles.

er moet denk ik altijd meer en nieuwe andere frisse , en meer oude vertrouwde, en meer van hetzelfde komen.
om nieuwe herinneringen aan te plakken en oude de oude te laten.

en toch komt er altijd wel iemand opeens ergens met iets, wat toch zo anders is dat het nieuw lijkt, iig fris, of een andere weg...
het enthousiasme / toewijding waarmee je muziek maakt is ook wat waard (imo)

....aja, uiteindelijk is het allemaal ritme met melodie.

Uitvinden

Uitvinden

Het is wel zo dat in de tijd voor het wiel meer viel uit te viel uit te vinden was dan nu dat is nu eenmaal ook zo met muziek vroeger was het veel gemakkelijker dan nu. Maar het is nu eenmaal zo, maar mensen met een gave zullen nog altijd wel unieke songs uit hun mouw schudden.Een van men vrienden (trouwens ook in het bezit van een muziek winkel die populair is bij veel van de belgische vedette`s)Schrijft muziek voor wereldsterren dat is nu eenmaal zijn gave, mijn gave is en blijft grasmaaien, waar ik mee bedoel dat songwriter niet voor iedereen is weggelegd.

Groeten Henri

Back