Je eigen plaat/cd kopen...

dsp9000

Stamgast
Hebben jullie dit ook ooit gehad? Dat je zelf een exemplaar moet kopen van een verzamel-cd waar je eigen track op staat?

Het voelt namelijk best lullig aan....ik kwam vandaag een verzamel-cd tegen op internet waar ik zelf ooit op heb gestaan, maar nooit een kopie van heb gehad van de desbetreffende platenmaatschappij. Was op zich best een coole verzamelaar, dus daar wil je toch een exemplaar van hebben. UIteindelijk toch maar besteld via internet. Met beetje schaamtegevoel uiteraard, want eigen cd kopen is eigenlijk iets wat je gewoon niet doet. :o:

Nadere verklaring: Het platenlabel bestaat op dit moment niet meer. Het contact verliep uitermate stroef die laatste periode en onze track werd op verschillende verzamelaars gezet, maar nooit kopieen of royalties voor gevangen. We werden ook helemaal niet op de hoogte gehouden van dit soort releases, dus daar kwam je dan pas na een tijdje achter dat je weer op een verzamelaar stond.

Ik ben eigenlijk benieuwd of dit meer muzikanten ooit is overkomen en of hetzelfde schaamtegevoel is komen bovendrijven op het moment van aankoop. :koffie:

Hebben jullie dit ook ooit gehad? Dat je zelf een exemplaar moet kopen van een verzamel-cd waar je eigen track op staat?
...

Nee, 'k ben nog nooit verplicht om een CD te kopen.. Kan misschien nog komen ooit?

(plus ik heb geen nummers van mezelf ooit op een verzamel cd gezien :D )

Heb tot nu toe eigenlijk nog altijd keurig een "bewijsexemplaartje" en/of whitelabel in de bus gezien, overigens bestel ik de CD/Vinyl dan zelf ook nog een keertje, zodat het bewijsexemplaar nieuw blijft.

En nee, geen schaamtegevoel hier

Nadere verklaring: Het platenlabel bestaat op dit moment niet meer. Het contact verliep uitermate stroef die laatste periode en onze track werd op verschillende verzamelaars gezet, maar nooit kopieen of royalties voor gevangen. We werden ook helemaal niet op de hoogte gehouden van dit soort releases, dus daar kwam je dan pas na een tijdje achter dat je weer op een verzamelaar stond.

Daar heb je een publisher voor, om dit soort ellende uit te zoeken en keurige faktuurtjes voor je te versturen ;)

Zou ik me ook niet voor schamen trouwens. Ja, tenzij je ze allemaal opkoopt en zo populair proberen over te komen in de verkopen.....

Nou ja...echt schamen is een groot woord natuurlijk, maar ik voel me er wel een beetje lullig bij gewoon.

Ik was ook benieuwd of dit vaker voorkwam of dat ik in dit geval een uitzondering was. Maar gelukkig is het meer uitzondering dan regel zo te zien.
Bij andere platenlabels kreeg ik overigens wel altijd keurig een exemplaar. Toch wel het minste wat je kan krijgen....

En ja...een publisher is wel handig op zo'n moment inderdaad. Ik heb er nooit 1 gehad in ieder geval.

heb het zelf ook ooit gehad...mn enige 'release' zelfs ...had een DAT afgegeven aan geinteresseerde platenmaatschappij en plots merk ik x maanden later wanneer ik een live act doe, dat het standje van KK Records (dat waren ze dus) een nieuwe compilatie verkocht met een nummer op van mij.
Ik heb er dan een paar exemplaren van gekregen maar that was it. Maar bon, was op dat moment wel blij, stond er met mn toenmalige helden Unit Moebius op.
Nooit meer muziek aan een ander gegeven vanaf dan, enkel voor mezelf (en vrienden) gehouden.
Als ik het achteraf bekijk was heel die historie best wel grof van dat platenlabel.
(als ik er geen gekregen had, had ik de cd zeker wel zelf gekocht...maar da's idd wel superlullig)

Ik heb het tot nu toe twee keer gehad. Een keer voor een remix die ik deed voor een amerikaanse EBM act. Dat label is nu failliet, dus daar verwacht ik weinig van. Tweede keer voor een bijdrage voor een Amerikaanse industrial verzamelaar. Maar diegene die hem samenstelt heb ik nog contact mee, dus ik gaat nog even zeuren binnenkort. :)

Ik produceer erg veel tracks, en kom eigenlijk elke keer als ik in de platenzaak kom wel een cd tegen waar een nummer van me op staat. Omdat dat voor mijn klanten erg leuk is (en natuurlijk reuze interessant staat om een hele berg cd's te hebben waarop tracks van je staan), koop ik ze eigenlijk altijd (tenzij de maatschappij een bewijsexemplaar opstuurt).

Lache toch: een hele muur vol cd's waar je opstaat! (duur behang..)

En als je plaat nog eens in waarde gestegen heeft dan schijt je nog meer..
En als je vraagt waarom zo duur,dan zeggen ze het is een topper!
Ik weet zelfs niet meer wat eropstaat,en heb het nooit in de disco gehoord lol.

iemand die deze kutplaat heeft en me een rip kan bezorgen,ben ik blij mee.

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=97763

@Hexagon
Dat is achterlijk duur inderdaad. Maar goed..je ego is wel gestreeld voor dat bedrag, want je hebt wel een topper gemaakt haha.

Ik heb ook zo'n geval trouwens:
--------------------------------
Op Verzamelaar Progressiva vol.3 staat een nummer "Ritualism" van mij.
Ik heb dat nummer ooit bij het platenlabel ingeleverd en nooit meer wat van gehoord. Hij is dus uiteindelijk op deze cd terecht gekomen en ik heb ook geen flauw idee meer hoe dat nummer klinkt. Release is alweer 8 jaar geleden ondertussen. Misschien vind ik het zelf wel een kut-nummer ondertussen, maar ik ben er toch wel benieuwd naar eigenlijk. De Verzamel-cd is hedendaags zeer moeilijk te krijgen.

Hij zal toch wel ergens te downloaden zijn? :D
(Al was het alleen maar om te checken hoettie ook al weer ging)

Hij zal toch wel ergens te downloaden zijn? :D
(Al was het alleen maar om te checken hoettie ook al weer ging)

dat hoopte ik toch,maar nee,maar zal ff die gasten is kloten en de rest uploaden,alst maar dient voor hun spullen onverkocht te krijgen,dat lukt meestal wel..

Back