alesis qs8

Ik heb de QS8.2. Kostte me 350 euro, wat volgens mij een redelijke prijs is. Het klavier is prima, niet al te zwaar, maar toch met het goede "piano" gevoel. Over piano gesproken, er zitten erg goede piano geluiden in, beter dan gemiddeld. De overige sounds zijn vrij standaard.

Als je hem alleen als midi-keyboard voor bij de computer wilt gebruiken: prima ding. Voor weinig geld een goed toetsenbord.
Als keyboard in een band: Ook goed, alle geluiden zijn bruikbaar, piano's en orgels utstekend.
Als midi controller voor modules e.d.: minder handig, vanwege de versimpelde functionaliteit (slechts twee zones, geen aftertouch).
Kijk dan naar de QS 8.1 of de originele QS 8.

Groeten, Cornel

Ik heb de QS8.2. Kostte me 350 euro, wat volgens mij een redelijke prijs is.
Dank voor je reactie. 350 euro tweedehands of nieuw? Welk jaar?
Als midi controller voor modules e.d.: minder handig, vanwege de versimpelde functionaliteit (slechts twee zones, geen aftertouch).
Kijk dan naar de QS 8.1 of de originele QS 8.
Je bedoelt dat de origenele QS 8 wel goede midi functies heeft?

Is het keyboard niet zwaar en log? Weet je zo de afmetingen van de Qs 8?

Ik kocht hem tweedehands. Dit model is alweer uit 1999.

Yep, de QS8 en de QS8.1 hebben (net als de "oer-Quadrasynth") uitgebreide masterkeyboardfuncties, zoals de mogelijkheid om het keyboard in 16 zones te verdelen. Om een of andere duistere reden is de QS8.2 dus geen nieuwe verbeterde versie, maar een nieuwe "versimpelde" versie. Ook heeft hij minder uitgangen en uitbreidingsslots, maar heeft daarentegen wel een iets beter geluid i.v.m. 24 i.p.v. 16 bits samples, geloof ik. Maar dat is voor jou niet zo interessant, denk ik.

Hij is zwaar......... Moest een nieuwe standaard kopen; op zo'n kruispootstatief stond hij gevaarlijk te wiebelen als je een beetje lekker aan het spelen bent. Afmetingen zijn wel ergens op internet te vinden.

Ik heb trouwens ook nog overwogen een 88 toetsen masterkeyboard nieuw aan te schaffen. Je hebt interessante van o.a. M-audio, Esi, Fatar en Yamaha, maar dat loopt allemaal toch gauw op tot rond de 500 euro of meer.
Bij Musicstore in Duitsland hebben ze van dat eigen merk "Fame" ook masterkeyboards voor weinig. Misschien is dat iets voor je.

Ik heb trouwens ook nog overwogen een 88 toetsen masterkeyboard nieuw aan te schaffen. Je hebt interessante van o.a. M-audio, Esi, Fatar en Yamaha, maar dat loopt allemaal toch gauw op tot rond de 500 euro of meer.
Bij Musicstore in Duitsland hebben ze van dat eigen merk "Fame" ook masterkeyboards voor weinig. Misschien is dat iets voor je.

Bedankt voor de tip, ik ga een kijken naar de betere devices van maudio en zal ook 'Fame' eens checken.. Dat lijken mij idd goede opties

Back