wellke budget synth heeft vette orgelsounds?

De Nord C1 is op dit moment dé beste Hammond clone met de warmte en overdrive van een échte Hammond (B3). De leslie simulatie is echt perfect!

Eigenlijk zou je side-by-side-comparison tussen diverse clones moeten maken d.m.v. een midi-file. :eureka:
Dan heb je wel een mooie test en kun je makkelijk een goeie prijs/kwaliteit clone eruit pikken.

Voce V5 Tone Wheel Organ Module
deze zijn over he algemeen niet zo duur
en klinken zeer goed
dr was er ook nog 1 van viscount die heel goed klinkt

De Nord C1 is op dit moment dé beste Hammond clone met de warmte en overdrive van een échte Hammond (B3). De leslie simulatie is echt perfect!

Eigenlijk zou je side-by-side-comparison tussen diverse clones moeten maken d.m.v. een midi-file. :eureka:
Dan heb je wel een mooie test en kun je makkelijk een goeie prijs/kwaliteit clone eruit pikken.

Dit kan niet kloppen omdat op dit moment VB3 de beste Hammond clone is :yamaha:

zie: http://www.genuinesoundware.com/?a=showproduct&b=24

Voor wat voorbeeldsounds zie op een deel van mijn website waar ik een compare heb staan die ik recent heb gemaakt t.b.v de Hammond Clone comparison voor het (amerikaanse) Yahoo Forum Clonewheel:
http://www.solcon.nl/aart.saly/compare/compare.html

Een triton heeft ook zeer goede orgel sounds.
Of dat ook voor de LE geldt durf ik niet te zeggen, maar de classic en m'n extreme hebben iig hele toffe orgeltjes.
M'n ouwe motif trouwens ook. Die zie ik nog wel eens staan voor 400 euro.

in de yamaha cs1x zitten ook mooie hammond achtige orgeltjes in, was d'r altijd heel gecharmeerd van, ook van het gemak hem te editen trouwens..

D-(5)50 ? Wel een paar leuke aan boord.

Micromodular, veel verschillende orgelpatches te vinden (of zelf maken).

€175,-/€225,-

hammond

hammond

Al die opgenoemde zaken, lijken op de latere versies van de elektronische hammonds maar ik vind de hammondklank met toonwielorgels van 30 jaar geleden nog altijd de beste wie daarboven een casiosynth durft zeggen dat het op de Hammond lijkt heeft nog nooit een de echte gehoord mij idee althans

Al die opgenoemde zaken, lijken op de latere versies van de elektronische hammonds maar ik vind de hammondklank met toonwielorgels van 30 jaar geleden nog altijd de beste wie daarboven een casiosynth durft zeggen dat het op de Hammond lijkt heeft nog nooit een de echte gehoord mij idee althans

Exact!!!

En toen ik dus VB3 hoorde dacht ik: yep, zo klinkt zo'n Hammond dus in het echt!

En lekker kerkorgeltje.

..en uiteraard vele herkenbare 80ies/90ies geluiden :)

Uiteraard

Uiteraard

Dat van dat kerkorgel ben ik 100 procent met u eens maar ik wil er geen orkest gaan mee spelen, trouwens de toonwielorgels van de hammond was de bedoeling om de klank van een kerkorgel te evenaren. waar ze trouwens schitterend in geslaagd zijn vroeger, de nieuwere elektronische orgels van Hammond vind ik persoonlijk minder geslaagd dan vind ik inderdaad de Roland beter geslaagd maar HEEL DUUR

Back