MFB Synth III / Kraftzwerg

Sorry hoor, dit lukt met iedere willekeurige synthedit VST......

Dat YT filmpje is al niet veel beter

Ja VST's zijn eigenlijk altijd beter, zeker als je 64bits draait, dan zijn ze 2 keer zo goed als op 32. Wacht maar tot we ooit op 1024 bits zitten........dan zijn ze beter dan sex, drugs of rock and roll.

Dus.

Ja VST's zijn eigenlijk altijd beter, zeker als je 64bits draait, dan zijn ze 2 keer zo goed als op 32. Wacht maar tot we ooit op 1024 bits zitten........dan zijn ze beter dan sex, drugs of rock and roll.
Dus.

Eindelijk iemand die het snapt hier;
nog niet iedereen weet helaas dat VST's zo goed klinken;
daarom zijn de prijzen van vintage hardware de afgelopen jaren zo gekelderd :eureka:

nou hier dan een stukje gesequenced met een pattern MIDI uitgestuurd door de micron voor een wat betere klankindruk...

(shit daar gaat mn bijlage saldo :( )

iets uitgebreider gepiel dan :

Attachments

• kraftzwergsequenced.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 133
ik heb nog meer freaky synthsounds uit mn kraftzwerg weten te patchen, als er behoefte aan is post ik een lange mp3 daarvan, anders post ik hier mp3s voor niets (moet wel mn bijlagesaldo bijhouden heh haha) :biertje:

nou vooruit, bijna 10 minuten kraftzwerg patchen,
helemaal kaal zonder sequencer of effecten...
je kan ook externe bronnen gebruiken om te patchen maar dat heb ik nog niet gedaan

Attachments

• kraftzwerglongexpo.mp3
    8,8 MB · Bekeken: 119
Pruttel pruttel krak...

Lijkt me een vet ding en een leuke basis voor modulair systeem.
Ik ga denk ik toch maar passen, ben bang dat ik de "build quality" niet ga trekkken.

mja het is geen dikke moog quality nee, maar gewoon niet raggen met patchen en knoppen

Wow haha ik had even een hoop gepost nadat ik de eerste pagina had gelezen. Een hoop goedbedoelde adviezen en zo, maar die doen niet echt mer terzake zie ik nu ineens nadat ik die andere 2 pagina's heb gelezen. Nou ja ik heb weer iets geleerd over forum bezoekn nadta je dronken thuis komt zullen we maar zeggen.

Laatst gewijzigd:
Die kraftzerg is echt een tof ding. Die naam dekt precies de lading.
Ik was even bij Bas vrijdag.
Het frontpaneel is steviger dan je zou denken btw.

Voor dit geld kan je weinig vergelijkbaars doen, en hij is slim ge-prepatched,
je kan de LFO's (2 stuks) elkaars snelheid laten moduleren bijvoorbeeld.

Hij kan heel mooi clean klinken , maar ook lekker smerig.

Nu zou die nog op batterijen moeten kunnen werken : )

leuke manier om met patchen te beginnen! ik twijfel nog heel erg tussen een euro rack en deze.. kun je hier eigenlijk ook externe signalen mee bewerken? heb jij dat toevalllig al gedaan Bass?

M'n volgende aanschaf wordt de Kraftzwerg.......ga eerst de hele maand Oktober op vakantie........m'n monopoly is al weg dus tijd voor een mooi sinterklaas kadootje.

grt Gert-Jan

Ik hou het binnenkort maar bij de Synth Lite II of Synth II, daar zitten ook nog sequencers in.

Phochos

voor de sequencer moet je het ni echt doen, handig, maar wel zo beperkt.
voor het zelfde geld nieuw van een synth 2, zijn er wel betere alternatieven, ze missen dan wel 1 osc or wat handige aantal knoppen.
voor de volle prijs vindt ik het geen aanrader, beter een 2de handsje op de kop tikken en niet al te hoge verwachtingen hebben.

Ik denk dat ik ook nog wel ga sparen voor een krachtdwerg! Want voor dat geld heb je toch wel een leuk sintje. Dan nog dat sequencer moduletje, en wat modulatie modules en je kan flink frieken. Maar alleen kan hij ook al aardig wat. Dus ik vind'm zeker het geld wel waard.

Back