Ik zou dan toch zeggen: neem deze mics op (heb ik al gedaan) en luister een dag of twee naar de opnames die je onder elkaar hebt gezet.
En test ze op al je ingangen en converters, sample rates en op diverse compressor limiters.
Test ze in mixen, welke blijven overeind staan?
En test ze op diverse dames, heren en stijlen.
Het is effe werk,en regelen, maar je weet het meteen.
Vandaar mijn 1500 e kreet.
Als je ergens veel mee moet werken, of geld verdienen, dan moet je iets goeds hebben.
Want anders kost het je bergen tijd, klanten en ergernis.
En je investering beloont zichzelf.
En je ervaart waar je al tijden naar zoekt.
Het einde van een tijdperk dient zich aan.
Je wordt helemaal blij.
En van mij hoeven ze niks te kopen, maar ik hoef geen Rode.
Dat is zo'n wereld van verschil. Maar dat moeten mensen zelf maar ondervinden.
De dichtheid van de sound en het effect ervan op AD's....
Vragen om slissen? Ik zou het bijna zeggen...het lijkt wel glas-hoog, dat is ongedefinieerd. Daar draai je met para eq doorheen en de klank verandert niet, je eq werkt niet....en bij Neumann wel ja. Kein problem..
En dit over meerdere prima AD's...vandaar mijn kreet, het begint bij de bron...
En wat engineers zeggen...nou...Trijntje zou ook over Rode zingen...jaja.
Heb ik ook getest met 2 zangeressen die zelfde liedje zingen en met duurste en goedkopere Rode, vergeet het maar. Er zit in bv een kleur warmte in bij Trijntje, ( bij 300 Hz) die krijg je met geen mogelijk in de buurt gelijkend op het origineel.
En die dynamiek en power ook niet. Je schreeuwen wat je wilt, je stem verdraaien, het komt er niet uit. Dit waren prima zangeressen die het liedje al tijden zongen en het voor hun brood deden.
En met neumann ben je meteen wakker hoor...dus ik geloof die verhalen allemaal niet. Ik dacht ook: als het goedkoper kan...waarom niet.
Maar Myth Busted!