korg poly 800

dab

Nieuwkomer
Hoe krijg ik weer een geluidje uit mijn korgje?
Alle geluid is 'weg'.

Tja.. kan van alles zijn, ik neem aan dat de kabels (audio/power) sowieso zijn aangesloten en dat het ding aan staat (leds branden)? Dan zou ik de oscillatoren aanzetten (parameter 13-16 en 23-26) en het volume (parameter 17+27)hiervan op maximaal zetten. Verder de attack (51) korter en decay, sustain en release (52-56) langer zetten en dan nog eens proberen of er wat uitkomt.

je backup batterijtje is leeg en moet vervangen worden.

Daarmee heb je nog geen geluidje. Dat is wel nodig als je je geluidje terug hebt voor het opslaan daarvan zodat ze in het geheugen blijven.

je backup batterijtje is leeg en moet vervangen worden.

Moet hij natuurlijk wel een backupbatterij hebben. Volgens mij hebben de MK1's dat niet toch? Ik heb zelf ook een MK1, maar die is aangepast. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die Japanners die er zo brak ingezet hebben. De backup van die modellen gaat volgens mij via de gewone batterijen.

Hoe krijg ik weer een geluidje uit mijn korgje?
Alle geluid is 'weg'.

Heb je je geluidje inmiddels terug?

korg

korg

Ik ga morgen wat batterijen halen,maar er komt al wat uit,een beetje helicopterachtig geluid.
Heb daarnet de gebruiksaanwijzing gedownload en lees dat de batterijen niet alleen zijn om er op te spelen,zoals jullie al vermelden zijn het tevens de back-up batterijen.
Bedankt alvast voor de tips,morgen laat ik weten hoever ik ben.

en als die op zijn, moet je ze vervangen met de adapter in het stopcontact he. Maar ja, hoe kom je er achter dat ze bijna op zijn?

poly 800

poly 800

Zo nieuwe batterijtjes erin gedaan,en wat parameters omhoog gekrik en voilla er zijt weer geluid.
Hoe kom ik nu weer aan de fabrieksgeluidjes,oftewel de originele presets?

Zo jij bent snel Eraser127,bedankt nog .
De presets kan ik niet via midi invoeren,maar moet het via tape,ik vind niks in de manual of is dat de enigste manier?

Zo jij bent snel Eraser127,bedankt nog .
De presets kan ik niet via midi invoeren,maar moet het via tape,ik vind niks in de manual of is dat de enigste manier?
Dat moet idd met de .wav via de tape-in. Die sysex is voor de EX-800 (module versie) of een gemodde Poly-800 (met EX-800 chip (zie modification gedeelte van bovenstande link)).

Je kan die .wav gewoon via je geluidskaart naar je Poly-800 sturen, doe ik ook met m'n Poly-61.

Dat moet idd met de .wav via de tape-in. Die sysex is voor de EX-800 (module versie) of een gemodde Poly-800 (met EX-800 chip (zie modification gedeelte van bovenstande link)).

Je kan die .wav gewoon via je geluidskaart naar je Poly-800 sturen, doe ik ook met m'n Poly-61.
Okay dan,hij doet het weer ,prima bedankt voor de tips.

poly 800

poly 800

Heb de synth opengemaakt en zie toch een backup batterij zitten,vreemd toch?

Heb de synth opengemaakt en zie toch een backup batterij zitten,vreemd toch?

Ja, dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer over te maken.

Ja, dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen meer over te maken.

Nee, maar het was makkelijker geweest als het dit wel geweest was. Nu is het namelijk wel vreemd dat zomaar de geluiden weg waren. Of heb je soms de Poly800 echt een hele lange tijd niet gebruikt of zoiets.

Het kan best incidenteel zijn, maar als het nog een keer gebeurt, wordt het echt irritant. Als je op safe wilt spelen vervang je de backupbatterij of laat je die vervangen.

Wellicht (en dit is een veronderstelling hoor, geen ervaring of enorm technisch onderbouwd) kan je het testen door wat geluiden te programmeren en dan een paar weken de synth niet te gebruiken (zonder gewone batterijen en voeding). Als hij dan weer leeg is, weet je zeker dat je de batterij moet vervangen.

Laatst gewijzigd:
Back