live setup?

wolfpac

Stamgast
hallo

ik wil met een vriend van me live gaan optreden. en dan live beats maken.

we gebruiken nu.

mpc2000xl
korg legacy controller
Emu Xboard 25
ableton live 7/logic studio
macbook

vraag 1
het probleem is als we live gaan dat we de muis niet willen aan raken dus hebben we iets nodig voor de scroll,play,stop,record.solo,mute?

ik weet dat het ook met de midi controller kan maar dat vind ik niet zo fijn.

vraag 2

is er ook iets anders dan korg zero 4.want we willen dan alleen de effecten gebruiken want ik heb gekeke voor zo een acces virus b?

maar volgens mijn werkt dat niet met midi ofwel.dat je iets speelt in midi en dan de effecte van de acces virus b gebruikt?

vraag 3

we gebruiken alleen midi van de mpc200xl dus de pads alleen.
is het dan niet beter om die korg padkontrol tehalen?

we maken deep house

vraag 1
het probleem is als we live gaan dat we de muis niet willen aan raken dus hebben we iets nodig voor de scroll,play,stop,record.solo,mute?

ik weet dat het ook met de midi controller kan maar dat vind ik niet zo fijn.
Als je geen muis of midi controler wilt gebruiken wordt het lastig... telepatisch misschien? :erm:

vraag 2

is er ook iets anders dan korg zero 4.want we willen dan alleen de effecten gebruiken want ik heb gekeke voor zo een acces virus b?

maar volgens mijn werkt dat niet met midi ofwel.dat je iets speelt in midi en dan de effecte van de acces virus b gebruikt?

Ik snap de vraag niet helemaal maar als ik het goed zie wil je alleen de effecten van de zero 4 gebruiken. In dat geval zou ik eens naar een Kaoss pad of iets dergelijks kijken.

vraag 3

we gebruiken alleen midi van de mpc200xl dus de pads alleen.
is het dan niet beter om die korg padkontrol tehalen?

eigenlijk wel, staat ook beter ;)

vraag 1

we willen een midi controller gebruiken maar niet met piano toetsen net zoiets eigenlijk net als Behringer BCF 2000/maar dan iets anders

vraag 2

ja ik ga is kijke naar die maar ik zoek net zoiets als de acces virus dat je echt met die knoppe en het geluid kan verandere en met Kaoss pad mis ik dat. maar alvast bedankt want het ziet er doop uit die Kaoss pad 3

vraag 3

wat staat beter korg padkontrol of mpc volgens jouw

dit is wat we het liefst willen
maar dan met onze korg legacy/Emu Xboard 25 erbij

http://nl.youtube.com/watch?v=G42_z-LB9d0

vraag 1

we willen een midi controller gebruiken maar niet met piano toetsen net zoiets eigenlijk net als Behringer BCF 2000/maar dan iets anders

vraag 2

ja ik ga is kijke naar die maar ik zoek net zoiets als de acces virus dat je echt met die knoppe en het geluid kan verandere en met Kaoss pad mis ik dat. maar alvast bedankt want het ziet er doop uit die Kaoss pad 3

vraag 3

wat staat beter korg padkontrol of mpc volgens jouw

dit is wat we het liefst willen
maar dan met onze korg legacy/Emu Xboard 25 erbij

http://nl.youtube.com/watch?v=G42_z-LB9d0

Misschien dat een budget vermelden de keuze wat makkelijker maakt...

Voor controllers moet je hier eens naar kijken:
Novation Remote Zero SL - http://www.feedback.nl/?b=REMOZEROSL&a=168
M-Audio iControl - http://www.zzounds.com/item--MDOICONTROL
(die laatste is eigenlijk voor GarageBand, maar werkt met midi, dus ook gewoon op ableton live of cubase en dergelijken aan te sluiten)

kijk hier eens http://feedback.nl/?id=26&a=168
Ik gebruik zelf de remote zeroSL, alle soorten knoppen die je nodig kan hebben en erg flexibel te programmeren.

Die virus B is op zich een erg goed apparaat alleen je moet je afvragen waar je het hoofdzakelijk voor wilt gebruiken. Als je hem voornamelijk wilt gebruiken voor effecten heb je meer aan een goede effectenbak dan aan een virus.

En die padcontrol vind ik er gewoon erg mooi uitzien.

me budget is 500 euro

ik heb gekeke naar die controllers en ze zijn heel mooi.
maar de probleem is dat me live setup nou tegroot wordt.

ik ben nou aan het kijke net als dit

http://www.interface.nl/s/img/nieuws/Novation _ReMOTE_SL25_s.jpg

wat voor effectenbak kunt u me aan rade om tegebruike.

dit zelf heb ik gedachte om tegebruike in live,als ik alleen ben dan.

macbook
midi controller alles in 1
mpc
effecte box het liefst zo klein mogelijk net als Pioneer EFX 500 R,Korg KP 3 Kaoss controller.

maar de vraag is dan weer hoe sluit ik de effectenbak aan me pc vast.
want ik wil die effecte gebruike op me midi sounds?

sorry voor deze vrage.

