[gespot] Tr-909

Even terugkomen op dat lada verhaal

Een oom van me heeft recent een 22 jaar oude Harley gekocht.

Enorme machine, maar...

Ze zijn duur, ook in onderhoud.
Ze zitten niet echt bijzonder comfortabel.
Achterhaalde techniek en hij lekt standaard olie.
etc. etc.

Maar ja...Hij heeft wel dat geluid en de naam he. Je kan ook een Yamaha kopen voor1/3 van de prijs.;)

Er wordt zo vaak vergeten dat er zat mensen zijn die meer verzamelen dan muziek maken. Of gewoon het origineel willen hebben. Prima toch?

Origineel geplaatst door C-Code
Nou hij is voor 1320 weg....is idd geen koopje>:|
Is wel een nette prijs.

Moet je nagaan. Mensen betalen blind 1320 euro voor een synth, waarvan ze de staat zelf nog niet eens gezien hebben. Shipping erbij en duimen dat ie het doet. Uberhaupt duimen of ie aankomt. Maar goed. Ik heb nog steeds vertrouwen in mensen, zo lang ze niet in de politiek zitten of mijn baas zijn.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
[B Uberhaupt duimen of ie aankomt. Maar goed. Ik heb nog steeds vertrouwen in mensen, zo lang ze niet in de politiek zitten of mijn baas zijn. [/B]

Tja, zo zit ik al een maand of twee te wachten op een 909. Mijn centen ben ik wel al kwijt, nu maar hopen of hij uberhaupt nog ooit aankomt.

Origineel geplaatst door OnAcid
Even terugkomen op dat lada verhaal

Een oom van me heeft recent een 22 jaar oude Harley gekocht.

Enorme machine, maar...

Ze zijn duur, ook in onderhoud.
Ze zitten niet echt bijzonder comfortabel.
Achterhaalde techniek en hij lekt standaard olie.
etc. etc.

Maar ja...Hij heeft wel dat geluid en de naam he. Je kan ook een Yamaha kopen voor1/3 van de prijs.;)

Er wordt zo vaak vergeten dat er zat mensen zijn die meer verzamelen dan muziek maken. Of gewoon het origineel willen hebben. Prima toch?

Daar heb je ook gelijk in .......maar ik zie het nut van het verzamelen van dat soort apparaten niet in, om de simpele reden dat als je er niks mee doet en dat ding staat in een hoekje mooi te wezen.....vind ik dat gewoon zonde van mijn daaraan besteede geld. Nee geef mij dan maar liever die harley.....kan ik tenminste nog op rondrijden.....en dat onderhoud neem ik er dan ook wel bij.

Ik heb vaak genoeg studio's gezien met bergen synth's en drumcomputers, en dan vraag je aan zo'n persoon wat ie gebruikt......en dan wijst ie de grote sampler in de hoek aan.........want van de synth's snapt ie geen bal.....maar hij vind ze er gewoon mooi uitzien....... :gaap:

Ik heb vaak genoeg studio's gezien met bergen synth's en drumcomputers, en dan vraag je aan zo'n persoon wat ie gebruikt......en dan wijst ie de grote sampler in de hoek aan.........want van de synth's snapt ie geen bal.....maar hij vind ze er gewoon mooi uitzien....... :gaap:
Noem eens 1 zo'n studio op?

Maar ja ik moet me ook uit dit soort discussie's houden.........ik ben een muziek maker, en geen verzamelaar.....ik ga uit van het praktisch gebruik in muziek productie.....;)

Moet je anders naar de volgende synthmeeting komen (als die er komt ;)). Dan kan je die ouwe bakken eens uitproberen.
Sommige instrumenten zullen je echt verbazen over hoe intuitief ze werken of hoe goed ze klinken. (veel ook niet. :P)

Als ge maar schik heb he? :)

Ik heb ooit in een gehucht in gelderland eens met een vriend een OB8 opgehaald bij iemand die een studio VOL met synths had (45 vierkante meter vol)......nou bij hem dus.

En ooit eens een cs 1x opgehaald (ook in gelderland) in een dorpje bij iemand die een enorme berg synths had (en
2 x een 909, 2 x 303) en die gast deed niks met zijn spullen, mede omdat ie de tijd niet had om zijn synths te leren kennen !!

Daar heb je ook gelijk in .......maar ik zie het nut van het verzamelen van dat soort apparaten niet in, om de simpele reden dat als je er niks mee doet en dat ding staat in een hoekje mooi te wezen.....vind ik dat gewoon zonde van mijn daaraan besteede geld. Nee geef mij dan maar liever die harley.....kan ik tenminste nog op rondrijden.....en dat onderhoud neem ik er dan ook wel bij.

Tja, ik snap ook niet waarom mensen tig duizend ur uitgeven om een herman brood aan de muur te hebben.

mijn pa is een ducati fanaat......mijn broertje ook...ze kopen oude ducatis, klassiekers dus, en knappen die helemaal op..... er staan er momenteel 4 bij mijn pa thuis..... af en toe rijdt ie erop, maar voor hem is het meer het proces van uitzoeken, erover lezen, helemaal uitmekaar halen, en opknappen...als dat ding dan als nieuw staat te glimmen is de uitdaging weg en gaat ie weer op zoek naar een nieuwe...... en dat terwijl ie vanaf jong een fanatiek motor-rijder is.... ik denk dat je het wel met vintage synths verzamelen kan vergelijken...

Olaf

Maar ja ik moet me ook uit dit soort discussie's houden.........ik ben een muziek maker, en geen verzamelaar.....ik ga uit van het praktisch gebruik in muziek productie.....;)

Dan klopt toch wat ik hierboven zei ???

