6 stemmige racksynth

heb even gegoogled en kwam best wel heel vaak tegen dat deze synth behoorlijk digitaal is ondanks de analoge filters.
misschien moet ik gewoon maar doorsparen voor een prophet'08...

of een studio electronics omega of code ?! ;)

microwave, ex8000, micro Q, allemaal niet zo'n gek idee hoor, maar het gaat natuurlijk vooral om wat je lekker vind klinken.

Een Microwave kent iets meer golfvormen dan alleen blokgolf, zaagtand en triangle.
Als je alleen die golfvormen uit de wavetables gebruikt dan doe je het apparaat aardig tekort

Natuurlijk kun je er nog veel meer mee, het is alleen niet zo moeilijk om hem 'analoog' te laten klinken. Maar ik merk toch wel dat ik bij de MicroWave en de ESQ-1 toch heel vaak naar de analoge golfvormen grijp, vooral voor basjes en brass blijft dat geweldig.

Natuurlijk kun je er nog veel meer mee, het is alleen niet zo moeilijk om hem 'analoog' te laten klinken. Maar ik merk toch wel dat ik bij de MicroWave en de ESQ-1 toch heel vaak naar de analoge golfvormen grijp, vooral voor basjes en brass blijft dat geweldig.

heb je em thuis? kan je wat mooie demo's laten horen van die "analoge" klanken?

leo: die omega enzo, zijn flink aan de prijs!

ok, heb wat mooie demo's gehoord van die microwave. hoe verhoudt zich die microwave 1 ten opzichte van de 2? ik bedoel niet dat de een een analoog filter en vca's heeft, maar meer qua sound.
is dat filter in de 2 qua klank echt heel digitaal?

Even snel door de presets geskipt en wat ingespeeld, eerst hoor je zes patches uit de ESQ-1, daarna de MicroWave (vanaf de jankende pad). Alleen heb ik met name op de MicroWave bijna alle banale patches geinitialiseerd en gebruik ik hem voornamelijk als freakbak, omdat het dat gewoon is ;)

Ik heb flink lopen knutselen de afgelopen dagen, ik denk dat je was ruis en brom hoort en misschien een paar tikken.

-------

grrr irritante tikken ja....

Attachments

• test-02.mp3
    810,2 KB · Bekeken: 113
ok, heb wat mooie demo's gehoord van die microwave. hoe verhoudt zich die microwave 1 ten opzichte van de 2? ik bedoel niet dat de een een analoog filter en vca's heeft, maar meer qua sound.
is dat filter in de 2 qua klank echt heel digitaal?

ik heb de microwave 2x gehad een erg mooie breede synth met 2x multimode ilters ,...de micro q ook gehad beduidend minder
nu ga k weer voor een waldorf de blofeld lijkt me een samenraapsel van meerdere waldorf goede systemen in een klein kastje gestopt en ongeveer 350.- eu
nieuw he
en sounds whooo
naast mn rest analogen is dat een perfecte poly multi digi ales kunnertej

esq / dw8000/crumars heb ze allemaal gehad op een gegeven moment heb je tien keyboards die allemaal soort van hybride zijn en net iets anders kunnen ,...
maar allemaakl vintage zijn en ....tsja keuzes

Als je voor een MicroWave I gaat let dan even goed op, je hebt er eentje met vette filters, en eentje met iets minder vette filters. Die van mij heeft de wat minder vette filters (de zelfde als in zijn grote broer de Wave, alleen dan niet multimode gebruikt (de klootzakken!)).

Het zijn allebei goede bakken, de 'minder vette filters' klinkt wat analytischer en dat kan ook vaak zat juist handiger zijn.

Als je voor een MicroWave I gaat let dan even goed op, je hebt er eentje met vette filters, en eentje met iets minder vette filters. Die van mij heeft de wat minder vette filters (de zelfde als in zijn grote broer de Wave, alleen dan niet multimode gebruikt (de klootzakken!)).

