Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hallo,
Weet iemand of er nog kwaliteitsverschil (van geluid) is tussen een normale 6,3 mm jack en een 3.5 mm mini-jack?
Alvast bedankt,
Arne
Er is volgens mij ook meer slechte 3,5mm op de markt dan slechte 6,3mm.
Waardoor het contact uiteindelijk slechter is
Daar heb je ook weer gelijk in. Waarom gebruiken we nog 6,5 mm? Mixers zouden kleiner kunnen zijn, kabels dunner, synths compacter.Daarom zeg ik ook: bij goede stekkers en sockets...
Het oppervlakte is sowieso al een stuk groter dan bijvoorbeeld de pinnetjes in een XLR-stekker. En niemand zal zeggen dat XLR slechter is dan Jack, dus ik denk dat oppervlakte niet zo belangrijk is. Wordclock gaat over BNC, da's helemaal een flut-pennetje...
Daar heb je ook weer gelijk in. Waarom gebruiken we nog 6,5 mm?
Ik heb nog nooit gebalanceerde mini jacks gezien.
Maar over het algemeen kun je zeggen dat de mensen denken dat grotere stekkers beter zijn omdat te maken heeft met een bepaald onderdeel van het mannelijke lichaam.![]()

Wellicht omdat het niet gewoon is om in de huiskamer een hele batterij aan lichten/stroboscopen te gebruiken naast diverse draadloze produkten zoals draadloze microfoons die allemaal flink kunnen storen op lange rechte lijnen van pakweg 15 meter lang (lees antenne).

Ik blijf er bij dat je meer profijt hebt van redelijk goede gebalanceerde kabels dan hele dure niet gebalanceerde.