bas klinkt heel anders op andere computer

plasma

Nieuwkomer
Telkens ik mijn tracks op de computer hoor heb ik een goeie bas, maar als ik em dan op mijn mp3 of andere computer hoor klinkt de bas heel anders soms hoor je hem zelfs niet ik gebruik zelfs af en toe een bassboost en nog hoor ik bijna niets op een andere computer. IK dacht eerst dat het aan een eq instelling op mijn computer ging maar die staat gewoon op default.
Heeft iemand een oplossing?

bedankt

basss

basss

Fatsoenlijke monitoren (speakers) aan je pc hangen ? :eureka:

grtz!

:mega:

Nou niet zonder meer info, chef. Vertel eens wat meer over je setup; Welke software gebruik je? Waar luister je mee af? (monitors/headphone/merk) Gebruik je hard- of software voor maken van de bas? En welke?

Je bent wat summier in het verstrekken van informatie; Alsof je zonder auto naar de garage gaat en zegt: M'n auto maakt een raar geluid, hoe komt dat?

Een bas is pas echt goed als hij overal (ongeveer) hetzelfde klinkt.

haha ik hoopte eigelijk dat iemand anders hetzelfde probleem heeft gehad maar ok :D hier mijn informatie.

Ik gebruik Fl studio, headphones (daar ligt het al niet aan want als ik dezelfde headphones gebruik op een andere computer klinkt het nog anders), ik gebruik ook een laptop niet dat dit veel uitmaakt volgens mij
mijn geluidskaart is van Realtek. Voor de bass gebruik ik meestal microtonic soms junglist of z3ta+.

bedankt ;)

Ik heb het op meerdere computers getest en een mp3 speler, hij klinkt alleen goed op die van mij.

Ook als je die mp3 op je eigen computert afspeelt?

Heb je toevallig een softwaremixer op je geluidskaart waarbij je EQ op de lage tonen kunt instellen? Net als die 'megabass' dingen die je vroeger op walkmans had bijvoorbeeld. Zou kunnen dat die jouw bas extreem kleuren.

ja dat dacht ik eerst ook maar ik heb ergens een extra programma van mijn geluidskaart waar ik een eq kan instellen maar die staat op normal en nergens de bass hoger ofzo. Ook als ik andere liedjes luister op de computer klinkt het normaal

hmm ik weet niet ik converteer naar mp3 ja maar hij klinkt dan goed op mijn computer maar dezelfde mp3 op een ander

Is de aukoustiek in je kamer, waarschijnlijk sta je op wat staande golven te mixen en mix je daardoor een aantal db's te zacht.

verplaats je PC maar eens naar een andere kamer, wedden dat het geheel anders klinkt?

Is de aukoustiek in je kamer, waarschijnlijk sta je op wat staande golven te mixen en mix je daardoor een aantal db's te zacht.

verplaats je PC maar eens naar een andere kamer, wedden dat het geheel anders klinkt?

Met een koptelefoon?

Dus wat ik ervan maak:
Je hebt een mp3'ke gemaakt dat enkel op jouw pc goed klinkt...
als je er idd een mp3'ke van hebt gemaakt, dan staat dit los van je softwaresynth of weet ik wat.
Het is alsof je een mp3'ke zou downloaden en dit liedje klinkt overal hetzelfde, enkel op jouw pc niet...
bizar:confused:.
Alsof je een word2000-bestandje typt, dit opslaat en het op een andere pc, met word2000 niet openkrijgt, of met andere lay-out... juist?

Probeer eens andere geluidskaart(en) op jouw pc?
Ik vind het iets raars, vooral omdat het met je eigen hoofdtelefoon nog steeds zo hard verschilt...

Back