[gespot] Tr-909

You're right, maar wat ik probeer te vertellen is dat het uit
maakt of er altijd thuis als hobby mee gespeeld is of
dat het van optreden naar optreden mee gezeuld wordt.....

Maw 2 keer in de week een uurtje of 8 uur per dag
als werk gereedschap.

Ik kies voor de eerste, maar kunnen beide 2e hands voor het
zelfde bedrag worden aangeboden........:frons:

Dat is idd ook een risico ja en een beetje groot risico voor 1950 euro. Ach veel mensen staren zich blind op
oude analoge spullen waar hun helden vroeger muziek mee produceerden. Ze realiseren zich vaak niet dat diezelfde helden allang verder gegaan zijn en nu bij wijze van spreken alles in hun laptop hebben zitten.

Maar goed ieder zijn ding natuurlijk. Ik denk overigens wel dat de winkel er een redelijke winst op pakt.

Tip van de dag

Tip van de dag

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=936848815&category=27589

i-2.JPG

Aktuelles Gebot: EUR 885,00
Verbleibende Zeit: 15 Stunden, 21 Minuten +

Vraag de verkoper of ie hem ook naar NL wil versturen en probeer hem dan morgen voor een leuke prijs te pakken te krijgen.

De verkoper heeft in ieder geval 574 positieve tegen 2 negatieve beoordelingen. :)

Deze is ook binnen 12 uur meer dan 150 Euro gestegen :) onder ruriek tekoop gevraagd om synthforum heb ik hem er gister al bij gegooit ben benieuwd wat hij op brengt en hij is zo te zien niet in super staat.opties

Degene die een tr909 heeft blij zijn :)
Degene die er van dromen ooit een te bezitten, -> SAMPLEN OF EEN DRUMSTATION :gaap:

Kan hier geen slot op? :slotje:

:doei:

Er is voor een winkel (die tenslotte naast winst ook nog BTW moet berekenen aan klanten) weinig te verdienen in het gangbare vintage spul.

dat klopt als een bus en is een vd redenen waarom de prijzen in zo'n winkel ALTIJD hoger zullen liggen. De garantie is er nog een, en vlak dat niet uit: het aantal synths dat toch "verborgen" mankementjes blijkt te hebben ondanks de beloften vd inruiler is groter dan je denkt.

maar d'r speelt nog iets veel belangrijker mee: een handelaar bepaalt zijn verkoopprijs niet alleen door vraag & aanbod maar vooral ook door de inkoop prijs. 10 jaar geleden kon je een MS-20 inkopen voor een paar honderd gulden. Nu doet NIEMAND hem meer weg voor minder dan pakweg 600,700 Euro. Bij de XoX bakken is dit fenomeen nog eens dubbel zo erg omdat zo heel veel mensen menen dat het allemaal pas echt gaat of kan lukken als ze een echte 909 of 303 hebben.

Overigens: ik vermoed dat sommige winkeliers ook wel eens genoeg krijgen van mensen die naar prijzen vragen terwijl ze niet echt serieus geinteresseerd zijn. na 384 keer krijgen ze dan misschien wel de neiging om je een beetje te stangen met een fancy prijs die nergens op slaat. het is maar een theorie, maar het zou kunnen, nietwaar?

mja, punt blijft dat degene die er werkelijk 1925 euro voor neertelt wel heel erg verliefd moet zijn op dat ding.
kijk ik zou ook graag nog eens een 909 bezitten, maar voor dat geld, laat maar zitten, dan sample ik wel of kijk me broer lief aan ;)

Bovendien, het is ook gewoon een kwestie van hebben met zulke apparaten, als verzameling.
Mensen die nog steeds denken dat ze pas een ster worden met een stapel X0X-en, tja.........

Origineel geplaatst door crx303
of kijk me broer lief aan ;)

Wat bedoel je precies?