Ik heb vaak genoeg studio's gezien met bergen synth's en drumcomputers, en dan vraag je aan zo'n persoon wat ie gebruikt......en dan wijst ie de grote sampler in de hoek aan.........want van de synth's snapt ie geen bal.....maar hij vind ze er gewoon mooi uitzien.......

Ja, ik heb laatst nog een 2dehands jv2080 opgehaald bij iemand. Dat was het laatste apparaat van zijn hele studio die hij ooit had. Die jongen had 2 plaatjes gemaakt, en toen is ie ineens een berg spullen gaan kopen. Al het spaargeld van zijn oma heeft'ie erin gestoken. Maar uiteindelijk heeft'ie nooit meer iets uitgebracht. En toen heeft'ie alles maar weer verkocht. Echt zo zonde van het geld, want ik denk dat je 2dehands nog niet eens de helft terugkrijgt van de prijs die je er nieuw voor hebt betaald.

En een jongen die ik ken... de ene dag had ie een Korg z1 gekocht, 2de hands... snapt'ie niks van... dus ruilt'ie 'm in en koopt een Akai S5000. Maar daarna besluit 'ie dat hij toch alles met software wil gaan doen, dus koopt'ie even een Mac. en doet 'ie de hardware weg. Die jongen weet nog niet eens wat 'attack' en 'release' van een evelope doet, maar koopt wel aan de lopende band allerlei spullen waar hij geen tijd voor heeft om wegwijs in te worden. :stupid

Af en toe kom je echt verhalen tegen waar je stijl van achterover slaat.

Origineel geplaatst door olafmol
mijn pa is een ducati fanaat......mijn broertje ook...ze kopen oude ducatis, klassiekers dus, en knappen die helemaal op..... er staan er momenteel 4 bij mijn pa thuis..... af en toe rijdt ie erop, maar voor hem is het meer het proces van uitzoeken, erover lezen, helemaal uitmekaar halen, en opknappen...als dat ding dan als nieuw staat te glimmen is de uitdaging weg en gaat ie weer op zoek naar een nieuwe...... en dat terwijl ie vanaf jong een fanatiek motor-rijder is.... ik denk dat je het wel met vintage synths verzamelen kan vergelijken...

Olaf

Ja zekers, alleen kan je helaas bij synths niet altijd even snel zomaar een onderdeel vervangen omdat ze simpelweg gewoon niet meer gemaakt worden,(bij zo'n ducati vast ook niet 123) en 2e hands is er gewoon amper aanbod. Maar het blijft leuk en uitdagend.
Ik ben dan een rustig aan vintage verzamelend iemand, dus als ik eens iets tegen t lijf loop en t is interessant, dan koop ik het, vanwege de sound, en natuurlijk ook een beetje omdat je dan wel kan zeggen dat je zoiets hebt staan.

Heeft er iemand toevallig nog ergens klavier toetsen die met metaalplaatjes gewogen zijn liggen voor een Alpha Juno 2?
Of weet iemand waar ik ze misschien kan krijgen? 2 van mn toetsen zijn namelijk licht beschadigd, is echt moeilijk te krijgen!

Origineel geplaatst door Solid_Snake
Ja, ik heb laatst nog een 2dehands jv2080 opgehaald bij iemand. Dat was het laatste apparaat van zijn hele studio die hij ooit had. Die jongen had 2 plaatjes gemaakt, en toen is ie ineens een berg spullen gaan kopen. Al het spaargeld van zijn oma heeft'ie erin gestoken. Maar uiteindelijk heeft'ie nooit meer iets uitgebracht. En toen heeft'ie alles maar weer verkocht. Echt zo zonde van het geld, want ik denk dat je 2dehands nog niet eens de helft terugkrijgt van de prijs die je er nieuw voor hebt betaald.

En een jongen die ik ken... de ene dag had ie een Korg z1 gekocht, 2de hands... snapt'ie niks van... dus ruilt'ie 'm in en koopt een Akai S5000. Maar daarna besluit 'ie dat hij toch alles met software wil gaan doen, dus koopt'ie even een Mac. en doet 'ie de hardware weg. Die jongen weet nog niet eens wat 'attack' en 'release' van een evelope doet, maar koopt wel aan de lopende band allerlei spullen waar hij geen tijd voor heeft om wegwijs in te worden. :stupid

Af en toe kom je echt verhalen tegen waar je stijl van achterover slaat.

dat zijn typisch mensen die geld genoeg hebben en verwachten dat de apparaten muziek voor hun maken("als ik dit koop dan moet het lukken want dat gebruikt mijn grote voorbeeld ook"),kijk en van dat soort lui moet music house het hebben:) en geef ze is ongelijk:)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik bedoel eigenlijk toen ik daar voor het eerst kwam voor een 303 zag ik in een hoek een Fairlight staan, een Korg MS-20, MS-10 en een of andere ARP bak, verder zag ik verder op nog een andere 303 liggen. Ik heb er zelfs ooit een Oberheim 4 voice gezien. Dat maakt op dat moment wel indruk. Ik heb toen niet naar prijzen gevraagd. Misschien waren ze wel gruwelijk duur en stonden ze daarom er nog allemaal, maar het feit was dat ik dacht dat ik in een Analogue hemel was en niet in een zaak waar je overal doodgegooid word met de nieuwste behringer (no offense) fx processors ala Conijn, EMI en andere zaken.
Maar goed. Ik heb al een 909 en als ik er nog eentje wil dan haal ik die wel uit duitsland.
Nu weer on topic...

Jij wil zeker niet zeggen waar dat is in duitsland*D

Back