wellke budget synth heeft vette orgelsounds?

intomax

Nieuwkomer
Ocassion wel te verstaan en Fender/ Hammond achtige klanken.

Andere zaken interesseren me minder.

Use Audio Plugiator heeft een hele goede Hammond emulatie de B4000. Ik ken geen Fender orgeltjes (wel een soort electrische bas piano) maar die hoef je echt niet te emuleren.

JV-1010 / 1080. Ze worden nog beter met een expansion erbij - Keys of the 60's/70's, maar die kost al de helft van wat je budget is.

Eminent Unique 310...

Need i say more? :D
Ik zou de GEM Equinox 61 eens uitchecken. Ik heb deze synth zelf ook. Naast een degelijke rompler haal je ook een leuk orgel in huis. De synth heeft een hele lekkere interface voor de orgelgeluiden. Je drukt op een DRAWBARS button en opeens werken de 8 faders als drawbars en heb je dedicated drukknoppen voor click en rotary effect slow / fast. Alle orgelsounds gaan door 3 fx processoren, namelijk rotary, reverb en overdrive/distortion. Sinds een paar weken heb ik mijn Equinox weer in regelmatig gebruik in een band / jam-setting en dat gaat heel lekker. Een Equinox kun je volgens mij tegenwoordig voor weinig oppikken.

Of een VA zoals K_Station.

Ik ken Novation synths goed, ben er zelfs fan van. Maar hun orgels hebben mij niet echt kunnen bekoren.

@intomax: zoek je een hardware synth, of een goede VSTi? Als je al iets hebt met een midi-keyboard en je wilt hardware, zou ik mijn aandacht eens richten op een Emu Vintage Pro Module:

http://www.soundonsound.com/sos/Apr03/articles/emuvintagepro.asp

Of een andere in die Emu serie: Vintage Keys of Vintage Classic etc. Wat doen die modules nu 2de hands? 100 tot 150 euro? Zoiets...

- EDIT -

Hier heb je ze op een rij: http://www.emu.com/corporate/history/timeline.asp

die gem is inderdaad grappig

(Virtueel) Analoge synths lijken me geen heel goed idee. Je kunt er inderdaad leuke orgeltjes uithalen, maar volgens mij is dat toch omslachtiger dan met een rompler en sowieso zit je eerder met polyfonie-issues.

Ben ik niet met je eens. NI B4 is bijvoorbeeld een schitterende vst. Prachige hammond sound en niet heel erg CPU intensief. Zeker een aanrader.
Ook een stuk flexiberel dan een rompler, waarbij je toch altijd vast zit aan het aanbod van het basis pcm materiaal.

Ben ik niet met je eens. NI B4 is bijvoorbeeld een schitterende vst. Prachige hammond sound en niet heel erg CPU intensief. Zeker een aanrader.
Ook een stuk flexiberel dan een rompler, waarbij je toch altijd vast zit aan het aanbod van het basis pcm materiaal.

Is dat een reactie op mijn bericht? Ik zeg bij mijn weten niets over software namelijk, alleen over VA of analoge synths... (mijn bericht was dan ook een reactie op Yoonchi, die het over de JX8P of een K-Station had)

Maar uiteraard, als de topicstarter werken met laptop geen probleem vindt, dan is zo'n pluging (er zijn er ook wel meer opties, toch?) een goede mogelijkheid.

Er zitten ook leuke goedkope orgeltjes is een korg DW series of casio uit de CZ series.
Voor onder 200 euro hoef je natuurlijk geen serieuze simulaties te verwachten.
ik denk het goedkoopste wat een beetje 'echt' klinkt is de korg z1.
(400 euro 2e hands ongeveer).
Als je het echt goed wilt doen... nord electro of beter nog... C1!!! (±2000 euro)

mainproductimage.jpg

In een grijs verleden heb ik eens een Yamaha S30 gehad. Best een behoorlijke synth, met goede orgelsounds.

en een orgel??
heb zelf een oude korg cx3 , tegek. je hebt ook diverse nieuwere dedicated keyboards van hammond tot korg en verder. zijn wel wat duurder , maar oude farfisa's of zelfs een oudere solina zijn vaak erg voordelig te scoren op marktplaats.
ps ga niet voor riha8)

Back