[Roland] Editor voor de MKS-50

sphere

Remember me????
Beste mensen,

Ik krijg over een aantal dagen een Roland MKS-50 (need i say more :) )

Nu heb al van diverse mensen begrepen dat deze vrij lastig te editen is.
Je kan er een losse editor voor krijgen, dit is volgens mij de PG 300. Probleem is alleen dat deze nogal vrij lastig is te krijgen.

Ik heb ook een andere editor gezien de evolution uc 16.

Weet toevallig iemand of deze ook te gebruiken is op de MKS-50??

Indien nee, is er dan misschien iemand die een ander alternatief heeft:eureka:

Sphere

ANALOOG RULES :) :) :) :) :) :)

julliemogen best antwoord geven hoor;)

Neem ik in de tussen tijd nog ff een :biertje: en een:peukie:

bedankt

Sphere

de evolution uc 16 is geen editor maar een MIDI controller

Uc-16.gif

https://www.evolution.co.uk/moreinfo/hardware/uc16.htm

ben nog niet zolang bezig, sorry als ik het een en ander door elkaar haal

BEDANKT VOOR DE CORRECTIE BAM BAM

SPHERE

ik geloof niet dat het echt gaat werken, werkt met vage roland sysex geloof ik (kan het mis hebben),maar voor de mks zijn diverse software matige editors te vinden op het internet die prima werken.

Een externe midicontroller gebruiken om een MKS-50 te programmeren is nog steeds niet zo handig als de PG-300 omdat je niet ziet welke knop wat doet, wel is het leuk om de cutoff en resonantie tegelijkertijd te kunnen bespelen.

Belangrijk voor een MIDI controller als je hem wilt gebruiken voor de MKS-50 is dat ie SysEx moet kunnen doen en niet alleen CC's, anders heb je er namelijk niks aan....

bedankt voor de tip,

kreeg naemlijk een juno 2 met pg 300 en een 707 aangeboden voor 600 euro, dan heb ik gelijk die editor ook.

weet alleen niet of het teveel gevraagd is voor die drie dingen

sphere

die gast wil niet echt zakken met zijn prijs, hij vroeg eerst 600 euro voor dei juno 2 met editor gaat mij een beeetje ver.

toen kon ik het afmaken voor 600 euro en dan krijg ik ook die 707 erbij, zit echt zwar in dubio of ik het nu wel of niet zal doen.

Kan ook een jupiter 8 kopen voor 800 euro is ook interessant heb ik hier vernomen van een aantal mensen

ga morgen maar eens een bank overvallen denk ik >:|

Re: Editor

Re: Editor

Origineel geplaatst door sphere
Beste mensen,

Ik krijg over een aantal dagen een Roland MKS-50 (need i say more :) )

Nu heb al van diverse mensen begrepen dat deze vrij lastig te editen is.
Je kan er een losse editor voor krijgen, dit is volgens mij de PG 300. Probleem is alleen dat deze nogal vrij lastig is te krijgen.

Je hebt inderdaad een programmer nodig (en geen editor). De PG300 is daarvoor eigenlijk de enige keus voor de MKS50/Alpha Juno 2 gezien het feit dat deze speciaal is gemaakt voor deze 2 synths.
Hier in deze thread werd beweerd dat de PG300 geen midi uitstuurd. Niets is minder waar.
Ik denk dat deze persoon de PG200 bedoelde (voor de MKS30/JX3P).

Om sounds te editen op je pc raad ik EZalpha (http://www.chime.demon.co.uk/software.htm) aan.
Om de sounds realtime te manipuleren kan je een simpele controller aanschaffen zoals een phatboy of andere alternatieven.
Ik zou toch ff verder zoeken voor een PG300; vele malen beter dan welk alternatief dan ook.

R.

Ik heb die EZ alpha editor ook lang gebruikt icm mijn alpha juno 1 ....werkte perfect !:halleluja

Maar voor die mks 50 heb ik nog wel een plaatsje in mijn rack over ;)
Al;s je de alpha juno 2 al hebt, is die mks 50 toch alleen maak overkill :P

jij ruikt weer handel he c-code, jij moet in de gaten gehouden worden;)

Sphere

Op vintagesynth.com staat er bij de beschrijving van de Alpha Junos een lijstje (pdf geloof ik) met CC's bij de verschillende parameters. Dat betekent dus dat die UC-16, die alleen CC's kan verzenden en geen sysex het prima zal doen op dei MKS-50. Ik heb die UC 16 in huis en hij is prima, hoor....

he bedankt voor de info man,

fijn om te weten dat de mensen hier behulpzaam zijn dat helpt weer in de duister werelkd van analogica

Sphere

Origineel geplaatst door falafelbiels
Op vintagesynth.com staat er bij de beschrijving van de Alpha Junos een lijstje (pdf geloof ik) met CC's bij de verschillende parameters. Dat betekent dus dat die UC-16, die alleen CC's kan verzenden en geen sysex het prima zal doen op dei MKS-50. Ik heb die UC 16 in huis en hij is prima, hoor....

Ja maar dan moet je dus via een pc sequencer de cc's omzetten in sysex.

Anders is er geen manier de Alpha Juno reeks luistert niet naar CC's.

[gespot] PG-300

[gespot] PG-300

op de gear x change van interface voor 400 euro.

suc6, r & b.

Was even wezen kijken inderdaad maardat vind ik echte tegek voor woorden.

Zoveel ga ik er echt niet voor neertellen.

Verkoop denk ik die mks 50 gewoon en koop dat setje wel van die juno 2 met pg 300

Zoals c-code al zei, die is dan eigenlijk overbodig.

Heb liever de synth uitvoering.

Back