Hii Jongens.
Ik vroeg me af of je midi files nar je radias kan sturen. B.V: een midi kick naar je radias verzenden in plaats van de gewone kick die al op de radias zit.zo ja hoe doe je dat?
Ik heb een Radias, maar begrijp je vraag niet helemaal. Wat bedoel je met een midi kick? Midi is toch geen audio, dus moet je het toch altijd doen met de geluiden die in dit geval de Radias zelf voort brengt.
Natuurlijk kun je de Radias via midi aansturen en dus via je sequencer de note en program data sturen om een kick voort te brengen, maar de Radias is dus uiteindelijk degene die het geluid voortbrengt.
Wellicht bedoel je of de Radias compatible is met GM/GS. Dat is hij niet. Is meer iets voor romplers.
Niet helemaal het antwoord wat je zocht denk ik, maar ik denk dan ook dat ikje vraag niet helemaal begrijp.
Een midi-kick naar je Radias verzenden? Bedoel je dat je een andere sample (via MIDI) naar je Radias wil sturen? Nee. Dat gaat je niet lukken. De Radias is geen sampler. Je moet dus werken met de drumsamples die er al in zitten gebakken.
Overigens kan je daar een heleboel mee; zeker als je niet een PCM oscilator gebruikt maar een van de andere modellen; oldskool drumsynth geluiden...de ER1 on steroids. (zeg maar een Machinedrum met de klant van een Korg).
Als je de Radias aan wilt sturen via MIDI dan is dat natuurlijk wel helemaal mogelijk...net als elke andere moderne synth. Je kan drie kanalen synth + een kanaal drums gebruiken of vier kanalen synth.
Nee hoor,
Je kunt ook een kickdrum zelf maken op de radias.
Je kunt zelfs elk soort drum maken op de radias.
De radias is namelijk een synthesizer, dus dat wil zeggen dat je je eigen geluiden er op kunt synthetiseren (= moeilijk woord voor maken)
Hebben ze je er dat niet bij verteld toen je 'm kocht ?
Nee hoor,
Je kunt ook een kickdrum zelf maken op de radias.
Je kunt zelfs elk soort drum maken op de radias.
De radias is namelijk een synthesizer, dus dat wil zeggen dat je je eigen geluiden er op kunt synthetiseren (= moeilijk woord voor maken)
Hebben ze je er dat niet bij verteld toen je 'm kocht ?
nee nee weet ik synthesizer vocoder, maar k bedoel dat k dus geen kick samples er op kan zetten.k weet wel dat je zelf drums kan maken.
wel thnx 4 de reactie
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.