Minimal electro/Wave

Coldwave

Nieuwkomer
Hallo!
Ik ben liefhebber van een vrij obscuur muziekgenre dat zijn roots eind jaren 70' begin jaren 80' vond met in de meeste gevallen Kraftwerk als inspiratiebron.
Tegenwoordig noemt men het minimal synth of electrowave.
Misschien zitten er op dit forum ook wel liefhebbers van dat soort muziek dacht ik,
en als dat zo is had ik graag wat info gekregen over het gebruik van de best passende synthesizer(s), apparatuur en uiteraard vocoders.

Ik zal hieronder enkele voorbelden posten van een paar artiesten/bands die bezig zijn met dit analoog klinkende genre (en waar ik mijn grootste inspiratie uithaal).

http://nl.youtube.com/watch?v=8queisJpv34

http://nl.youtube.com/watch?v=NDhDBsKqchc

http://nl.youtube.com/watch?v=9XZfL_As4Oo

http://nl.youtube.com/watch?v=X2QwNeF_Y6o

Ik ben een absolute beginner, dus zou echt alles in detail willen weten.
Heb ik misschien gewoon een ouderwetse synthesizer nodig, of een moderne synth die analoge geluiden produceert?

Kostprijzen, mogelijkheden, tips, etc..

Alvast bedankt!

Greets
Coldwave

Die John Foxx is wel dik, ik dacht even Gerald Donald te horen. Die melancholische strings haal je wel uit Solina, Arp of Siel stringbakken, die zijn ook niet zo heel erg duur en zien er interessant uit op een podium of in je huiskamer.

Verder veel simpele steriele synthsounds, misschien moet je gewoon eens kijken naar een Nord Lead 2. Niet zo analoog, maar wel goed te betalen en heel fijn te programmeren. Je kunt ook naar een MS-2000 kijken van Korg, die is wat minder goed maar er zit wel een vocoder in. Zelfde prijsklasse.

Die houterige drums kun je uit een Vermona DRM1 MKIII halen, je moet alleen wel aan de gang met effecten als distortion, phaser en chorus.

Maar volgens mij ben je met bovengenoemde apparaten al een heel eind op weg.