Misschien is de mini kaosspad wat voor je. Past ook beter in je budget want hij is maar 150 euro. En hij is, zoals de naam al doet vermoeden, lekker klein.

Die midi controler die je liet zien is een prima ding trouwens. Het aansluiten op je pc moet niet meer moeite kosten dan een paar kabeltjes aansluiten.

sorry voor deze vrage.
Hoef je je niet voor te verontschuldigen, daar is een forum voor toch?

Je hebt je midi controller al in de vorm van een MPC2000XL....waarom hiervan niet de master controller maken...???

Ik gebruik deze ook in mijn live setup als Master controller en dit werkt perfect.

Enige wat je moet overbruggen is de "stilte" tussen de tracks en het laden...en dit zou bv opgevangen kunnen worden door je Macbook....dit alles is natuurlijk nog steeds aan te sturen via de MPC.

Je hebt je midi controller al in de vorm van een MPC2000XL....waarom hiervan niet de master controller maken...???

Ik gebruik deze ook in mijn live setup als Master controller en dit werkt perfect.

Enige wat je moet overbruggen is de "stilte" tussen de tracks en het laden...en dit zou bv opgevangen kunnen worden door je Macbook....dit alles is natuurlijk nog steeds aan te sturen via de MPC.

bedoel je dan dat de mpc de master is en logic/ableton slave word?

bedoel je dan dat de mpc de master is en logic/ableton slave word?

Dat zou idd. op die manier kunnen.

Dmv je MPC kun je dan de dmv. het gebruik van diverse tracks elk ander instrument of je computer aan en uit gooien.

Daarbij is je MPC de strakste sequencer in je setup en hoef je ook veel minder snel te zijn van fuckups tijdens een live optreden.

Ikzelf stuur hiermee mijn bassen, samples, beats, mengpaneel en andere kleinere apparaten aan tijdens een live optreden.
Daarbij ben je flexibeler en heb je meer vrijheid in je nummers.

Daarbij is je MPC de strakste sequencer in je setup en hoef je ook veel minder snel te zijn van fuckups tijdens een live optreden.

dat meen je toch niet?

omdat de mpc de strakste sequencer op de wereld is hoef je miet meer op te letten wat je doet of zo?

daarbij, eerst mag de controller geen keyboardtoetsen hebben en daarna is ineens dat novation keyboard de beste controller?

Ga eerst eens live spelen me wat je hebt.
Je hebt een midi controller dus hoef je verder geen macbook aan te raken (weet ik, krijg je aids van, doe ik ook niet)

dit klinkt echt als een luxe probleem hoor, daarbij: er wort al te veel deephouse gemaakt.

ik geloof hier niks van.

Snorry was een typo van me...hoe ik op deze zin kom....errrrr....zal het even anders formuleren : "Daarbij is je MPC de strakste sequencer in je setup en hoef je ook niet zo bang te zijn dat er iets fout gaat tijdens een live optreden."

Ik bedoel hiermee dat ik diverse malen heb meegemaakt dat ik met een laptop of andere computer een grotere kans op vastlopers heb dan met een hardware sequencer.

Laatst gewijzigd:
nou ik heb al veel lopen denken en dubben over een live setupje.
ik denk na heel veel wikken en wegen dat een macbookje (of pcbookje) + midicontroller de beste optie is.

dat meen je toch niet?

daarbij, eerst mag de controller geen keyboardtoetsen hebben en daarna is ineens dat novation keyboard de beste controller?

dit klinkt echt als een luxe probleem hoor, daarbij: er wort al te veel deephouse gemaakt.

ik geloof hier niks van.

als je alles geleze had,dan snap je het want ik vind dat mijn live setup nou tegroot wordt.

kan ik helpe dat ik rijk ben en dat ik kan kieze wat ik wil gebruiken.

en waarom reageer je als je het niet geloofd.

en waarom reageer je als je het niet geloofd.
Omdat 'ie niet op jouw post reageerde maar op die van Prime-NL ;)

Misschien kun je hier ook eens naar kijken:

http://www.youtube.com/watch?v=L2McDeSKiOU

Als je al Ableton hebt zie ik niet echt wat een externe effectenbak beter kan doen, op filters na (Sherman of zo).

maar de vraag is dan weer hoe sluit ik de effectenbak aan me pc vast. want ik wil die effecte gebruike op me midi sounds?
Heb je een audio interface?

De vraag "wat staat beter" - ik mag hopen dat je hiermee niet bedoelt "wat ziet er beter uit" ;).

o dan sorry voor mijn reactie.

ja maar hij heeft wel gelijk

ik ga gewoon probere live wat ik nou heb.

iedereen bedankt voor je reactie.

Back