Bovendien, het is ook gewoon een kwestie van hebben met zulke apparaten, als verzameling.
Mensen die nog steeds denken dat ze pas een ster worden met een stapel X0X-en, tja......... [/B]

Net als die 303 jongens ja. Graag een 303 willen hebben, veel gel in het haar en denken dat ze instant succes hebben als ze een 303 hebben, beetje het dj-producer type die 303 jongens. Toch 6trak? :duivels:

Origineel geplaatst door Cornerman
Persoonlijk zou ik liever geld investeren in nieuwe producten.
Maar geld in een nieuw product steken dat oude producten probeert na te doen is een beetje wrang, vooral als je beseft dat nieuwe product op het moment van aanschaf een waarde vermindering van zeker 20% hebben. Als je een 909 koopt en je vindt hem niets dan verkoop je hem een week later voor hetzelfde bedrag of meer.
Bij elk ander nieuw apparaat, ook al kan ie veel meer of kan ie precies hetzelfde, lukt dat niet..
Een 909 kost veel, maar is super waardevast.

En neem van mij aan, je merkt het verschil als je er eentje hebt. Ik weet nog toen ik nog geen 303 had, dat ik riep dat het een kutbak was en dat je dat makkelijk met een andere synth zou moeten kunnen. Ik heb nu veel synths (en kan met veel synths werken) die dat makkelijk zouden moeten kunnen, maar doordat ze een andere interface hebben, werk je er gewoon niet zo mee als met een 303.. Niet omdat er een 303 naast ligt (want dat is nu in eindhoven helemaal niet het geval), maar omdat je juist veel extremere dingen vaak kunt doen. Die moet je juist NIET doen. Hetzelfde met een 909..... een 909 heeft limitaties, maar doordat ie ze heeft krijgt ie ook een herkenbaarheid. Als een synth alles zou kunnen maken of reproduceren dan heeft het geen karakter en dan moet je zelf voor karakter zorgen en dat is zonde van je tijd. Als je een bepaald karakter beuh bent dan doe je een bak weg.... in een x0x geval zonder verlies, in een ander geval met verlies en blijf je er dus te lang bij hangen.

Maar goed... Met de x0x serie kun je geen synthesizer greatest muziek maken, en misschien is dat nu net wat iemand wil.

Ik lijk wel een priester.. tijd voor :koffie:

Jongens, we weten allemaal dat wanneer je de "originals" bezit,
je natuurlijk niet meteen goede muziek kan gaan maken.

Maar ik kon een tijdje geleden een 909 kopen, en heb daar
mijn MPC voor verkocht.....en heb daar nooit spijt van gekregen!

Mijn 909 is meer waard geworden, en wordt niet meer gemaakt.
Een MPC wordt nog steeds gemaakt, en is intusse goedkoper geworden.

Mijn muziek is er niet beter op geworden, maar voor mij is het de gein
dat ik een 909 bezit.

Altijd als er mensen komen en ik laat mijn set-up zien (als ze dat vragen)
dan is het toch standaard hee, een echte 909!

Om te zeggen dat het een must is, nee gelul, genoeg alternatieven,
Dat ding heeft zich wel legendarisch gemaakt, hoe je het wendt of
keert!
Maar om er zo veel geld voor te betalen........?!

Zo nu effe:koffie:

Origineel geplaatst door mikemix

Mijn muziek is er niet beter op geworden, maar voor mij is het de gein
dat ik een 909 bezit.

Altijd als er mensen komen en ik laat mijn set-up zien (als ze dat vragen)
dan is het toch standaard hee, een echte 909!

Net zoiets als iemand die een ferrari bezit in plaats van een lada :P

Origineel geplaatst door OnAcid
Aktuelles Gebot EUR 905,00

Verbleibende Zeit 12 Minuten 2 Sekunden

Zo, ik ga ens rustig kijken hoe dit afloopt en of ik me zelf kan beheersen. ;)

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=936848815

Laat even weten hoe het is afgelopen....

Tip, doe in de laatste 15 sec een goed hoog bod (wel wat je kwijt wil )
de kans is dan groter dat jij de winnaar bent.

Hehe, ik kijk ook eens mee hoor naar zoiets:

5 minuten voor tijd: 950
4 minuten voor tijd: 1030
nog 2 minuten : 1300
nog 1 minuut : 1310

eindstand: 1320 , gewonnen door iemand die in het hele biedingslijstje maar 1 keer voorkomt: bovenaan.

Toch wel eens leuk om te zien zo...

Back