hats zijn veel te luid,der zit geen duidelijke bassline in die de track draagt,en omwille dat je dezelfde style van sounds gebruik is de mix een ecgte soep ,fuzzy zeg maar.
nummer zelf heeft anders wel een lekkere sfeer,soundkeuze,de bass en mixing dus aanpassen,en ietwat minder medium op de hats en minder luid
hats zijn veel te luid,der zit geen duidelijke bassline in die de track draagt,en omwille dat je dezelfde style van sounds gebruik is de mix een ecgte soep ,fuzzy zeg maar.
nummer zelf heeft anders wel een lekkere sfeer,soundkeuze,de bass en mixing dus aanpassen,en ietwat minder medium op de hats en minder luid
Ja, waarschijnlijk heb je ergens wel gelijk met name de balans(tegenwoordig moet alles blijkbaar op elkaar lijken), maar ik wou eens heel lo-fi gaan doen(zoals de oudere planetary assault systems platen, ed...) . En omdat iedereen nu haarscherpe en gelikte of voorgekauwde "vette???" geluiden wil in de tracks, heb ik maar eens besloten om iets anders te gaan doen dan wat de meesten (tegenwoordig) als een norm gaan beschouwen. Want op het gebied van geluid en arrangementen klinkt tegenwoordig toch gewoon alles hetzelfde. Als je maar lijkt op die of die. Dan ben je goed bezig volgens sommigen. Forget this. Ik ga nu niet zeggen dat ik vernieuwend ben, maar ik vind het gewoon veel leuker om niet binnen de lijntjes te moeten kleuren of hoe het tegenwoordig zou moeten klinken. Als ik zin heb om het op deze manier te doen en daarna op een andere manier, so? Dat is een vorm van creativiteit volgens mij. Mensen die met artistieke bezigheden bezig zijn moeten geen trend-watchers volgen of worden. Doe gewoon wat je wil doen en klinkt het niet zoals het in deze tijd moet horen? SO???
PS. Naar menig menig hoor, maar deze track met over-balanced hi-hats zal goed knallen hoor op een feestje. Dat is ook de bedoeling. Deze track is niet voor huis tuin en keuken, maar om te knallen in één of ander duister feestje.
Als volgend jaar één of ander artiest een hitje zal scoren in de top 40 of zo en als het het enkel gemaakt op een Roland D-20, dan zal iedereen hier blijkbaar ineens een roland D-20 willen. Begrijp je ergens mijn standpunt? Het geluid hangt gewoon af van de platenfirma's en de media. Het is allemaal zo relatief.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.