[Hardstyle] Siebzehn - District

Intro klinkt wel lekker. Misschien kan je de sounds wat harder maken. Voor mij zitten er in die sounds iets te veel hoog in. (Kan ook een kwestie van smaken zijn). Met die kick kan je echt wat moois doen. Dat rauwe geluid over de kick klinkt heel mooi. Punch misschien wat oppompen en er nog een tail achter zetten. (reversed) Dat zou de kick echt afmaken.

Melodie doet me denken aan Noisecontrollers - Crump. Ook door de synth en sounds ervoor. Synth in de climax mag wel wat harder.

Dat zijn wat tips. Vind de track lekker klinken. Nog een paar dingetjes bijschaven en hij is helemaal af.

de tips die je hebt gezegd waren ook mijn kritiek puntjes, de punch is al harder en de synth ook. Ik heb expres gekozen om de kick kort te houden dat klinkt lekker ''jumpy?, het komt wel voor dat hij voluit gaat (2e climax van het intro) '' ;) Toch klinkt de melodie van crump flink wat anders;) En het klopt van die geluidjes met wat een wat te hoog geluid; is al verwijderd ik stoorde me er ook aan ;)

heb het meteen aangepast en geupload ;)

thx voor de comments :)

Laatst gewijzigd:
lekkere punch en bass, de intro is flink knallen! :L
De melo lijkt totaal niet op crump, maar het nexus attack lead 3 achtige geluidje waarmee je em opbouwt roept inderdaad herkenning op. Je hebt wel betere melos dan deze (lees raptor en density), maar dit kan ook smaak zijn.

Ook genoeg variatie in de intro maar dit is sowieso in orde ook bij je andere nummers. Puntje van kritiek is misschien dat ik dit nummer kwalitatief gezien eigenlijk een beetje hetzelfde vind als je oudere nummers, zowel qua geluiden als geluidskwaliteit. In principe geen probleem want het is zeker niet slecht, maar toch. Ik vind persoonlijk synths als z3ta en vanguard vaak wat dunnetjes klinken en loop zelf ook tegen de beperkingen hiervan aan. Ik denk wel dat je leads met een TI een stuk beter tot hun recht komen, ik ga hier zelf trouwens ook voor sparen, want sound maakt naar mijn mening echt 50% van een nummer in dit genre. :)

Verder in zn geheel gezien weer een lekker nummertje dus ga zo door :okdan:

thx voor je reactie; even een vraagje, geluidskwaliteit? Hoe bedoel je dit precies, het is toch 160 kb/s.

Over de synths heb je gelijk; ik ben eeuwig op zoek naar een volle synth sound en ooit zal hij ontstaan ;)

misschien tips voor de variatie qua geluiden? Wat vind je eentonig en hetzelfde klinken; specifiek (snares, opbouw, hats?)

:)

geluidskwaliteit is niet het goede woord, ik bedoelde meer de kwaliteit van de softsynths en de geluiden die je gebruikt. (zoals de z3ta die ik in je lead meen te horen.) Zo vind ik bijv. je punch en bass wel erg goed (hydra/junglist lijkt me), maar de sounds die je gebruikt voor de melos weer iets minder. :)

wat betreft de variatie; ik vind het helemaal niet eentonig, in mn vorige reactie gaf ik ook aan dat ik de variaties juist goed vond :) Ik vind het ook in zn geheel een lekker nummer hoor, en het is ook niet helemaal eerlijk om een nummer gemaakt met softsynths te vergelijken met professionele producties die gemaakt zijn met hardware (99% virus TI). Maar mocht je er naar streven om producties van die kwaliteit te maken in de toekomst denk ik dat je door softsynths beperkt wordt. Want in je nummers zit wel veel potentie.

ok dan heb ik je verkeerd begrepen, ik begrijp je nu. En ja je hebt gelijk met de vst's; ik ben nu in contact met iemand anders die wel hardware heeft, van www.sektor9.be organisator.
We zijn al samen gekomen en daar kan dus wel een wat dikke sound uit komen ;)

bedankt voor je reacties en je complimenten!:D

Back