Het zijn allebei goede bakken, de 'minder vette filters' klinkt wat analytischer en dat kan ook vaak zat juist handiger zijn.

die demo is fijn!
thanks!
microwaveI dus.
iemand de microwaveII?

die mks7 is niet echt een optie.
ik raak steeds meer geinteresseerd in die microwave
meer mensen ervaringen?

leuke site
aleen wel zeldzaam
die mks7

nee denk dat de microwave...voor zn geld een leuke synth is
de micro q ook is toch egt anders qa klank en filters wel veeeeeeeeeelmogelijkheden...goede interface ook altyd waldorf...!:engel:

pulse is ook goedkoop tegen woordig
200 en 3osc met ruig filter ok arpeggiater wel monofoon,

engines in waldorf zijn aardig ok tegen woordig
hier ok overzicht http://www.sequencer.de/blog/?p=2449
want je kan der aardig van uit gaan dat aster een goede set chips inzit ala crumars/de oberheim poly,s
er ook een goede sterke sound inzit - en toch kant aardig verschillen
qa synths die byna dezelfde chips inzich hebben

bv korg polysix / lijkt intern op de siel dk 700/600 opera
heb ze beiden gehoord [dk 700 hebk nog ]
is een best mooi poly bakkie voor weinig geld wel mega standaard
2dco/3lofo 4 env midi toch weer anders dan korg

tip scoor een esq1 van ensoniq is een wavetable synth [beperkt] maar met een volledige cem structuur inside die ook egt bruut kan klinken
3x osc vco ,...goede lcd interface met makkelijkeditting = belangrijk
mag zoon beetje 200+ kosten

Akai heeft ook zon rackfiguur, vx90 oid? Schijnt behoorlijk Juno te zijn en cheap.

vergis je oonniet in de mks 70//iets goedkopert de mks30 met programmer erby voor 300 ofso egt wel te scoren

MKS7 zoek ik ook al tijden, onvindbare machine

30 of 70 weet ik niet, zijn die wel 106-fahig? :)

Staat nu wel een MKS80 op marktplaats, voor 1250

of een studio electronics omega of code ?! ;)

microwave, ex8000, micro Q, allemaal niet zo'n gek idee hoor, maar het gaat natuurlijk vooral om wat je lekker vind klinken.

ja hoor , we hebben niet allemaal een CORSA ter inruil

hihi
istie all weg
ik heb nog een electone c55
voorje
voorlopert van de cs poly bakken !!!!!

ff serieus nu
alle watje zegt / wil topicstarter is beetje beginjaren 90bakken tioen analoog al midi kreeg en div foefjes extra werden toepast ..displays ala ensoniq / mks serie synths

een beetje va kan tegen woordig aardig wat meer
dus asje niet te groot budget hebt
ist een aanrader te kijken watje wil in een synth
bv 20+ soorten filters
3 osc
div soorten env
24 voices poly
demeesten hybride/ 90ies bakken zijn egt maar 6/8
dus daar magje der wel drei van kopen asje beetje leuk arrangeren wil met
...div synths

ik denk dat een novation nova ook een hele leuke va is met egt veel inhoudt asjem naast een juno 60[106 injouw geval] zal de golfvorm iets tegen vallen alhoewel
anaolog modeling akak de blofeld met hun " brilliance " tek - niek
is weers wat anders
een va die elke cycle iets veranderd aan de waves

leuk iets om iig te overwegen
iig vor t poly werk wilk wel een leuke va overwegen ...these days
:slotje:

MKS7 zoek ik ook al tijden, onvindbare machine

30 of 70 weet ik niet, zijn die wel 106-fahig? :)

Staat nu wel een MKS80 op marktplaats, voor 1250

1250 magetr byna een mpg 80 byzitte,....
900 is netter

en de mks7wat magttie kosten
is wel een niet makelijk edit synth
of valt mee

ik heb twee keer een 106 gehad
vondter weinig aan toen ik wat 101/60,s heb gekocht

dan is een 2osc dco datwel jx3p best leuk met sequencer en pg300 erby uiteraard prima te scoren voor350.-ofso

Ik heb zelf ook een MKS7.
echt een superbak!
bassliner, 2X juno 106 en een tr-707.
Individuele outputs voor elke sound.:halleluja

Het is toch een Juno met drie outs en een 707?

1 monofoon,
1 duofoon
en dan driestemmig chord gedeelte?

Alle stemmen zijn verder identiek dacht ik, maar jij hebt em dus weet meer :D

Het is toch een Juno met drie outs en een 707?

1 monofoon,
1 duofoon
en dan driestemmig chord gedeelte?

Alle stemmen zijn verder identiek dacht ik, maar jij hebt em dus weet meer :D

Bijna goed, het is een 4 stemmig chord gedeelte:

mono bass part (with 20 preset sounds)
4 note poly chords part (with 100 preset sounds)
2 note poly melody part (sounds as per chords part, except without noise source)
11 note rhythm section (TR707 sounds - kick, snare, 3 toms, rim, clap, open & closed hihat, crash & ride)

het bass gedeelte is dus eigenlijk een aparte synth en klinkt ook anders, ik vind hem zelf meer naar een 101, 202 neigen maar dan simpeler

Back