bas klinkt heel anders op andere computer

Je bedoelt Realcraptek?

Grappig dat het juist op een Realtek het beste klinkt. :geslaagd:

Maar toch is het logisch. Want daar heb je de mix ook op gemaakt.

En ik denk dat ie toch zonder dezelfde koptelefoon bedoeld. Dan is het gewoon staande golven.

En realtek is niet echt profi natuurlijk. Maar al zal dat tegenwoordig wel betere kwaliteit zijn vermoed ik. Voordeel van standaardisering

neem een mp3 met wat bas van je favoriete groep weteve, en beluister die op je verschillende systemen. je zal ook verschil horen.

ik denk dat het probleem ligt bij het mixen (en dus de monitors). een goed gebalanceerde mix is immers helemaal niet zo makkelijk.

als jouw realtek inherent de bassen kleurt (lees versterkt) omdat dat games en andere rommel beter laat klinken (cinema effect bv) zal je tijdens het mixen vaak je bas te laag opnemen (aangeziendeze al opgetrokken wordt door je realtek) metals resultaat dat op meer neutrale systemen je bas volledig wegvalt.

het is echt heel moeilijk om een deftige mix te verkrijgen met de cnsumer kaartjes waar jij (wss noodgedwongen) mee moet werken :frons:

jouw probleem lijkt me jammergenoe een schoolvoorbeeld van wat er gebeurd wanneer je afmixed zonder een degelijk monitor systeem

als je dus ooit serieuzer wil gaan werken is dat jouw eerste opdracht, een pro geluidsinterface en (dure) pro monitors ... het is vervelend maar o zo onontbeerlijk. het leue is dat er een totaalnieuwe wereld opnegaat vanaf je degelijke monitors hebt (ikzelf heb dynaudio BM5a en yamaha HS80M bijvoorbeeld)

Dat gaat sparen worden dus :p. Is mixen met een koptelefoon dan slecht? Omdat iedereen altijd over de monitor bezig is en wat is een goed voorbeeld voor pro geluidskaart?

bedankt

Kijk eens naar de externe M-audio kaarten. Er zijn mensen die kunnen mixen op een koptelefoon, maar je moet je wel bedenken dat het stereoveld op een koptelefoon anders is dan als je gewoon op monitors mixt. Met monitors kun je het geluid veel eerlijker beoordelen.

als je met de laptop werkt kan ik firewire audio interfaces aanraden (boven USB! USB KAN problemen geven...)

er zijn er enkele degelijke compacte. bv edirol fa-101 of fa66. maar erzijn er nog andere

over degelijke monitors zijn er wss vele draadjes volgeschreven op dit forum
(vermijd de rockits serie, die vind ik persoonlijk ondermaats)

succes

Staat je mic toevallig open? (mits je een mic hebt). Ik heb dat zelf eens gehad in een simpele setting. Knap vervelend probleem als je het niet doorhebt, je kan wellicht al je tracks weer opnieuw gaan mixen..

Back