6 stemmige racksynth

ch9527

Ouwe rot
ik zoek een minimaal 6 stemmige 19"racksynth met midi om mijn juno106 te vervangen. iemand een idee? liefst snelle envelopes en analoog-achtig filter.

ik zoek een minimaal 6 stemmige 19"racksynth met midi om mijn juno106 te vervangen. iemand een idee? liefst snelle envelopes en analoog-achtig filter.

Korg ex8000,
Crumar bit one

Maar die komen niet zoveel voorbij

Matrix-1000, voor de rest heb je niet veel rond de koers van een Juno 106. En dus geen snelle envelopes. Al ben ik nooit onder de indruk geweest van de 106 eigenlijk.

Waldorf MicroQ, Waldorf Microwave I of II. Ook best betaalbaar. En leuker dan een Juno 106. JP-8080 kan ook in een rack.

microQ klinkt nog het meest aantrekkelijk. voor hoeveel gaan die weg tegenwoordig en hoe klinkt ie?
matrix-1000 is hier geweest maar meer dan mooie pads en strings deed ie voor mij niet.

MKS50 of EX800?

EX is desktop, dus formeel geen rack :) maar staat hier wel te nixen ;)

er staat hier al een mks50. op zich wel fijn. maar als een wat algemeen inzetbare synth vin ik em niet zo geweldig.

Maar wat is je budget? Wat voor sounds wil je maken?

Een MicroQ is natuurlijk veel breder inzetbaar dan een 106, maar hij zal nooit als een 106 kunnen klinken.

Ik zoek een racksynth die lekker bruut is.
ik werk nu veel met een nord modular maar vind een mooie analoge klank erbij wel fijn. budget zal rond de 350 euro liggen.
Hij/zij hoeft niet hetzelfde te klinken als een juno106 maar ik moet er fijne "pads" met korte attacks mee kunnen maken.sounds die fijn snel zijn. dus snappy envelopes.

Ik zoek een racksynth die lekker bruut is.
ik werk nu veel met een nord modular maar vind een mooie analoge klank erbij wel fijn. budget zal rond de 350 euro liggen.
Hij/zij hoeft niet hetzelfde te klinken als een juno106 maar ik moet er fijne "pads" met korte attacks mee kunnen maken.sounds die fijn snel zijn. dus snappy envelopes.

MicroWave I is een goede. Analoge filters. Snellere envelopes dan een MiniMoog. En het ding is perfect voor pads.

MicroWave I is een goede. Analoge filters. Snellere envelopes dan een MiniMoog. En het ding is perfect voor pads.

heb even gegoogled en kwam best wel heel vaak tegen dat deze synth behoorlijk digitaal is ondanks de analoge filters.
misschien moet ik gewoon maar doorsparen voor een prophet'08...

is een Kawai K3m misschien iets voor je?
6 DCO's met analoge filters (6x SSM2040)
linkie

de K3M zie je niet zo vaak en zal +/- eur.150/200,- kosten

heb even gegoogled en kwam best wel heel vaak tegen dat deze synth behoorlijk digitaal is ondanks de analoge filters.
misschien moet ik gewoon maar doorsparen voor een prophet'08...

Op zich niet verrassend voor een digitale synth. Er zit gewoon een blokgolf, zaagtand en triangle op, als je het daar bij houdt klinkt hij behoorlijk analoog.

Een Microwave kent iets meer golfvormen dan alleen blokgolf, zaagtand en triangle.
Als je alleen die golfvormen uit de wavetables gebruikt dan doe je het apparaat aardig tekort

Back